whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص خرما برای زنان ؛ ۱۰ تا از خواص شگفت انگیز خرما برای سلامت خانم ها

خواص خرما برای زنان ؛ ۱۰ تا از خواص شگفت انگیز خرما برای سلامت خانم ها

خرما درختی است از تیره گرمسیری جزو تیره نخل ها که میوه اش جزو میوه های سته می باشد . دارای هسته ای سخت و پوست نازک و شیرین که به شکل خوشه ای بزرگ از شاخه آویزان می گردد و برگ های آن بزرگ است . خرما از خواص بیشماری برخوردار است مصرف این میوه به خصوص به زنان در دوران خاص مانند شیردهی ، بارداری یا دوران قاعدگی توصیه می‌شود تا با حفظ سلامت بدن ، این ایام را راحت ‌تر سپری کنند در این مقاله از موراتوس به خواص خرما برای زنان خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

خرما چیست ؟

خرما پیارم یک نوع میوه است که دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک است و به شکل خوشه‌ای بزرگ بر روی درختان قرار دارد. خرما در گروه نخل‌ها قرار می گیرد. درختانی که حتماً تابه‌حال از نزدیک یا در فیلم و عکس‌ها مشاهده کرده‌اید . ارتفاع این نخل‌ها گاهی تا 20 متر هم می‌رسد .

میوه نرسیده خرما "خارک" نام دارد و به خرمایی که در مرحله یکی مانده به رسیدگی کامل قرار دارد رطب می ‌گویند . رطب کلمه‌ای است که در بین ما ایرانی‌ها کاملاً  آشناست و در واقع بیشترین نوع مصرف را مخصوصاً در شهرهای بزرگ دارد .

خواص کلی خرما برای زنان

خواص خرما برای زنان بسیار زیاد است و طبق توصیه اکثر پزشکان این میوه باید جزوی از رژیم روزمره زنان باشد . این میوه دارای فسفر است که باعث فعال شدن سلول‌ های عصبی بدن و عملکرد بهتر آن‌ها می ‌شود ، همچنین آهن موجود در آن موجب بهبود عملکرد گلبول‌های قرمز ، خونرسانی بهتر در بدن و در نتیجه کاهش مشکلاتی مانند کم‌ خونی می ‌شود .

مواد مغذی موجود در خرما از خشکی پوست هم جلوگیری می‌ کنند و در تقویت مو و ناخن هم موثر هستند . مصرف خرما توسط زنان در ایام بارداری ، شیردهی و قاعدگی اهمیت ویژه‌ای دارد و مانع بروز بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات هورمونی می ‌شود .

 

برای خرید خرمای ارزان بر روی لینک کلیک کنید

 

16 1

 

10 خواص شگفت انگیز خرما برای سلامت خانم ها

  1. خواص خرما برای بارداری

مصرف خرما برای زنان در دوران بارداری بیشتر از هر زمان دیگری توصیه می‌ شود . مادران باردار میل بیشتری به مصرف شیرینی دارند و خرما می‌تواند انتخاب سالمی در این شرایط باشد تا از ابتلای آن‌ها به دیابت حاملگی جلوگیری شود . به خصوص مصرف انواعی از این میوه مانند خرما خاصویی که طعم شیرین‌تری دارد ، میل به مصرف شیرینی‌جات در زنان باردار را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد . همچنین خواص فراوان این میوه در دوران بارداری کمک می‌ کند که این ایام راحت ‌تر سپری شده و زایمان نیز ساده ‌تر شود . برای اطلاع از قیمت و خرید خرما خاصویی بر روی لینک کلیک کنید.

از مهم ‌ترین خواص خرما برای زنان باردار می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع یبوست ( به دلیل وجود فیبر فراوان از آن جلوگیری می ‌کند )
  • تقویت استخوان ‌ها به دلیل داشتن سدیم ، منیزیم ، کلسیم و مس
  • درمان کم ‌خونی و جلوگیری از مشکلاتی مانند رنگ‌پریدگی ، لکه‌بینی و خستگی در دوران بارداری
  • افزایش انرژی بدن
  • تنظیم قند خون
  • کمک به سلامت عضلات رحم برای زایمان راحت ‌تر
  • کمک به رشد بهتر جنین
  1. خواص خرما برای تخمدان

از دیگر خواص خرما برای زنان این است که این میوه تاثیر شگفت انگیزی بر روی تخمدان دارد و با مصرف آن می‌ توان از بیشتر بیماری‌ های این اندام جلوگیری کرد . با مصرف خرما می ‌توان کیست‌ های کوچک ‌تر از 8 سانت در خرما را بر طرف کرد . خرما مانع ترشح آندروژن می‌ شود و با بهبود عملکرد عضلات و سلول‌های این اندام به افزایش تخمک‌ گذاری و انجام منظم این کار نیز کمک می ‌کند .

  1. خواص خرما برای زنان شیرده

مصرف خرما علاوه بر دوران بارداری ، بعد از آن هم توصیه می ‌شود . فواید مصرف این میوه پس از زایمان ، به خصوص در دوران شیردهی که تغذیه مادر اهمیت زیادی دارد .

 از دیگر خواص خرما برای زنان عبارتند از :

  • افزایش شیر مادر به دلیل وجود پتاسیم فراوان
  • حفظ انرژی مادر
  • پیشگیری از کم‌خونی در مادر
  • افزایش هوش نوزاد
  • ضد عفونی کردن شیر و جلوگیری از بیماری و بروز مشکل در نوزاد
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کمک به وزن‌ گیری بهتر نوزاد

 

18

 

  1. خواص خرما در پریودی

از مهم‌ترین خواص خرما برای زنان و بهترین زمان مصرف خرما ، کاهش مشکلات و دردهای دوران قاعدگی است . به علاوه وجود قند طبیعی و آهن در این میوه کمک می ‌کند که زنان در این دوران به مشکلاتی مانند کم‌ خونی یا افت قند خون دچار نشوند . مصرف خرما در دوران قاعدگی خلق و خوی فرد را بهبود می‌ بخشد و باعث آرامش می‌ شود . همچنین با تامین کالری مورد نیاز بدن ، میل به مصرف تنقلات مختلف به خصوص شیرینی ‌جات را کاهش می ‌دهد .

مصرف خرما در دوران پریودی به خصوص برای زنانی که در سنین بالاتر هستند و احتمال کم ‌خونی آن‌ها بیشتر است ، اهمیت زیادی دارد . در این دوران تغییرات هورمونی در بدن زنان بیشترین شدت را دارد و مصرف خرما تا حد زیادی از مشکلات ناشی از این تغییرات مانند ریزش مو یا ضعیف شدن ناخن ‌ها جلوگیری می‌ کند .

  1. رفع درد سینه

در خواص خرما مواد موسیلاژ و پکتیک وجود دارد که موجب کاهش و رفع برخی درد ها و ناراحتی های سینه می شود . شما می توانید 50 گرم از خرما را در حدود نیم لیتر آب بجوشانید و آن را برای رفع سینه درد استفاده کنید .

  1. جلوگیری از ریزش مو

در صورت کمبود آهن در بدن ، ضعیف شدن و ریزش مو ها رخ می دهد . خرما سرشار از آهن بوده و باعث افزایش گردش خون می شود . همین امر موجب اکسیژن رسانی کامل به مو شده و ریزش مو ها کم و حتی متوقف می گردد .

 

17 1

  1. خواص خرما برای کمر درد

شاید برای شما سوال است که خرما در بهبود کمر درد و دیسک موثر است یا خیر ؟ به دلیل وجود آنتی اکسیدان در خرما ، التهابات بدن کاهش می یابد . بیشتر درد های ناحیه کمر ناشی از بروز التهاب است . فلاونوئید های موجود در خرما نیز آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می‌ شوند که در کاهش درد و درمان کمر درد می‌تواند بسیار مفید باشند .

  1. سرشار از پروتئین است

خرما منبعی غنی از پروتئین است که در تناسب اندام و حتی قدرت ماهیچه‌ها به ما کمک می‌ کند . به بسیاری از ورزشکاران توصیه می ‌شود مصرف روزانه 2 عدد خرما را در برنامه ‌ی غذایی‌ شان بگنجانند .

  1. بهبود سلامتی پوست

ویتامین C و ویتامین D به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌ کنند ، و همچنین پوستتان را نرم نگه می‌ دارند . همچنین ، اگر از مشکلات پوستی رنج می ‌برید ، افزودن خرما به رژیم غذایی روزانه‌ تان می ‌تواند در بلند مدت به بهبود آن کمک کند . هم‌چنین خرما دارای خواص ضد پیری است ، و از تجمع ملانین در بدن ‌تان جلوگیری می ‌کند .

     10 . سلامت استخوان‌ ها

خرما سرشار از سلنیوم ، منگنز ، مس ، و منیزیوم است که همه‌ی این مواد برای حفظ سلامتی استخوان‌ها بسیار مفید هستند و از ابتلا به بیماری ‌هایی نظیر پوکی استخوان جلوگیری می ‌کنند .

 

سخن پایانی

خرما میوه‌ای پرخاصیت است که با مصرف آن می ‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد . این میوه به خصوص برای زنان فواید زیادی دارد و با مصرف آن می ‌توانند از بسیاری از مشکلات رایج زنان جلوگیری کنند . با توجه به خواص خرما برای زنان ، وجود این میوه در همه خانه‌ها ضروری است و باید آن را جزو رژیم غذایی روزانه خود قرار داد .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش