آیا گردو چربی سوز است ؟ خواص گردو برای لاغری

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آیا گردو چربی سوز است ؟ خواص گردو برای لاغری

آیا گردو چربی سوز است ؟ خواص گردو برای لاغری

اگر قصد کاهش وزن خود دارید ، از گردو غافل نشوید . گردو علاوه بر طعم خوشمزه ، سرشار از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت مفید و ضروری می باشد ، قرار گرفتن گردو در رژیم غذایی به شما در کاهش وزن کمک کند. در این مقاله از موراتوس به این سوال که آیا گردو چربی سوز است ؟ و  همچنین خواص گردو برای لاغری خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

 

آیا گردو چربی سوز است ؟

گردو با پروتئین زیاد ، غنی از چربی های سالم و کم ، کربوهیدرات ساده ، بدن شما را تحریک می کند تا چربی های اضافی را بسوزاند . از همه مهمتر گردو یک میان وعده مفید برای قرار دادن در کیف شماست .

در مطالعات انجام شده رژیم های غذایی کنترل شده با کالری حاوی آجیل به اندازه رژیم های مشابه بدون کالری ، منجر به کاهش وزن می شود .

استفاده گردو با پوست خارجی 450 گرمی در سالاد نیز می تواند برای تقویت پروتئین بدن در برنامه غذایی قرار گیرد . مصرف گردو می تواند کالری سوزانده شده توسط بدن در حالت استراحت را افزایش دهد . همچنین مطالعات نشان داده است که  مصرف آن در افراد دارای اضافه وزن وچاقی ، باعث افزایش چربی سوزی می شود .

 

تاثیر مثبت گردو برای کاهش وزن  

همانطور که گفتیم گردو یکی از مغز های بسیار مفید است که از ارزش غذایی بالایی بر خوردار است . این مغز خوشمزه حاوی ویتامین ، پروتئین ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان و … است . 

 

ارزش غذایی و میزان کالری گردو چقدر است ؟

بدن مردان روزانه به 2500 کالری و بدن زنان به 2000 کالری نیاز دارد این در حالیست که هر 100 گرم گردو دارای 670 کالری می باشد ، به همین دلیل مصرف بیش از اندازه گردو می ‌تواند چاق ‌کننده باشد . از دیگر مواد مغزی که در گردو وجود دارد می ‌توان به مس ، فولیک اسید ، فسفر ، منگنز ، ویتامین E، ویتامین B6، ملاتونین ، کاتچین ، فیتیک اسید و الاژیک اسید اشاره کرد . برای خرید اینترنتی گردو بر روی لینک کلیک کنید.

 

ارزش غذایی 30گرم گردو

کالری  ۱۸۵

آب      ۴

فیبر    ۱.۹گرم

چربی  ۱۸.۵گرم

کربوهیدرات   ۳.۹گرم

پروتئین         ۴.۳گرم

قند     ۰.۷ گرم

 

 

ggee

 

 

ویتامین ‌های مفید برای لاغری در گردو

وجود ویتامین‌های خانواده A علاوه بر اینکه می ‌توانند سیستم بینایی فرد را تقویت کنند ، موجب ساخت پروتئین در بدن نیز می‌ شوند که به تقویت ماهیچه‌ها کمک بسیاری می‌کنند . کلیگوژن تولید شده توسط ویتامین A در فرآیند لاغری و چربی‌سوزی فرد مصرف می‌شود .

ویتامین B موجود در گردو موجب تقویت اعضای بدن و عملکرد آن‌ها می‌ شود ، در واقع این ویتامین نوعی سوخت برای حرکت و افزایش فعالیت اعضای بدن است . یکی دیگر از ویتامین‌های مفید برای لاغری در گردو ، ویتامین C است که موجب کاهش استرس و اضطراب روزانه فرد می‌شود . ویتامین D و E هم نقش بسیار پررنگی در لاغری فرد دارند ، این ویتامین‌ها به جذب کلسیم و فسفر و رشد و تکثیر سلولی کمک بسیاری می‌کند .

در زمان لاغری و چربی ‌سوزی پوست صورت دچار آسیب بسیاری می ‌شود ، ویتامین E می‌ تواند از خشک شدن و کدر شدن پوست در زمان لاغری جلوگیری کند و شادابی و طراوت پوست را حفظ کند .

بدین ترتیب ویتامین‌های موجود در گردو با خواصی که دارند موجب لاغری و کاهش وزن می‌ شوند ، در تمام برنامه‌های غذایی مربوط به کاهش وزن و چربی‌سوزی گردو یک خشکبار مفید و ارزشمند است .

 

آیا گردو چربی سوز است ؟

گردو با پروتئین زیاد ، غنی از چربی های سالم و کم ، کربوهیدرات ساده ، بدن شما را تحریک می کند تا چربی های اضافی را بسوزاند . از همه مهمتر گردو یک میان وعده مفید برای قرار دادن در کیف شماست .

در مطالعات انجام شده رژیم های غذایی کنترل شده با کالری حاوی آجیل به اندازه رژیم های مشابه بدون کالری ، منجر به کاهش وزن می شود .

استفاده گردو در سالاد نیز می تواند برای تقویت پروتئین بدن در برنامه غذایی قرار گیرد . مصرف گردو می تواند کالری سوزانده شده توسط بدن در حالت استراحت را افزایش دهد . همچنین مطالعات نشان داده است که  مصرف آن در افراد دارای اضافه وزن وچاقی ، باعث افزایش چربی سوزی می شود .

نقش مثبت گردو در لاغری چیست؟

مصرف مغز گردو سوپر ایرانی 450 گرمی یکی از بهترین راه‌ هایی است که می ‌توان به کمک آن اضافه وزن و چاقی را درمان کرد . طبق به تحقیقات صورت گرفته در انجمن دیابت ، چاقی و متابولیسم به 9 نفر به مدت 5 روز اسموتی حاوی 7 عدد گردو شامل 315 کالری دادند و به برخی دیگر دارونمای مشابه آن را دادند . سپس بعد از یک ماه رژیم غذایی مجددا بیماران را برای 5 روز در بیمارستان بستری کردند تا به افرادی که در 5 روز اول اسموتی دادند گردو دهند و بالعکس .

محققان روی مغز این دو گروه در حالی که به غذا های چرب و شیرین نگاه می‌کردند MRI انجام دادند ، با انجام این آزمایش محققان متوجه شدند کسانی که اسموتی حاوی گردو خورده بودند فعالیت آن بخش از مغزشان که کنترل کننده اشتها است بسیار بالا است . به همین علت مصرف گردو می ‌تواند نگاه افراد به غذاها و اشتها را تغییر دهد و موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود. 

برای تاثیرگذاری بیشتر می ‌توانید روزانه 50 گرم گردو مصرف کنید ، این مقدار نه تنها باعث افزایش وزن نمی ‌شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را هم تامین می ‌کند همچنین از گردو به عنوان یکی از مواد غذایی موثر در چربی سوزی یاد می شود . پس مصرف گردو می تواند قدمی برای کاهش وزن و لاغری باشد .

 

 

گردو چگونه برای کاهش وزن به بدن کمک می ‌کند ؟

 

  • کنترل اشتها

گردو غذای نهایی سلامتی است که می تواند اشتهای ما را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات به طور مداوم اثرات مفید خوردن آجیل را نشان می دهد . پروتئین بالا و چربی اشباع نشده گردو با تولید هورمون‌های سیستوکنین PYY و پپتید CCK به کنترل اشتها کمک می ‌کند .

به بیان ساده تر خوردن مغز گردو به عنوان میان وعده با رعایت بهتر رژیم غذایی ، در کاهش اشتها و افزایش احساس سیری بسیار موثر است . به طور کلی  خورن آجیل در طول روز باعث می شود که افراد کمتر غذا بخورند .

 

  • تامین انرژی

مصرف گردو در تامین انرژی مورد نیاز بدن موثر است و از این طریق سبب پایین آمدن وزن می گردد . چنانچه از گردو در رژیم غذایی خود استفاده می کنید لازم است تا کالری های حاصل از سایر مواد غذایی را در طول روز محدود کنیم . پس بهتر است تمامی خواص گردو را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از آن ها برای سلامتی بدن خودتان استفاده لازم را داشته باشید . برای خرید اینترنتی گردو با پوست بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • مقادیر بالای چربی های امگا 3

چربی های امگا 3 یکی دیگر از خواص گردو است . به همین علت مصرف گردو کاهش اشتها و وزن را به دنبال خواهد داشت .

 

  • سلامت شکم

مصرف گردو  باعث سلامت دل و روده خواهد شد . شکم سالم به هضم درست غذا کمک می‌ کند و در کنترل وزن تاثیر گذار است .

 

  • کاهش قند خون

مصرف پیوسته مغز گردو سطح هموگلوبین در سرتاسر بدن را تثبیت می‌کند. تثبیت میزان هموگلوبین در بدن از تجمع گلوکز در بخشی از بدن جلوگیری کرده و این گونه قند خون را کاهش می ‌دهد . مغز گردو هم چنین با خاصیت آنتی اکسیدانی خود پس از ورود به بدن با ترمیم آسیب‌ های وارده به آن دیابت را کنترل می ‌کند .

افراد دیابتی نباید نگران میزان قند موجود در مغز گردو باشند چرا که در هر 100 گرم گردو حدود 2.6 گرم قند وجود دارد . پس آن‌ ها می‌ توانند با خیال راحت به مصرف گردو بپردازند . در نهایت این که گردو میزان حساسیت سلول‌ ها به انسولین را افزایش داده و این گونه باعث افزایش جذب گلوکز خون توسط آن‌ها می‌ شود .

 

  • پایین آمدن کلسترول خون

چربی ها به دو بخش چربی های اشباع و غیر اشباع تقسیم می شوند .  هر دوی این چربی ها به ازای هر یک گرم ، ۹ کالری انرژی تولید می کنند . به عبارت دیگر یک گرم چربی حاوی ۹ کالری است . ولی هرکدام از این چربی ها اثرات متفاوتی بر روی کلسترول خون دارند .

یک رژیم غذایی غنی از گردو به دلیل دارا بودن مقدار زیاد چربی غیر اشباع ، با کاهش وزن بیشتر و  همچنین کاهش سطح کلسترول بد خون یعنی  LDL و افزایش کلسترول خوب یا HDL همراه است . افزایش HDL نه تنها برای بدن مضر نیست ، بلکه بسیار هم سودمند است .

خوردن روزانه یک مشت گردو می تواند به تحریک کاهش چربی و کلسترول بدن کمک کند . خوردن مرتب آجیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی لاغری می تواند باعث کاهش وزن و بهبود کلسترول شود .

 

بیشتر بخوانید: خواص فوق العاده مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

 

gge

 

بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری

اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری چه زمانی است این بخش از مقاله را از دست ندهید . طبق تحقیقات بهترین زمان مصرف گردو برای لاغزی کمی پیش از وعده‌ های غذایی و به همراه آب است . در این حالت گردو با فیبر فراوانی که دارد احساس گرسنگی را تا حد زیادی رفع کرده و باعث می ‌شود تا در کنار افزایش متابولیسم و میل کمتر به غذاهای پر چرب ، در وعده غذایی کمتر بخورید.

 

نحوه مصرف گردو برای لاغری

جهت بهره مندی از خواص گردو برای لاغری می توان 50 گرم از این خشکبار را در روز مصرف کرد . البته توجه به این نکته هم ضروری است که وزن شخص در مقدار مصرف این مغز خوراکی تاثیر گذار است . جهت کاهش وزن به کمک گردو باید بعضی از غذاهایی که کالری بالایی دارند را از برنامه غذایی حذف کنیم .

 

 آیا روغن گردو به اندازه گردو مفید است ؟

 روغن گردو از تمامی خواص گردو برخوردار است . روغن گردو حاوی چربی ‌های اشباع ، تک غیر اشباع و چند غیر اشباع می باشد که همگی مانند گردو ترکیب شده‌اند . چربی‌ های غیراشباع چندگانه ، چربی اولیه موجود در روغن گردو را تشکیل می‌ دهند . آنها همچنین منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 آلفا لینولنیک اسید (ALA) گیاهی هستند .

 

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی خواص بینظیر کشمش و گردو

 

rg

 

افرادی که مجاز به مصرف گردو نیستند

 کسانی که به انواع آجیل از جمله گردو حساسیت دارند ، افرادی که مشکلات هضم و گوارش دارند ، این افراد نباید به میزان زیاد گردو مصرف کنند . با وجود خواص بسیار زیاد گردو برای لاغری ، کسانی که دارای اضافه وزن هستند ، باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند .  همانطور که پیش از این گفتیم گردو به علت فیبر و مواد مغذی زیاد ، بسیار سیر کننده است . به همین علت در رژیم های لاغری اصولی به مصرف آن توصیه می شود . اما نکنید که : مصرف زیاد گردو به علت کالری بالا باعث افزایش وزن می شود . پس آن را در حد اعتدال مصرف کنید .

 

مواد معدنی و ویتامین های موجود در گردو

همانطور که در بالا ذکر کردیم، گردو دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار بالایی است و در ذیل نمونه ای از آن ها را ذکر می کنیم:

پروتئین

اسیدهای چرب امگا ۳

آنتی اکسیدان

مس

منیزیم

ویتامین آ

ویتامین د

 

خواص دیگر گردو

در این بخش به تعداد دیگری از خواص گردو که باعث می ‌شود افراد برای قراردادن این ماده غذایی در رژیم غذایی خود ترغیب شوند اشاره کنیم . این ویژگی‌ها و نکات مثبت مصرف گردو عبارت‌اند از :

  • کمک به‌سلامت پوست
  • تقویت هوش و حافظه فرد
  • کمک به‌سلامت پوست و مو
  • تنظیم سلامت صفرا
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • کنترل متابولیسم
  • تسکین‌دهنده درد مفاصل

 

ملاحظات و محدودیت ها

فواید و خواص گردو بر کسی پوشیده نیست ولی ضروری است که نیازهای غذایی فردی و هر گونه حساسیت احتمالی را در نظر بگیرید تا درگیر ضررهای گردو نشوید . علاوه بر این ، اگرچه مغز گردو می تواند مکمل ارزشمندی برای یک رژیم غذایی متعادل باشد ، اما مغز گردو به تنهایی نمی تواند کاهش وزن یا چربی سوزی را تضمین کند . یک رویکرد کل نگر ، شامل ورزش منظم و الگوهای غذایی کلی، برای چربی سوزی و کاهش وزن ضروری است .

 

سخن پایانی

محققان روی مغز گردو خورشتی 200 گرمی این دو گروه در حالی که به غذاهای چرب و شیرین نگاه می‌کردند MRI انجام دادند، با انجام این آزمایش محققان دریافتند کسانی که اسموتی حاوی گردو خورده بودند فعالیت آن قسمت از مغزشان که کنترل کننده اشتها است بسیار بالا است. بدین ترتیب مصرف گردو می‌تواند دید افراد به غذاها و اشتها را تغییر دهد و موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.   برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید روزانه ۵۰ گرم گردو مصرف کنید، این مقدار نه تنها موجب افزایش وزن نمی‌شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند.

 

مواد معد    نی و ویتامین های موجود در گردو

همانطور که در بالا ذکر کردیم، گردو دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار بالایی است و در ذیل نمونه ای از آن ها را ذکر می کنیم:

پروتئین

اسیدهای چرب امگا ۳

آنتی اکسیدان

مس

منیزیم

ویتامین آ

ویتامین د

محققان روی مغز این دو گروه در حالی که به غذاهای چرب و شیرین نگاه می‌کردند MRI انجام دادند، با انجام این آزمایش محققان دریافتند کسانی که اسموتی حاوی گردو خورده بودند فعالیت آن قسمت از مغزشان که کنترل کننده اشتها است بسیار بالا است. بدین ترتیب مصرف گردو می‌تواند دید افراد به غذاها و اشتها را تغییر دهد و موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.  
برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید روزانه ۵۰ گرم گردو مصرف کنید، این مقدار نه تنها موجب افزایش وزن نمی‌شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش