whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

بهترین زمان مصرف خرما چه موقعی است؟ خرما قبل از غذا خورده شود یا بعد از غذا

بهترین زمان مصرف خرما چه موقعی است؟ خرما قبل از غذا خورده شود یا بعد از غذا

خرما یکی از خوراکی‌ های مغذی‌ و طبیعی است که در گروه میوه‌ ها قرار می ‌گیرد . از آنجایی که انواع خرما حجم بالایی از فیبر غذایی و قند را در خود جای داده‌اند ، شاید این سوال برای مصرف ‌کنندگان همیشگی خرما مطرح شود که آیا زمان مشخصی برای خوردن خرما در طول روز وجود دارد یا خیر ؟ در این مقاله از موراتوس قصد داریم به بهترین زمان مصرف خرما بپردازیم با ما همراه باشید .

 

خواص خرما

 

از خواص خوب خرما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

تولیدکننده خون صالح (خونساز) است .

تقویت کننده قوای جنسی افراد سردمزاج است .

برای کسانی که به دلیل مزاج سرد از درد مفاصل رنج می‌برند مفید است .

سرشار از فیبر است .

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری است .

کمک به سلامت مغز .

به سلامت چشم‌ ها کمک می ‌کند .

به سلامت استخوان‌ها کمک می‌ کند .

برای کنترل قند خون مفید است .

شیرین کننده‌ای طبیعی است .

به سلامت دهان و دندان کمک می‌ کند .

برای کاهش وزن مفید است .

برای سلامت قلب فوق‌العاده است .

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می ‌کند .

برای رفع یبوست مفید است .

به تقویت مو و پوست کمک می ‌کند .

 

بیشتر بخوانید: تفاوت خرمای پیارم با خرماهای دیگر

 

khho

 

خواص خرما برای آقایان

خرما برای مردان بسیار مفید است . در این قسمت به برخی از فواید خوردن روزانه خرما برای آقایان اشاره می‌ کنیم :

- خرما می‌تواند تعداد و کیفیت اسپرم شما را افزایش دهد

خرما حاوی استرادیول و فلاونوئیدها هستند . این دو دارای اثرات مثبتی هستند که کیفیت و تعداد اسپرم را افزایش می ‌دهد . یکی از فواید حیاتی خوردن خرما برای مردان ، بهبود سلامت جنسی است . این میوه هسته‌دار استقامت جنسی را افزایش می‌دهد و زندگی جنسی را لذت بخش ‌تر می‌ کند . علاوه بر این ، خرما پتانسیل افزایش میل جنسی را به طور طبیعی دارند . برای خرید اینترنتی خرما اینجا کلیک کنید

 

بهترین زمان خوردن خرما

بهترین زمان برای خوردن خوراکی ها ، بدون در نظر گرفتن از این که چه غذایی می خورید ، زمانی است که واقعا گرسنه هستید یا میل به غذا خوردن دارید .

اگرچه بسیاری از متخصصان بهداشت بر این باورند که هضم غذا در اوقات خاصی از روز بهتر انجام می شود و در زمان های غیر از آن می تواند به مشکلات هضم منجر شود اما نمی توان این ادعا را به طور کامل تایید کرد . جالب است بدانید بدن ما حتی قبل از آن که لقمه وارد دهان شود آماده هضم غذا می باشد و آنزیم های گوارشی خاصی در دهان ترشح می کند، این فرایند در طول عمل هضم ادامه دارد .

بدن ما قادر است نوع آنزیم های مورد نیاز برای هضم را با توجه به نسبت درشت مغذی هایی همچون کربوهیدرات ها ، پروتئین و ترکیبات چربی تشخیص دهد و برایش فرقی نمی کند چه زمانی از شبانه روز باشد .

با وجود همه این ها خوردن خرما در زمان هایی از روز بهتر است و فواید بیشتری به دنبال دارد، از جمله :

 

1.  هنگام صرف صبحانه

مصرف خرما می تواند یک روش بسیار خوب برای افزودن شیرینی و فیبر طبیعی به رژیم غذایی در صبح زود باشد و محتوای فیبر زیاد آن به سیر نگه داشتن شما در طول صبح کمک می کند . برای خرید خرما پیارم اینجا کلیک کنید.

 

2.  به عنوان میان وعده ظهرگاهی

خرما منبع خوب فیبر و سرشار از قندهای طبیعی است ، ترکیب فیبر و قند باعث می شود افزایش سطح قند خون آهسته تر شده و بدون آن که اثر بدی روی بدن داشته باشد به افزایش انرژی بدن کمک کند .

 

3.  وقتی گرسنه هستید

خرما منبع متمرکز کالری است و به واسطه فیبر فراوان موجود در آن بسیار سیر کننده می باشد. اگر احساس گرسنگی می کنید اما قصد ندارید یک وعده کامل غذایی داشته باشید می توانید مقداری کره بادام زمینی را با خرما مخلوط کرده و میل کنید، این ترکیب منبع خوب فیبر ، کربوهیدرات و پروتئین می باشد .

 

 

 

kh.[1]

 

4.  پیش از تمرینات ورزشی

گرچه خرما به طور طبیعی حاوی قند فراوان می باشد اما به سرعت قند خون را افزایش نمی دهد و نوعی کربوهیدرات آهسته رهش دارد که جریان مداومی از انرژی برای سوخت رسانی بدن در حین تمرینات فراهم می کند . توصیه می شود 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرینات ورزشی 2 تا 4 عدد خرما میل کنید .

 

5.  میان وعده شبانه

خرما به دلیل محتوای فیبر فراوان آن یک میان وعده عالی قبل از خواب محسوب می شود زیرا هضم فیبر به زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می شود در نیمه شب احساس گرسنگی کمتری داشته باشید .

 

بدترین زمان خوردن خرما

هر چند بدن ما می تواند در هر زمان از شبانه روز غذاها را هضم کند اما گاهی مواقع خاص وجود دارد که مصرف خرما در آن مواقع توصیه نمی شود ، از جمله :

 

1  . افرادی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند :

سیستم گوارش افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ممکن است به غذاهای حاوی فودمپ (نوعی کربوهیدرات های زنجیره کوتاه) حساس باشند . خرما از مواد غذایی حاوی فودمپ است و مصرف آن توسط این بیماران می تواند باعث نفخ و ناراحتی معده شود .

 

2 . بعد از وعده غذایی سنگین :

خرما سرشار از فیبر است که هضم آن مدت زمان بیشتری طول می کشد ، به همین دل مصرف خرما بعد از یک وعده غذایی سنگین می تواند باعث سیری بیش از حد و ناراحتی شود .

 

3 .اگر آلرژی دارید :

بدن بعضی افراد حساس است و در موارد نادر ممکن است به خرما آلرژی داشته باشند ، اگر احساس می کنید این مورد در مورد شما صدق می کند پیش از مصرف خرما با متخصص تغذیه صحبت کنید . برای خرید خرما خاصویی اینجا کلیک کنید.

 

4 . اگر اسهال دارید :

خرما حاوی نوعی الکل قندی به نام سوربیتول است که باعث افزایش حرکات روده در برخی افراد می شود، بنابراین اگر اسهال دارید بهتر است از مصرف خرما خودداری کنید .

به جز موارد گفته شده ، تقریبا هر زمانی می توان اقدام به مصرف خرما کرد . این میوه بسیار مقوی بوده و گنجاندن آن در رژیم غذایی به عنوان میان وعده یا بخشی از وعده غذایی فواید زیادی به دنبال دارد .

 

khoor.[1]

 

مصلح خرما

برای رهایی از مضرات خرما می توانید از آب انار یا سکنجبین ، بادام پوست کنده ، برگ کاهو و یا شستن دهان با آب ولرم و نیم گرم مخصوصاً که سماق در آن خیسانده باشند بهره ببرید . امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله نهایت استفاده را برده باشید . برای تهیه با کیفت ترین آجیل و خشکبار به موراتوس مراجعه فرمایید .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش