معرفی خواص انجیر خشک برای لاغری که باید بدانید!

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

معرفی خواص انجیر خشک برای لاغری که باید بدانید!

معرفی خواص انجیر خشک برای لاغری که باید بدانید!

انجیر خشک، به دلیل مزه شیرین و خوشمزه‌ای که دارد و همچنین خواص متعدد برای سلامتی بدن، به یک محصول محبوب در رژیم غذایی تبدیل شده است. این میوه خشک به راحتی در دسترس است و می‌توانید از آن به عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده کنید. انجیر خشک دارای مقادیر زیادی کلسیم، آهن، و پتاسیم است که به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند. همچنین دارای مقدار زیادی فیبر و چربی کم است که برای کنترل وزن و لاغری مفید است.

این میوه خشک به عنوان یک جایگزین سالم برای تنقلات چاقی‌آور شناخته می‌شود و با فراهم کردن انرژی و اشباع طولانی‌مدت، به کاهش میزان مصرف کالری کمک می‌کند. همچنین، فیبر موجود در انجیر خشک می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از افزایش وزن جلوگیری کند. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن

در ادامه دلایلی را بررسی می‌کنیم که چرا انجیر برای کاهش وزن می‌تواند مفید باشد. همچنین برای آشنایی با کلیه فواید انجیر می‌توانید به مقاله مزایای مصرف انجیر خشک در طب سنتی مراجعه نمایید.

 

وجود فیبر

از میوه انجیر می‌توان برای کاهش وزن استفاده کرد، چراکه سرشار از فیبر محلول و نامحلول است. فیبر محلول باعث کنترل قند خون می‌شود و میزان کلسترول را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. به‌طورکلی میوه‌هایی که حاوی فیبر هستند مصرفشان در رژیم غذایی باعث می‌شود احساس سیری به انسان دست دهد.

مصرف این نوع میوه‌ها، ضمن تأمین نیازمندی‌های بدن از ویتامین‌ها و مواد معدنی، فشار گرسنگی بر بدن را کم می‌کند. فراوانی فیبر موجود در انجیر خشک با وجود آنزیم فیسین (Ficin) موجود در انجیر، باعث سرعت تجزیه پروتئین‌ها به اسیدهای آمینه گردیده و ضمن اینکه روند حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش تسهیل و تسریع شده، سرعت هضم غذا را افزایش داده و به کاهش وزن منتهی می‌شود. وجود سیستم گوارشی سالم، کلید کاهش وزن و کاهش چربی شکم است که این مورد توسط انجیر محقق می‌شود. برای اطلاع از قیمت انجیر خشک ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

سرشار از ویتامین های اساسی و مواد معدنی

 انجیر غنی از ویتامین های A، B1 و B2، منگنز و پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و فسفر هست. سطح بالای پتاسیم و از طرفی سطح پایین سدیم آن باعث می شود که یک غذای ایده آل برای افراد مبتلا به فشار خون باشد.

منبع عالی کلسیم

مقدار بالای کلسیم موجود در انجیر باعث افزایش سلامتی استخوان ها می شود.

افزایش قدرت سیستم ایمنی

 لعابی که در این میوه وجود دارد به درمان گلو درد کمک کرده و بدن را از ابتلا به آن حفظ می کند. این میوه ی خشک استروژن اضافی و مضر را از بدن پاک می کند. هورمون استروژن اضافی در بدن می تواند منجر به مشکلات یائسگی، سرطان تخمدان، سینه و رحم، افزایش وزن و تغییرات خلقی شود. اگر این هورمون بیش از حد در بدن ما باشد، انجیر کمک می کند که آن مقدار اضافی از بدن ما حذف شده و از خطر ابتلا به مشکلات و بیماری های ذکر شده در بالا جلوگیری می کند.

حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده ی سلامتی

 انجیر حاوی نوعی آنتی اکسیدان به اسم فنول بوده که این ماده باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان می شود.

دوستدار دستگاه گوارش

 انجیر همچینین حاوی بتا کاروتن، بنزالدهید (ترکیب ضد سرطان)، فلاونوئیدها و آنزیم های گوارشی به نام فسیین می باشد.

 

 

 

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن

 

خواص انجیر خشک برای لاغری و کاهش وزن

به‌طور کلی یکی از مهمترین خواص انجیر خشک برای لاغری اختصاص یافته است. در واقع این میوه با تأمین کالری و انرژی موردنیاز بدن احساس گرسنگی را به حداقل می‌رساند و موجب لاغری می‌شود. اما در کل فواید انجیر خشک برای درمان اضافه وزن و چاقی به قرار زیر است:

تنظیم میزان قند خون در بدن و کاهش اشتها در افراد چاق و دارای اضافه وزن

بهبود سوخت و ساز در بدن و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو

عدم نیاز به خوردن غذاهای شیرین و پرانرژی در طول روز به‌ویژه ساعات پایانی شبانه‌روز ، به عنوان آجیل برای لاغری

افزایش وزن متعارف و متناسب با استانداردهای پزشکی و رژیم غذایی

بهبود جذب ویتامین و مواد مغذی در بدن

کاهش وزن سریع در افراد چاق و بهبود وزن‌گیری در افراد لاغر (عملکرد معکوس و سریع از خواص انجیر خشک محسوب می‌شود.)

 

کم‌کالری

انجیر خشک، به دلیل کم‌کالری بودن، می‌تواند به کاهش مصرف کالری و کنترل وزن کمک کند. این میوه حاوی انرژی قابل توجهی است ولی به دلیل حجم بالای فیبر و آبی که دارد، سریعاً احساس سیری ایجاد می‌کند.

 

کم‌کالری

 

کنترل قند خون

انجیر خشک می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند. فیبر موجود در آن باعث کاهش جذب قند و چربی‌ها می‌شود و در نتیجه، تغذیه مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت یا مشکلات قندی مفید است.

 

آهن

انجیر خشک حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که به تولید هموگلوبین و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن کمک می‌کند. این شرایط ممکن است به افزایش انرژی و کارایی بدن کمک کند و در نتیجه، فعالیت‌های ورزشی و تمرینات برای لاغری راحت‌تر شود.

 

سوزاندن کالری

یک عدد انجیر چقدر قند دارد ؟ برخی منابع می‌گویند وجود امگا 3 در انجیر باعث می‌شود کالری بیشتری در ماهیچه‌ها در طول تمرین سوزانده شود. وجود امگا 3 برای سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید است. مصرف انجیر در طولانی‌مدت این خاصیت را دارد که از ورود کالری اضافه به بدن جلوگیری کرده، از تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم و بافت‌های بدن که چاقی را به وجود می‌آورد، ممانعت می‌نماید.

 

سوزاندن کالری

 

جایگزین مناسب برای شیرینی‌ها

اگر زیاد اهل شیرینی‌جات هستید که چاق‌کننده هستند، حتما می‌دانید که اجتناب از آن‌ها در طول رژیم چقدر سخت است. می‌توانید شکر را رها نکنید، اما آن را با انجیر جایگزین کنید که یک جایگزین سالم است. چون انجیر طعم شیرینی دارد، می‌تواند میل شما را به شیرینی‌جات کنترل کند. همچنین کالری کمتری نسبت به سایر خوراکی‌های شیرین به بدن شما اضافه می‌کند. ضمنا همان‌طور که پیش‌تر گفتیم به دلیل وجود فیبر باعث سرکوب اشتها می‌شود.

طریقه مصرف انجیر خشک برای لاغری

مصرف انجیر به تنهایی تاثیر چندانی بر لاغری ندارد. باید در کنار مصرف انجیر، رژیم‌های غذایی سالم را دنبال کنید و فعالیت‌های ورزشی انجام دهید. مصرف ۲ الی ۳ عدد انجیر طی روز، به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند و سلامتی بدن را بهبود می‌بخشد. البته پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین بهترین زمان مصرف انجیر خشک، حتماً با پزشک مشورت کنید.

خوردن انجیر ناشتا برای لاغری

انجیر را صبح ناشتا بخورید و از فواید فوق العاده‌ آن و خصوصا کمک به لاغری برخوردار شوید.به گزارش برنا، انجیر خشک برای سلامتی ما بسیار مفید است و برای لاغری نیز بسیار موثر است.سرشار از ویتامین A، ویتامین B، پروتئین، فیبر و همچنین آنتی اکسیدان است. همه ما باید تغذیه سالم داشته باشیم؛ اما مصرف غذای سالم در صبح بسیار مفید است.در چنین شرایطی می‌توان انجیر را صبح با معده خالی مصرف کرد.

کالری انجیر خشک برای لاغری

  • کالری انجیر خشک نسبت به میوه ی تازه ی آن بیشتر است و هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۲۰ کالری دارد. با وجود اینکه توصیه شده در خوردن این میوه باید اعتدال را رعایت کرد اما مزه ی شیرین و پالپ هایش سبب مصرف بیش از حد آن شده و مجبورتان می کند که بیشتر از نیاز معمول آن را مصرف کنید.
  • علاوه بر کالری زیاد انجیر خشک، انواع انجیرها شیرین بوده و داری شاخصه ی گلیسمی ۶۱ و بار گلیسمی ۱۶ هستند که بسیار زیاد است.
  • بار گلیسمی بالا ی انجیر باعث افزایش قند خون بدن می شود که این ممکن است برای افرادی که وزن کم می کنند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع دو مضر باشد.

غذاهایی که شیرین و پرانرژی اند باید در اوایل روز خورده شوند تا انرژی ای را که وارد بدنتان کردن خود به خود در طول روز سوزانده شود. 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش