آیا خوردن پسته برای درمان اسهال مفید است؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آیا خوردن پسته برای درمان اسهال مفید است؟

آیا خوردن پسته برای درمان اسهال مفید است؟

پسته یکی از پرخاصیت ترن مغزها بشمار می رود. قسمت مهمی از خواص پسته را اسیدهای چرب، پروتئین و کلسیم تشکیل می‌دهند. به همین علت، مصرف آن بر استحکام استخوان و دندان کودکان در حال رشد، تاثیر زیادی خواهد داشت. همچنین، مغز پسته مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد، که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. پس، مصرف آن برای کودکانی که مبتلا به سرفه و اسهال هستند، یک درمان خانگی مناسب به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم به درمان اسهال با پسته بیشتر بپردازیم با ما همراه باشید.

درمان اسهال با پسته

اسهال عارضه‌ای دردناک و غیر قابل تحمل است که بنابر علت های مختلفی رخ می دهد. پیدا کردن دلایل به وجود آمدن این مشکل کمک زیادی به روند درمان می‌کند. مصرف خوراکی‌‌های مفید نیز تاثیر بسزایی در بهبود این بیماری دارد. به گونه ای که درمان اسهال با پسته راه حل اساسی این مشکل است. شاید بپرسید به چه علت هایی این مغز ارزشمند نی تواند به درمان اسهال کمک کند؟ آیا ترکیبات مفید آن کلید حل مشکل است؟ در عارضه اسهال روده‌ها قادر به نگهداری مواد غذایی در مدت زمان معین نیستند و املاح معدنی و ویتامین‌‌هایی که دریافت می‌شود به‌درستی جذب بدن نمی‌شوند.

خرید پسته درجه یک با داشتن ویتامین‌‌های مفید، یکی از عوامل درمان این بیماری به روشی سریع‌ و ساده‌ است. خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی پسته نیز عامل مهمی است که می‌شود به این مغز خوشمزه برای درمان بسنده کرد. پس در این مقاله در مورد همه ی دلایل بروز اسهال و روش های درمان اسهال با پسته صحبت می‌کنیم.

در بحث درمان اسهال با پسته گفتنی است که این  بیماری، ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. موارد زیر بعضی از دلایل بروز اسهال در بدن هستند:

حساسیت های غذایی

بعضی از بیماری های روده

پرکاری تیروئید

مصرف آب و غذاهای آلوده

ابتلا به بیماری دیابت

مصرف مشروبات الکلی

ابتلا به بعضی از انواع سرطان

عوارض ناشی از مصرف داروها

مشاهده خون در اسهال می تواند علامت بسیار خطرناکی از ابتلا به امراض یا خونریزی بخش های مختلف دستگاه گوارش به شمار رود. به همین علت اگر کسی به اسهال خونی مبتلا شود، مراجعه به پزشک بسیار ضروری خواهد بود. اسهال معمولی نیز ممکن است در بعضی موارد بیشتر از ۲ روز ادامه پیدا کند. در صورتیکه ذره ای بهبودی در وضعیت بیمار مشاهده نشود، باید حتما برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کرد. اسهال معمولی علائم مختلفی مثل ضعف، مدفوع آبکی و شل، گرفتگی عضلات شکمی، حالت تهوع، نفخ و… دارد.

بعد از از تشخیص علل بیماری، پزشک داروهایی را برای شما تجویز می‌کند و در همین حین لازم است در کنار استفاده از داروها بیمار مصرف مایعات مفید را افزایش دهد. ولی درمان‌‌های خانگی شامل درمان اسهال با پسته است که به علت داشتن آهن، معده و دستگاه گوارش را تقویت می کند. پسته حاوی مقدار زیادی مس است و در جذب بیشتر آهن به بدن کمک می کند. پس روزانه مقداری پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

زیرا پسته می تواند اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان کند. علاوه براین خواص آنتی‌اکسیدانی متابولیسم منفی سلولی را خنثی می کند. همچنین پسته کالری کمی دارد و وزن بدن را مدیریت و به بهبود هضم کمک می کند. پسته منبع غنی از ویتامین B6 است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای جلوگیری از انواع عفونت‌‌هایی که عامل بروز اسهال هستند، مفید است.

در بیشتر مواقع درمان اسهال با این تقویت‌کننده‌‌های خانگی امکان‌پذیر است. زیرا بدن انسان اگه غنی از ویتامین‌ها باشد مانند سد دفاعی مستحکم و قوی در مقابل ویروس‌‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها ایستادگی می کند. علاوه بر آنچه تا اینجا گفته شد، لازم است بدانید وجود پروتئین فراوان در پسته خستگی و کسالت بدن را در دوره اسهال کاهش می دهد.

خرید پسته اکبری درجه یک کالری کمی دارد و وزن بدن را مدیریت و به بهبود هضم کمک می کند.

بایدها و نبایدهای تغذیه برای درمان اسهال با پسته!

اغلب افراد در طول زندگی با این عارضه مواجه می‌شوند و در بیشتر موارد جای نگرانی وجود ندارد. زیرا که با اتخاذ راهکارهایی ساده می توان به روال عادی زندگی بازگشت. در این دوره باید از برخی غذاها و خوراکی‌ها پرهیز کرد؛ زیرا شدت بیماری را افزایش می دهند.

اما بعضی مواد غذایی نه‌تنها هیچ‌گونه ضرری به بدن نمس رسانند بلکه باید در لیست خوردنی‌‌های این دوره قرار گیرند. در هر صورت در روند درمان هر بیماری یک سلسله بایدها و نبایدهایی وجود دارد که اگه جدی گرفته شوند، طول دوره درمان کوتاه‌تر شده و تحریک دستگاه گوارشی نیز کم‌تر اتفاق میوفتد.

در این خصوص باید بدانید در زمان ابتلا به اسهال بدن آب زیادی از دست می دهد. به همین علت علاوه بر تامین مایعات و آب مورد نیاز بدن لازم است مواد معدنی و الکترولیت‌‌های از دست رفته بدن نیز تامین شود. پس جالب است بدانید پسته منبع غنی از ترکیبات آلی و معدنی است و مصرف آن در آجیل یا خوراکی‌‌هایی که حاوی پسته فراوان هستن، توصیه می گردد.

البته در طول مدت درمان بهتر است غذاهای چرب مصرف نکنید. در یکی دو روز اول ابتلا به اسهال مصرف مواد لبنی را کاهش دهید. نوشیدنی‌‌های الکلی و گازدار را ترک کنید و با محدودیت در مصرف برخی مواد سعی کنید از خرید پسته احمد آقایی  و مواد طبیعی و سالم همچون مغزهای روغنی، غلات و حبوبات غافل نشوید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم از پسته به عنوان یک خوراکی مفید برای درمان اسهال می توانیم کمک بگیریم. ترکیبات موجود در پسته، برای درمان اسهال معمولی و خونی بسیار مفید است. استفاده از پسته در برنامه غذایی روشی ساده و سریع برای درمان اسهال را در دسترس ما قرار می دهد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش