خواص پسته برای مو چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص پسته برای مو چیست؟

خواص پسته برای مو چیست؟

آجیل‌ ها گنجینه‌ای از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مغذی هستند و نقشی اساسی در حفظ سلامت و شادابی بدن انسان ایفا می‌کنند. این میان ‌وعده‌های طبیعی، نه ‌تنها برای پوست و مو مفید هستند، بلکه به عملکرد بهتر مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند.

پسته نیز منبع خوبی از ترکیبات متعدد مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان ها، اسیدهای چرب اشباع نشده، فیبرهای خوراکی و سایر مواد مغذی است. در این نوشته خواص پسته برای مو را مورد بررسی قرار می دهیم. . شما برای خرید پسته می توانید به سایت موراتوس مراجعه کنید و با کیفیت ترین محصولات را از سایت ما تهیه کنید.

 

مواد تشکیل‌دهنده مغز پسته که برای تقویت مو عالی است

 

پسته منبعی غنی از مواد مغذی است که سلامت مو را از درون تقویت می‌کند. مواد غذایی اصلی موجود در مغز پسته که می‌توانند به‌سلامت مو کمک کنند، عبارتند از:

  • ویتامین B7 یا بیوتین
  • ویتامین E
  • آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مغز پسته
  • اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6
  • پروتئین و مس

 

مواد تشکیل‌دهنده مغز پسته که برای تقویت مو عالی است

 

خواص پسته برای مو

 

پسته و انواع آن مغز پسته، مغز پسته کوهی و … طرفداران زیادی در سراسر نه تنها ایران بلکه جهان نیز دارد چون جدا از خوشمزگی سرشار از ویتامین‌های A,B,C,E,K ، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، امگا۳ و امگا۶ است. پسته خواص بسیار زیادی دارد یکی از آن ها خواص پسته برای مو هست، موهای روی سر ما نیز علاوه بر ایجاد تفاوت و زیبایی، وظیفه دارند تا از پوست سر، در برابر اشعه‌های مضر خورشیدی و سرما و گرما، محافظت کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستین که به موی سر علاقه زیادی دارین و موی سر خود را دوست دارید، حتما از آن ها مراقبت کنید تا همیشه موی سالمی داشته باشید. موها به طور معمول شکننده‌ هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. پس داشتن رژیم غذایی سالم که از گیاهان و مواد طبیعی تشکیل شده باشد لازم است.

 

خواص پسته برای مو  و افزایش ضخامت و حجم مو

یکی از مهم‌ترین فواید پسته برای مو، افزایش ضخامت تار مو است؛ زیرا پسته مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳ و امگا ۶ دارد، که در افزایش ضخامت تار مو نقش موثری ایفا می‌کنند. در واقع، فولیکول‌های مو با مصرف این نوع اسیدهای چرب، تارهای قوی‌تر و بلندتری را تولید می‌کنند. به این ترتیب، اگر موهای نازکی دارید و می‌خواهید ضخامت و حجم موی خود را افزایش دهید، از خواص پسته خام برای مو غافل نشوید.

 

خواص پسته برای مو  و افزایش ضخامت و حجم مو

 

خواص پسته برای مو انعطاف‌پذیری و ضدخشکی مو

این آجیل سرشار از ویتامین‌هایی مانند بیوتین (ویتامین B7) است که اغلب ویتامین مو نامیده می‌شود که در تقویت فولیکول‌های مو و تقویت رشد مو ضروری است. بیوتین به بهبود ساختار کراتینه مو کمک می‌کند و با انعطاف‌پذیری بیشتر آن را کمتر مستعد شکنندگی می‌نماید.

 

خواص پسته برای مو تقویت پیاز مو

علاوه بر این، پسته منبعی عالی از ویتامین E است، یک آنتی‌اکسیدان مهم که گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و محیطی سالم را برای رشد مو تضمین می‌کند. با وجود این مواد مغذی، نمی‌توان در خواص پسته برای مو شک کرد.

 

خواص پسته برای مو جلوگیری از ریزش بی رویه مو

متاسفانه امروزه ریزش مو از افراد سنین پایین تر نیز شروع می شود و همین مسئله برای برخی از ما ترسناک می باشد، اینم دلایل مختلفی دارد از جمله تغییرات ایجاد شده در الگوی زندگی، رژیم‌های غذایی ناسالم و استرس. در کنار آن علم نوین امروزی از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌های برتر استفاده ‌می‌کند و افراد رو به حجم موی دلخواه ‌می‌رساند، اما چه بهتر که ما قبل از ریزش مو از تغذیه مناسب و با مصرف مواد طبیعی مانع این کار بشویم و از هزینه های زیاد و وقت مان صرفه جویی کنیم.

 

خواص پسته برای مو در تغذیه و آبرسانی به مو

سلامت موهای شما، تا حد زیادی به سلامت پوست سر مربوط می‌شود! یکی از مهم‌ترین خواص پسته بر مو، آبرسانی پوست سر است؛ در واقع، خوردن پسته باعث می‌شود تا روغن‌های طبیعی موجود در پوست سر، به تعادل رسیده و ریشه مو کاملا آبرسانی شود. البته مصرف روغن پسته برای مو نیز مفید است؛ زیرا کاهش خشکی پوست سر، نقش بسزایی در افزایش سلامت موها دارد.

از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در پسته، باعث می‌شوند تا رادیکال‌های آزاد و استرس‌های فعال به حداقل رسیده و یک محیط متعادل برای رشد موها فراهم شود.

 

پسته رشد مو را تحریک می‌کند

مصرف منظم پسته برای مو مفید است و به تحریک رشد مو کمک می‌کند. فواید پسته برای مو به وجود اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳، امگا ۶ و اسید آلفا-لینولنیک (ALA) برمی‌گردد. علاوه بر این وجود ویتامین E نقش مهمی در تأمین ماده مغذی برای سلامت مو را دارد.

 

پسته رشد مو را تحریک می‌کند

 

مقدار مصرف پسته برای تقویت موها

برای بهره‌مندی از خواص پسته برای مو و جلوگیری از عوارض آن، حدود یک مشت (۱.۵ اونس یا ۴۲.۵ گرم) مقدار خوبی برای خوردن در هر روز است. البته این در صورتی است که شما حساسیتی نسبت به پسته نداشته باشید.

بر اساس طب سنتی ایرانی پسته ماده‌ای با طبع گرم است؛ لذا کسانی که طبع سرد دارند می‌توانند با خیال راحت‌تری پسته بخورند؛ اما افراد با مزاج گرم باید در مصرف آن احتیاط بیشتری به خرج دهند و همراه آن از مواد غذایی ترش مانند زردآلوی خشک ترش، سرکه یا انار ترش استفاده کنند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش