مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون

مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون

گردو یکی از سالم ترین و مقوی ترین میان خوراکی هایی است که هم به عنوان میان وعده و هم به عنوان صبحانه مصرف می شود . علاوه بر مغز گردو که از خواص بیشماری برخوردار است پوست سبز گردو نیز برای دیابت مفید بوده و از طرفی هم می تواند باعث آسیب رسانی به قسمت های دیگر بدن شود . در این مقاله مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون و دیابت را مورد بررسی قرار می دهیم با ما در موراتوس همراه باشید .

 

مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون

در ابتدا می خواهیم به خواص پوست سبز گردو برای دیابت بپردازیم تا با آن آشنا شوید . شاید زیاد شنیده باشید که پوست سبز گردو کاهنده قند خون می باشد ، اما عملا گفته شده است که پوست سبز گردو باعث آسیب دیدن کبد نیز می شود . اصلا این ریسک را نکنید که بخواهید پوست سبز گردو را برای درمان دیابت استفاده کنید چرا که این پوست سبز گیاه ممکن است دیگر قیمت های بدن شما را نیز دچار آسیب های جدی کند . برای اطلاع از قیمت گردو با پوست چوبی بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین خوب است بدانید که استفاده از محلول خیسانده برگ گردو سبب آن می شود که زخم های پوستی شما به سرعت ترمیم شوند اما از طرفی اگر زخم عمیق است ، و محل آن نیز پوشیده می باشد نفتالن موجود در برگ گردو توسط زخم جذب می شود و به کبد آسیب و یا موجب تخریب کبدتان می شود .

در گذشته از پوست سبز گردو برای درمان بیماری های زیادی استفاده می کردند که با توجه به تحقیقات انجام شده در فارماکوپه آلمان ، برگ سبز و پوست سبز رنگ گردو خاصیت ضد باکتریایی دارد که این مورد در کمیسیون تایید خواص دارویی نیز تایید شده است .

همانطور که به آن اشاره شد ، مرجع تایید شده ای در مورد خواص پوست سبز گردو برای دیابت وجود ندارد اما با توجه به اینکه برگ گردو و پوست سبز گردو ضد ویروس و ضد سرطان هستند ، تنها می توان از عصاره برگ گردم به صورت موضعی استفاده کرد و اصلا نباید به صورت خوراکی آن را مصرف کنید .

 

35

 

جوشانده برگ گردو برای دیابت

اگر دیابت دارید و می خواهید دم کرده مناسبی را برای درمان دیابت مصرف کنید ، دم کرده برگ گردو مناسب می باشد . عصاره هیدرولیکی برگ گردو به گونه ای است که به دلیل مهار آسیب های کبدی ناشی از دیابت به عنوان یک داروی ضد دیابت معرفی شده است . برای اطلاع از قیمت گردو ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

خواص دم کرده برگ گردو

خواص دم کرده برگ گردو برای بدن بسیار زیاد می باشد اما توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید و بسیار محتاط باشید چرا که زیاده روی در مصرف هر چیزی موجب آسیب رساندن به سیستم بدنی می شود .

  • دفع سموم و پاکسازی بدن
  • پایین آورنده قند خون
  • درمان بیماری های مفصلی
  • درمان نقرس
  • درمان بیماری های پوستی

 

طرز تهیه دمکرده برگ گردو

همانطور که گفتیم جوشانده برگ درخت گردو ، کاهش دهنده قند خون بوده و می‌ تواند مقاومت به انسولین را تا حد زیادی در بدن کاهش دهد . برای انجام این کار کافی است تا برگ تازه را جوشانده و از صافی رد کنید . شما می‌ توانید در طول روز از این جوشانده استفاده کرده و تاثیر آن را بر روی بدنتان ارزیابی نمایید . با توجه به مطالب گفته شده از مصرف بیش از اندازه برگ گردو جدا خودداری نمایید . در ادامه به طریقه دم کردن برگ گردو برای قند خون می پردازیم :

برگ درخت گردو را به مقدار 2 گرم ، به مدت 20 دقیقه دم کنید .

  • نکات مهم
  1. نباید 20 دقیقه بجوشونید ، باید مثل چای دم کنید .
  2. دمکرده برگ گردو قند خون رو پایین میاره پس باید شیرینی جات (ترجیحا طبیعی) میل کنید تا دچار مشکل نشوید . ( برای کسانی که دیابنت ندارد )
  3. از تغییر رنگ و بوی ادرار و مدفوعتون تعجب نکنید .
  4. این نوشیدنی سموم رو از بدن دفع میکنه و بدلیل پاکسازی بدن رنگ و بوی ادرار و مدفوع تغییر می کند .

 مقاله فواید و خواص گردو برای کودکان را بخوانید.

36

 آیا گردو قند خون را بالا می برد؟

همانطور که گفتیم گردو یکی از آجیل هایی است که از ریشه ی گیاه آن تا پوست بیرونی اش، برای انسان ها پر فایده است و در کنترل بیماری ها به عنوان یک داروی گیاهی عمل می کند. اما تاثیر گردو بر قند خون؛ به نحوی است که میزان زیاد قند خون را در صورت استفاده ی مداوم می تواند کاهش دهد و آن را کنترل کند. تاثیر گردو بر قند خون، به گونه ای است که میزان هموگلوبین خون را در سراسر بدن می تواند در سطح معینی نگه دارد و زمانی که هموگلوبین به ثبات برسد، قند خون نیز کاهش پیدا می کند.

باتوجه به آزمایش های خارج از کشور که در دانشگاه های تحقیقاتی امریکا انجام شده است، محققان دریافتند پس از حدود ۳ ماه تاثیر گردو بر قند خون؛ شروع می شود و تازه خودش را نشان می دهد. نکته ی جالبی که در این آزمایش وجود دارد این است که کم تر از ۰.۳% بر روی قند خون افراد دیابتی تاثیر دارد اما همین مقدار نیز در طولانی مدت از بروز سایر عوارض جانبی جلوگیری می کند.

اما برای پاسخ به این سوال که آیا گردو قند خون را بالا میبرد؟ باید بگوییم خیر. زمانی که میزان کلسترول و قند خون بالا می رود نیاز به استفاده از داروهای شیمیایی ( مانند قرص متفورمین ) دارید، اما در کنار مصرف داروها شما می توانید روزانه تا ۴ عدد مغز گردو را در میان وعده ها قرار دهید، در نظر داشته باشید به امید اثر خواص گردو بر قند خون؛ قرص ها را کنار نگذارید زیرا با این کار حجم انسولین در خون شما به عدم تعادل می رسد و شوک جدیدی به آن وارد می شود که همین موضوع بسیار خطرناک می تواند باشد. عدم تعادل در ترشح انسولین، یک انسان را تا کما می تواند ببرد اما به عنوان یک ماده ی غذایی با ارزش از مصرف گردو خودداری نکنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله از موراتوس به مصرف پوست و برگ سبز گردو برای كاهش قندخون پرداختیم و به صورت کامل تمامی خواص و مضرات مصرف پوست گردو سبز و برگ آن را ذکر کردیم . نتیجه گیری که از این مقاله می توانیم کسب کنیم این است که پوست گردو برای قند خون بسیار مفید بوده و می تواند آن را کاهش دهد. امیدواریم موارد ذکر شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد . برای تهیه مغز گردوی تازه و با کیفیت موراتوس بهترین انتخاب شما خواهد بود .

 

 


25 شهریور 1403
user ناشناس
سلام من دیابت نوع ۲ دارم و۳ماخ است برگ درخت گردو رامثل چای دم میکنم ومیخورم حتی پوست سبز گردورا دم میکنم همرابا برگ آن وقرص متفورمین رااصلا نمی خورم هم فشار خونم نرمال شده وقند خونم با اینکه ۶۰ سال ازعمرم میگذرد ولی ازخودمقزگردوهم غافل نمیشم واقعن اگر خداوند دردرا داده درمانش راهم داده ومی توانید از پیرمردها وپیرزنهای قدیمی بهره ببریدبخصوص عشایر که درکوهادامداری ورعیتی میکنند من پرسیدم وبه آن عمل کردم حتی برگ درخت شاه توت هم همین اثر رادا ردبااینکه هرشب فشار خونم رابادستگاه گلامور اندازه گیری میکنم وناشتا صبحها فشارخون وقند خونم را آزمایش میکنم بادسنگاه خانگی گلار منظم هستندامتحانش مجانی هستند وازشیریمیجات وچربی جات ونمک وسرخ کردن وغذاهایی مثل امروزی ها فیسبوکها دوری کنید دیگه احتیاجی به انسولین ۉدیگرقرص هاندارید واصلا قند باچای نخوربد بجای قند میتونید ازخرما یاتوت خشک استفاده کنید مندیابت نوع دودارم ولی با حوصله وخوداری ازاینهایی که گفتم وجلو گیری کردم خیلی اثربخش وعالی بود ذوالفقارامینی هستم از چهارمحال وبختیار ی شهرستان بروجن

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش