فواید و خواص گردو برای کودکان | شش خاصیت درمانی گردو برای کودکان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

فواید و خواص گردو برای کودکان | شش خاصیت درمانی گردو برای کودکان

فواید و خواص گردو برای کودکان | شش خاصیت درمانی گردو برای کودکان

مانند بزرگسالان ، گردو برای کودکان از خواص بسیار زیادی برخوردار است ، اللخصوص در رشد مغزی کودکان بسیار موثر است گردو سرشار از اسید‌ های چرب امگا 3 می باشد که در بدن تولید نمی‌ شود . علاوه بر این یک مشت گردو در میان ‌وعده یا عصرانه به برنامه کاهش وزن افراد کمک بسیار زیادی می ‌کند . در این مقاله خواص مصرف گردو برای کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم تا انتهای مقاله موراتوس همراه ما باشید .

 

ارزش غذایی گردو

گردو از 15 درصد پروتئین و 65 درصد چربی تشکیل شده است . گردو غنی از چربی‌های غیر اشباع ، اسید چرب امگا 3 و یک اسید چرب امگا 6 به نام اسید لینولئیک است . علاوه بر این حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، آهن ، فسفر ، سدیم ، پتاسیم ، لوتئین ، بتاکاروتن ، زاکسانتیین ، روی ، ویتامین C ، ویتامین B6 ، ریبوفلاوین ، تیامین ، نیاسین ، فولات ، پانوتنیک اسید و غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله کاتچین ، اسید الاجیک ، ملاتونین و اسید فیتیک می باشد .

 

4.[2]

خواص گردو برای کودکان

مصرف گردو نه تنها سلامتی بزرگسالان را تحت تأثیر خواص و فواید خود قرار می‌دهد ، بلکه مصرف گردو و بهره مندی از خواص گردو برای کودکان هم امری ضروری به شمار می رود . همانطور که می‌دانیم تغذیه سالم نقش مهمی در رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان دارد . به همین علت لازم است والدین با تهیه مواد خوراکی مغذی ، شرایط لازم برای افزایش کیفیت سلامتی و تقویت سیستم ایمنی فرزندان خود را فراهم کنند . برای اطلاع از قیمت گردو با پوست ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

سلامت جسم و روح در کودکان به یک اندازه مهم است . بالا بردن سطح کیفی این دو فاکتور سبب می‌ شود تا کودکان در فرایند رشد احساس بهتری نسبت به جسم و روح خود داشته باشند . در حقیقت تغذیه سالم ، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در زندگی آینده کودکان خواهد داشت . یکی از مهمترین اعضای بدن ما انسان‌ ها مغز است که نسبت به دیگر اندام‌ها ، نیروی بیشتری را برای سوخت و ساز مصرف می‌ کند .

بهتر است بدانید که حدود 20 درصد انرژی روزانه ما توسط مغز و عملکرد آن مصرف می‌ شود . به همین علت تغذیه سالم ، مهمترین اصل در سال‌های نخست زندگی کودکان به شمار می رود در اینجا اهمیت بهره مندی از خواص گردو برای کودکان نمایان می گردد .

 6 خاصیت گردو برای کودکان عبارت است از :

  1. سلامت کودکان با گردو

گردو خواص تغذیه‌ای منحصر به فردی دارد که برای کودکان بسیار مفید می باشد . زیرا مقادیر کافی از ویتامین B6، تیامین ، اسیدفولیک ، فسفر ، منیزیم و مس را در خود جای داده است . همچنین به طور طبیعی فاقد گلوتن ، سدیم و کلسترول است که خواص گردو برای کودکان رو پر اهمیت ‌تر می‌ کند . بنابراین افزودن مقدار کمی از گردو به رژیم غذایی گروه‌ های سنی پایین بسیار مفید خواهد بود ، زیرا که منیزیم و ویتامین B به عملکرد صحیح قلب و سیستم عصبی کمک می کند .

  1. تقویت سیستم ایمنی

حفظ سیستم ایمنی سالم همیشه و برای هر فردی فارغ از سن از اهمیت زیادی برخوردار بوده است . کودکان بیشتر در معرض مواجهه با انواع بیماری ‌های ناشی از ویروس و باکتری‌ ها قرار دارند . به همین علت گردو با ترکیبات مفید از جمله سلنیوم ، پروتئین ‌ها و ویتامین ‌ها در افزایش توانایی سیستم دفاعی بدن در برابر حمله ویروس‌ها موثر است . همچنین از خواص دیگر گردو برای کودکان می توان به دارا بودن آنتی‌ اکسیدان‌های که باعث می شود بدن کودکان از مواد سمی دور بماند اشاره کرد .

  1. رشد سریع مغز

فولات و امگا 3 از عوامل تاثیرگذار در رشد مغز کودکان می باشند . اگر پس از شکافتن پوسته گردو به آن با دقت نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که شبیه دو نیمه مغز می باشد و شاید همین ظاهر منحصر به فردش نشان از این خاصیت گردو برای کودکان دارد . علاوه بر این تحقیقات اپیدمیولوژیکی تایید کرده است که گردو در بهبود حافظه ، تمرکز و پردازش اطلاعات نقش مهمی دارد . همچنین در مقاله دیگری عنوان شده است که مصرف گردو کاهش علائم افسردگی ، افزایش سطح انرژی ، تمرکز و خوش‌بینی را به همراه دارد .

  1. سلامت قلب کودکان

گردو با داشتن چربی‌هایی غیر اشباع ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد . رژیم‌ های ناسالم به معنای مشکلات قلبی در دوران زندگی است که شروعش به زمان کودکی بر می‌گردد . همچنین تمامی کودکان بایستی روزانه پنج واحد سبزی ، 2 واحد میوه و چند عدد مغز مصرف نمایند تا در بزرگسالی به مشکلات قلبی ، عروقی و مشکلات دیگر دچار نشوند . بیشتر بخوانید: آیا گردو چربی سوز است ؟ خواص گردو برای لاغری

 

5

  1. استحکام استخوان‌ها

کلسیم موجود در آجیل ، نه تنها باعث رشد بهتر استخوان‌ها می ‌شود ، بلکه از پوکی استخوان نیز جلوگیری می ‌کند . در میان مغزها گردو دارای کلسیم و پروتئین زیادی است . به طوری که 100 گرم از گردو تازه ، حدود 98 میلی‌گرم کلسیم و 16 گرم پروتئین دارد ، مقدار کلسیم 2 عدد گردو از 4/1 استکان شیر بیشتر است . گفتنی است کلسیم و فیبر موجود در گردو ، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ می ‌شود . برای خرید اینترنتی گردو بر روی لینک کلیک کنید.

  1. پیشگیری از چاقی کودکان

کاهش تحرک ، سبک بازی‌ها ، زندگی آپارتمان نشینی امروزی و مصرف زیاد فست فود‌ها سبب شده که در بیشتر جوامع مشکل چاقی کودکان شایع باشد . مصرف متعادل خوراکی‌ هایی نظیر گردو به دلیل فیبر گیاهی بالا موجب ایجاد حس سیری طولانی مدت و تامین بخش چشمگیری از ویتامین‌ها و عناصر غذایی موردنیاز کودکان می ‌شود و بدین ترتیب از پرخوری و به دنبال آن چاقی ، پیشگیری و به کاهش وزن سالم کمک می‌ کند .

میزان توصیه شده مصرف گردو برای کودکان

باوجود زیاد بودن خواص گردو برای کودکان ، مانند سایر مواد غذایی زیاده‌روی در مصرف آن هم توصیه نمی ‌شود . به طور کلی میزان مجاز مصرف دانه‌های گیاهی برای همه افراد در سنین مختلف به اندازه یک مشت خود فرد در نظر گرفته می‌ شود . بیشتر بخوانید: خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

متخصصان تغذیه مصرف گردو برای کودکان به میزان روزانه 30 گرم (2تا 3 عدد گردو) را توصیه می ‌کنند . بهترین روش خوردن گردو مصرف آن همراه با پنیر است . پنیر دارای طبع سرد و‌ تر است و به تعدیل مزاج گرم و خشک گردو کمک می‌کند . همچنین مصرف گردو و عسل برای کودکان به عنوان یک میان وعده کاملا مفید و مغذی که به هضم و جذب بهتر عناصر غذایی آن کمک می ‌کند نیز توصیه می شود .

 

2

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد گردو خواص بی شماری برای سلامت کودک شما خواهد داشت با مصرف گردو سلامت کودکان خود را در آینده تضمین کنید .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش