طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

آیس کافی یا قهوه سرد، نوشیدنی خنکی است که آن را از ترکیب قهوه و یخ تهیه می کنند. شیوه های گوناگونی برای درست کردن آیس کافی وجود دارد، ولی به صورت کلی، قهوه را به روش معمولی دم می کنند و پس از سرد شدن به آن یخ اضافه می کنند. در این مقاله از موراتوس طرز تهیه آیس کافی را به صورت کامل به شما عزیزان ارائه می کنیم با ما همراه باشید.

 

آیس کافی چیست؟

 

پیش از اینکه به طرز تهیه آیس کافی بپردازیم بهتر است بیشتر با آن آشنا شویم. آیس کافی اصالتا یک نوشیدنی الجزایری است که در سال 1840 با سیروپ قهوه و آب خنک تهیه شده است. این نوع قهوه‌ها در اواخر قرن نوزدهم در منوی کافی ها معرفی شد و رفته رفته طرفداران زیادی پیدا کرد. در این روش، بهتر است شیرین کننده‌ها یا طعم‌دهنده‌ها را پیش از سرد شدن نوشیدنی اضافه کنیم تا سریع‌تر در آن حل شود. معمولا آیس کافی را کمی ‌قوی‌تر از قهوه‌های معمول دم می‌کنند زیرا در روند ذوب شدن یخ‌ها قهوه رقیق می‌شود.

آیس کافی در کشورهای مختلف با دستورالعمل‌های متفاوت تهیه می‌شود. پس، احتمالا افراد با ملیت‌های گوناگون تصور متفاوتی از این نوشیدنی دارند. برای مثال در استرالیا، این نوشیدنی شبیه یک شِیک ترکیب نشده است که از قهوه اسپرسو یا طعم‌دهنده قهوه تهیه شده است. در یونان نیز آیس کافی به عنوان فراپه شناخته می‌شود و با قهوه فوری، آب و شکر تهیه می‌شود که با یک دستگاه همزمان یا شیکر برقی ترکیب می‌شود تا فوم لازم ایجاد شود.

 

آیس کافی چیست؟

 

طرز تهیه آیس کافی

 

در این بخش طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل را به شما ارائه می دهیم:

 

۱- آیس کافی کلاسیک

با این که اغلب تصور می‌کنند فصل تابستان مخصوص بستنی و شیک و این چنین نوشیدنی‌ها است ولی باید بگویم که قهوه سرد یا آیس کافی از واجبات فصل تابستان است. امکان دارد در یک روز جمعه هوس آیس کافی کنیم و شرایط بیرون رفتن از منزل را هم نداشته باشیم. ساده ترین راه این است که این نوشیدنی را به آسانی در خانه تهیه کنیم. اگر شما طرز تهیه آیس کافی خانگی را نمی‌دانید با موراتوس همراه شوید تا به تابستان خود رنگ و بوی دلچسب‌تری بدهید.

 

مواد لازم برای تهیه آیس کافی کلاسیک

 

  • قهوه دم کرده سه چهارم لیوان
  • شیر به میزان لازم
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • یخ ۴-۵ قالب

 

روش تهیه آیس کافی کلاسیک

در ابتدا قهوه را به روشی که دوست دارید و معمولا از آن استفاده می‌کنید، دم کنید برای خرید آنلاین قهوه می توانید به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

برای درست کردن آیس کافی شما نمی‌توانید با خرید قهوه ترک و به روش ترکی یا عربی آن را دم کنید. به طور معمول در تهیه آیس کافی خانگی از دو شات اسپرسو یا قهوه دمی فرانسوی استفاده می‌شود. برای درست کردن قهوه فرانسوی شما به فرنچ پرس نیاز دارید.

برای درست کردن قهوه با روش فرنچ پرس، مقدار دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس بریزید و مقداری آب جوش روی آن بریزید. بعد از ۳ دقیقه قهوه را داخل لیوان بریزید.

یک قاشق شکر را داخل قهوه حل کنید.

به هر مقداری که شیر سرد به لیوان اضافه کنید. در آخر ۵ قالب یخ را هم به لیوان اضافه کنید.

برای تهیه آیس کافی، بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنید تا مزه و طعم بیشتری به نوشیدنی شما بدهد. همچنین شیرهای گیاهی همچون شیر بادام و شیر سویا هم یک آیس کافی مقوی و بسیار خوشمزه به شما می‌دهد.

نوشیدنی جذاب شما آماده است. نوش جان!

همچنین شما می‌توانید برای درست کردن آیس کافی به جای شکر از سیروپ‌های مختلف استفاده کنید. سیروپ موجب طعم‌دار شدن قهوه شما می‌شود؛ فقط در صورتی که در قهوه خود سیروپ می‌ریزید، شکر را حذف کنید تا قهوه ی شما زیادی شیرین نشود.

 

آیس کافی کلاسیک

 

۲- آیس کافی با پودر قهوه فوری

قهوه از نوشیدنی‌هایی است که معمولا در وعده ی صبحانه سرو می‌شود. در صبحانه فرانسوی، قهوه بخش جدانشدنی است. اگر در منزل به فرنچ پرس و دستگاه قهوه ساز دسترسی ندارید، این روش مختص شماست زیرا با استفاده از قهوه فوری می‌توانید یک آیس کافی خانگی خوشمزه تهیه کنید. همچنین اگر در منزل قهوه فوری ندارید و قصد خرید قهوه فوری را دارید می توانید از وبسایت موراتوس آن را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه آیس کافی با پودر قهوه فوری

  • پودر قهوه فوری (خرید اینترنتی نسکافه گلد) ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش به مقدار لازم
  • شیر پر چرب نصف لیوان
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • یخ به مقدار لازم

 

روش تهیه آیس کافی با پودر قهوه فوری

 

  • پودر قهوه را داخل یک لیوان ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. قهوه را هم بزنید تا مخلوط شود. شکر را نیز به اندازه ذائقه و سلیقه خودتان اضافه کنید.
  • شیر را داخل شیرجوش یا یک قابلمه بریزید و گرم کنید.
  • وقتی شیر گرم شد، آن را داخل فرنچ پرس بریزید و هم بزنید. شیر را با استفاده از صافی فرنچ پرس انقدر بزنید تا خوب هوا دهی بشود و کف کند.
  • در واقع با این کار، شما به صورت دستی و خانگی فوم شیر درست خواهید کرد.
  • چند قطعه یخ داخل لیوان قهوه بریزید.
  • وقتی شیر خوب کف کرد، آن را به آرامی به لیوان قهوه اضافه کنید.

 

 آیس کافی با پودر قهوه فوری

 

۳- آیس کافی با یخ قهوه

برای درست کردن آیس کافی روش‌های گوناگون و در عین حال ساده‌ای وجود دارد. ابتدا باید یک یا دو شات اسپرسو دم کنید و سپس آن را به همراه کمی شکر یا سیروپ و شیر مخلوط و نوش جان کنید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه آیس کافی با یخ قهوه

 

قهوه دم شده ۱ لیوان

شکر ۲ قاشق غذا خوری

شیر پر چرب ۱ لیوان

روش تهیه آیس کافی با یخ قهوه

در ابتدا قهوه را با دستگاه و یا فرنچ پرس دم کنید. پس از آن ۲ قاشق شکر و یا مقداری سیروپ را با قهوه مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

قهوه درست شده را درون جا یخی بریزید و آن را حداقل به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند و خنک شود.

مقداری شیر را داخل لیوان بریزید و دو تا سه قالب قهوه یخ زده را داخل لیوان بیندازید. با این شیوه آیس کافی شما در تمام مدت سرو، خنک می‌ماند و هم نوشیدنی جدید و جذابی را سرو خواهید کرد.

می‌توانید قهوه‌های یخ زده را تا یک هفته در فریزر نگه دارید.

همچنین با گذاشتن قهوه در فریزر و تبدیل آن به قطعه‌های یخ، شما دیگر لازم نیست برای درست کردن آیس کافی وقت زیادی صرف کنید. کافی است مقداری شیر در لیوان بریزید و چند قطعه قهوه به آن اضافه کنید.

علاوه براین شما می‌توانید با ریختن مقداری مخلوط شیر و شکر در قالب‌های یخ، یخ‌های شیر داشته باشید که با انداختن آن در لیوان قهوه خود، یک آیس کافی شیرین داشته باشید. همچنین برای خرید دانه و پودر قهوه با کیفیت موراتوس بهترین و مطمئن ترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

آیس کافی یکی از نوشیدنی‌های کافئین‌دار خوشمزه است که افراد زیادی از خوردن آن اجتناب می‌کنند، چراکه فکر می‌کنند که قهوه یخ‌زده مزه جالبی نخواهد داشت. در این مقاله از موراتوس با سه دستور گوناگون برای طرز تهیه آیس کافی خانگی آشنا شدیم امیدواریم این برای شما مفید بوده باشد.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

معرفی 8 تا از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن که واجب اند!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش