آیا بادام درختی باعث چاقی می شود؟ بهترین زمان خوردن بادام درختی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آیا بادام درختی باعث چاقی می شود؟ بهترین زمان خوردن بادام درختی

آیا بادام درختی باعث چاقی می شود؟ بهترین زمان خوردن بادام درختی

بادام درختی یکی از محبوب ترین آجیل هایی می باشد که از گذشته وجود داشته و مردمان زیادی به آن علاقه مند هستند و خواص بی نظیری دارد.

از فواید بادام می توان به لاغری ، پوست و مو ، چاقی صورت و .... اشاره کرد .

علاوه بر فواید ذکر شده بادام درختی ضرر هایی نیز دارد مانند بروز یبوست ، کاهش جذب مواد مغذی ، افزایش وزن ، ایجاد آلرژی، جذب بیش از حد ویتامین E ، ایجاد سنگ کلیه و غیره که باید برای جلوگیری از مضرات آن به درستی و به جا مصرف شود. قصد داریم در این مقاله به این سوال پرتکرار آیا بادام درختی باعث چاقی می شود؟ پاسخ دهیم ، با ما در موراتوس همراه باشید .

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

بادام درختی حاوی چه موادی است؟

هر ماده غذایی یک جدول ارزش غذایی دارد که در آن ترکیبات آن را بیان می کند ، اکنون می خواهیم بدانیم بادام درختی حاوی چه موادی است . بادام درختی شامل آب ، پروتئین ، روغن اشباع نشده ، نشاسته ، کلسیم ، فسفر ، آهن ، پتاسیم ، ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، کربوهیدرات ، فیبر و قند است .

 

خواص بادام درختی

بادام درختی یکی از آجیل هایی که دارای خواص زیادی می باشد ، از جمله خواص بادام درختی جلوگیری از بیماری های قلبی ، بهبود سلامت مغز، سلامت و شادابی پوست ، کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت ، کمک به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی ، افزایش جذب مواد مغذی در بدن می باشد . همچنین بادام شامل ویتامین های D ، A ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، ویتامین E و ... می باشد . برای اطلاع از قیمت بادام درختی بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

tb

 

مضرات بادام درختی

علاوه بر خواص زیادی که برای بادام درختی و فندق ترکی وجود دارد ضرر هایی هم برای آن وجود دارد که در این مطلب بیان می کنیم . بادام دارای فیبر زیادی است و مصرف آن خوب است اما اگر با آب زیاد مصرف نشود می تواند باعث یبوست و مشکلات گوارشی مانند نفخ، باد شکم، گرفتگی شکم و اسهال شود . هر 30 گرم بادام دارای 164 کالری است و اگر از 20 عدد بیشتر مصرف شود و بدون هیچ تحرک و ورزشی باشد باعث افزایش وزن می شود .

بهترین زمان خوردن بادام درختی

برای اینکه بتوان خاصیت بادام را در بدن به حداکثر خود رساند باید بدانیم که بهترین زمان خوردن بادام درختی چه زمانی است . بهترین زمان خوردن آن در هنگام صبح و همراه صبحانه است که می تواند به تنظیم قند خون کمک کند همچنین باعث احساس سیری شده و  سوخت و ساز بدن را تقویت می کند . البته می توان آن را به غیر از صبح ها مصرف کرد و اجباری برای مصرف آن در هنگام صبح نیست ولی باید توجه کرد که بی رویه مصرف نشود تا ضرری به بدن نرساند .

 

بیشتر بخوانید: 9 تا از خواص بادام درختی که باید بدانید

 

bba

ارزش غذایی بادام درختی

هر 100 گرم بادام درختی شامل موارد زیر می باشد :

کالری بادام درختی : 576

چربی : 49 گرم

پروتئین : 21 گرم

کربوهیدرات : 22 گرم

فیبر : 12 گرم

قند : 3٫9 گرم

 

آیا بادام درختی چاق کننده است ؟

همان طور پیش از این به آن اشاره شد هر صد گرم بادام دارای درصد قابل توجهی چربی است اما خبر خوب این است که بیشتر چربی های تشکیل دهنده ی بادام درختی امگا3 و چربی های غیر اشباع هستند که مزایای زیادی را به همراه دارند . یکی از این مزیت ها کاهش وزن است . به غیر از این ، بادام درختی یکی از مغز هایی ست که پروتئین و فیبر قابل توجهی دارد و این دو ماده کمک قابل توجهی به کاهش وزن خواهد کرد .

فیبر موجود در بادام نه تنها باعث افزایش حرکات روده ای بدن می شود و سموم و مواد مضر بدن را دفن می کند بلکه تاثیر بسیار مهمی در کاهش گرسنگی دارد . دقیقا فیبر زیاد است که باعث شده بادام درختی با وجود کالری زیادی که دارد وزن را کاهش دهد .

مطالعات اخیر نشان می دهد که افرادی که به صورت مرتب در طول شش ماه بادام درختی مصرف کرده اند شاهد کاهش وزن و خصوصا کاهش چربی شکمی بوده اند . در حقیقت ساز و کار بادام درختی در کاهش وزن بدین صورت است که با افزایش متابولیسم بدن ، چربی های اضافی بدن را سوزانده و عمل چربی سوزی را انجام می دهد و از این رو پیشنهاد شده که بادام درختی در وعده ی صبحانه مصرف شود تا تأثیر آن بیشتر شود . به طور کلی مصرف بادام درختی قبل از وعده های غذایی علاوه بر چربی سوزی ، حس سیری در فرد ایجاد کرده و باعث می شود افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به روزهای دیگر مقدار کمتری را در هر وعده میل کنند .

 

bb

 

مقدار پیشنهادی برای مصرف در هر وعده 30 عدد در روز است و بدین صورت که پیش از هر وعده اصلی یعنی صبحانه ، ناهار و شام 10 عدد بادام صرف شود تا خاصیت آن در کاهش وزن تاثیر بیشتری داشته باشد . دانستیم که هر ۱۰۰ گرم بادام درختی دارای ۵۷۶ کیلو کالری انرژی می ‌باشد . شاید در نگاه اول ، این موضوع برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند جالب به نظر نرسد ، اما خوب است بدانید که بادام درختی معجزه می کند زیرا این نوع بادام منبعی سرشار از منیزیم است .

عنصر منیزیم ، قند خون را تنظیم می ‌کند که این امر موجب کاهش میل به غذا در افراد می‌شود . زمانی که بدن به مقدار کافی منیزیم دریافت کند ، اکسیژن و مواد مغذی سریع تر توسط خون منتقل شده و این عمل در نهایت سبب جلوگیری از افزایش ضربان قلب می شود .  این نکته را در نظر داشته باشید که علی‌رغم کالری بسیار زیاد بادام درختی ، این دانه مغذی سبب کاهش جذب کالری در بدن می شود . تمامی این موارد در کنار یکدیگر بادام درختی را به یک میان وعده بسیار عالی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند تبدیل کرده است .

دقت داشته باشید که بادام درختی با تمام خواص خود برای لاغری ، اگر بیش از حد نیاز بدن مصرف شود علاوه بر اینکه سبب چاقی می شود مضرات دیگری نیز برای بدن شما خواهد داشت . اگر شرایط مصرف روزانه بادام درختی را ندارید با مصرف یک یا دوبار در هفته هم می توانید از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید .

 

بهترین زمان خوردن بادام درختی برای چاقی

در هر ۱۰۰ گرم بادام درختی، ۵۷۶ کیلوکالری انرژی وجود دارد. مقادیر چربی موجود در بادام بالاست اما درصد بیشتری از آن را اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل داده است. مصرف مناسب بادام در تنظیم وزن کمک کننده است و حتی در لاغری موثر است.

افرادی که قصد دارند چاق شوند، باید میزان کالری دریافتی از بادام و میزان کالری مصرفی خود را بررسی کنند. بهترین زمان برای خوردن بادام درختی برای چاقی در طول روز، زمان مشخصی نیست. فقط باید مصرف آن به گونه ای باشد که کالری دریافتی از آن نسبت به کالری مصرفی بیشتر باشد.

 

برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین آجیل و بادام درختی موراتوس مطمئن ترین انتخاب برای شماست .

 

 

بادام درختی برای چاقی صورت

 

شما می‌ توانید از بادام به دلیل طعم شیرین آن در انواع میان‌وعده و دسر استفاده کنید .

 

چرا که حاوی اسیدهای چرب ضروری ، پروتئین و فیبر زیادی است .

 

بادام همچنین با داشتن ویتامین E می ‌تواند رگ‌های خونی را گشاد و پوست را مرطوب نگه دارد .

 

در این شرایط برخی اختلالات پوستی مانند آکنه ، اگزما و لکه‌های تیره کمتر خواهند شد و پوست ظاهری شاداب و پُر خواهد گرفت .

 

چربی‌های غیر اشباع زیاد موجود در بادام در رفع لاغری صورت بسیار موثر هستند .

 

و منیزیم و پتاسیم فراوان موجود آن به جریان سریع ‌تر اکسیژن و مواد مغذی پوست صورت کمک می ‌کنند .

 

چرا که سرشار از سلنیوم و ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان است و روی موجود در آن فرآیند رشد و ترمیم سلول‌ها را تقویت می ‌کند .

 

 

سوالات متداول

چه زمانی بادام بخوریم تا حداکثر خواص آن را دریافت کنیم ؟

مصرف بادام در تمام ساعات شبانه روز مفید بوده و مانعی ندارد . اما توصیه می شود برای دریافت حداکثر خواص بادام صبح ها مصرف شود . مصرف بادام در صبحانه کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد . برای افراد دیابتی نیز بسیار مفید است .

روزانه چه مقدار بادام بخوریم ؟

بادام خواص بسیاری دارد و مصرف آن برای سلامتی مفید است . اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد . مصرف بیش از حد بادام عوارضی مانند یبوست به دنبال دارد . مصرف ۱۲ تا ۱۵ عدد بادام در صبحانه مفید است . و بیشتر از ۳۰ بادام در روز توصیه نمی شود .

فیبر موجود در بادام درختی به چه چیزی در سلامت کمک می کند ؟

چربی‌ های خوب و فیبرهای رژیمی موجود در بادام به کاهش وزن کمک می ‌کنند .

چرا با خودن بادام ما احساس سیری بیشتری می کنیم ؟

آجیل ‌ها دارای چربی و کالری فراوانی هستند ، ولی برای مدت بیشتری پس از مصرف به ما احساس سیری می‌ دهند .

بهترین روش مصرف بادام کدام است ؟

وقتی صحبت از مصرف بادام به میان می آید ، افراد اغلب در مورد مزایای انواع خام ، خیسانده شده یا بو داده اختلاف نظر دارند . بادام خام ، در حالت طبیعی ، مواد مغذی خود را بطور کامل حفظ می کند و گزینه مناسبی برای میان وعده ها یا گنجاندن در دستور العمل های غذایی است . از سوی دیگر اعتقاد بر این است که بادام خیس شده قابلیت هضم بهتری دارد و جذب مواد مغذی را افزایش می دهد . در مقابل ، بادام بو داده ترد تر است و طعمی بهتر و قابل قبول تر ارائه می دهد ، هر چند ممکن است درصد قابل توجهی از مواد مغذی به دلیل حرارت کاهش یافته باشد . درک این تفاوت ها می تواند به افراد کمک کند تا بر اساس سلایق و اهداف خود تصمیمات آگاهانه ای در مورد بهترین روش مصرف بادام بگیرند .

 

برچسب ها
بادام درختی و چاقی

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش