خواص انجیر خشک برای چاقی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص انجیر خشک برای چاقی (خواص انجیر خشک برای چاقی صورت و بدن)

خواص انجیر خشک برای چاقی (خواص انجیر خشک برای چاقی صورت و بدن)

انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است. تعرق بدن و ادرار را زیاد می‌کند. حرارت بدن را کاهش می‌دهد و میوه‌ای چاق‌کننده است. خواص انجیر خشک برای چاقی دارای کلسیم بیشتری نسبت به سایر میوه‌هاست به‌طوری‌که در نصف فنجان انجیر خشک ۱۲۱ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد.انجیرها می‌توانند تازه و یا خشک مصرف شوند و دارای طعم شیرین و مزایای سلامتی بسیاری هستند. مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

انجیر خشک چیست؟

به‌طور کلی انجیر خشک از انجیرهای تازه سبز و سرخ به‌وجود می‌آید. بدین صورت که با استفاده از روش‌‎های صنعتی و سنی این میوه خوشمزه و دارای خواص گوناگون را خشک می‌کنند. البته درخت انجیر خشک نیز وجود دارد و محصولات آن کاملاً خشک به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند. اما قیمت خرید انجیر خشک به نسبت بیشتر از انجیرهای خیس است و خواص و برتری‌های فراوانی نسبت انجیر خیس دارد. به‌عنوان مثال دسترسی به انجیر تازه (خیس) در تمام فصل‌های سال میسر نیست. اما با تهیه انجیر خشک در تمامی فصل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد و از طریق خواص انجیر خشک بسیاری از اختلالات و مشکلات را برطرف ساخت.

در صورتی‌که قصد خرید انجیر خشک استهبان دارید، باید بدانید که بافت انجیرهای خشک و تازه نیز باید نرم و دارای طعم شیرین باشد. بعضی از انجیرها به دلیل گذشت مدت زمان طولانی از تولید و یا قرار گرفتن در محیط‌های گرم بسیار خشک هستند و کیفیت چندانی ندارد.

 

انجیر خشک چیست؟

 

ایا انجیر خشک چاق کننده است؟

انجیر خشک یک منبع غنی از مواد مغذی است، اما به تنهایی نمی‌تواند باعث چاق شدن شود. افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، باید مصرف کلی روزانه انرژی خود را افزایش دهند و در کنار آن، تعداد کالری‌هایی که مصرف می‌کنند، بیشتر از مصرف انرژی خود باشد.

انجیر خشک حاوی مقدار قابل توجهی کالری، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است (میزان قند انجیر خشک چقدر است؟ ). این میوه حاوی قندهای طبیعی مانند سکروز، فروکتوز و گلوکز است که به عنوان منبع انرژی برای بدن عمل می‌کنند. همچنین، فیبر موجود در انجیر خشک می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند و احساس سیری را افزایش دهد. بنابراین، اگر به دنبال افزایش وزن هستید، می‌توانید انجیر خشک را به عنوان یکی از تنقلات یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید

 

 

خواص انجیر خشک برای چاقی

مزایای انجیر خشک برای سلامتی بسیار زیاد هسنتد. مقدار زیادی کلسیم، مقدار زیادی آهن و همچنین پتاسیم در انجیر خشک موجود است. به علاوه میزان زیادی فیبر و چربی کم، که باعث می‌شوند انجیر ماده ای مغزی و سالم باشد. انجیر را می‌توان تنها یه به صورت مخلوط میل کرد. خواص انجیر خشک برای چاقی را در این مطلب مورد بررسی قرار می‌دهیم. مصرف کردن انجیر برای افرادی که از آن بسیار زیاد استفاده کنند ممکن است چاق‌کننده باشد، چون انجیر خشک کالری بالایی دارد. اما با این وجود برای بیمارانی که در دوره نقاهت خود هستند بسیار بسیار بسیار مفید است.

البته لازم است ذکر کنیم که درصورتی که انجیر خشک را با شیر سویا مخلوط کرده و مصرف کنید تأثیر به مراتب مثبت‌تری خواهید گرفت. انجیر مقدار زیادی فیبر دارد و همین موضوع دلیلی است برای اینکه مصرف آن موجب فعالیت بهتر و سالم تر روده‌های انسان شود. علاوه بر این، گوگردی که در انجیر وجود دارد مو را تقویت کرده و از ریزش موی سر جلوگیری موثری می‌کند.

 

رابطه انجیر خشک و چاقی!

 

خاصیت باورنکردنی انجیر خشک برای چاقی صورت

پوست جوان، موهای شاداب و هضم بهتر از فواید انجیر است. خوردن انجیر خشک باعث چاق شدن صورت شما می‌شود. انجیر، جزو آن دسته از میوه‌ها محسوب می‌شود که با آن غذا و خوراکی زیادی تهیه نمی‌شود. از مهم‌ترین خوراکی‌هایی که با انجیر تهیه می‌شود مربای انجیر و سرکه انجیر است. اما شما می‌توانید با روش‌های خلاقانه، انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در ادامه نحوه درست کردن دو خوراکی خوشمزه با انجیر را به شما آموزش می‌دهیم تا با این خوردنی‌های لذیذ از قیمت انجیر خشک برای چاقی صورت استفاده کنید.

اسموتی انجیر، موز و عسل۴عدد انجیر را بشویید، نصف کنید و در مخلوط کن بریزید. نصف یک موز، نصف لیوان ماست یونانی و نصف لیوان شیر را به انجیرها اضافه کنید و مخلوط کنید. این اسموتی را درون لیوان بریزید و از خوردن آن لذت ببرید. اسموتی انجیر و خرما۸عدد انجیر را بشویید و نصف کنید. ۲ عدد خرما، ۲ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی و ۲ فنجان شیر را همراه انجیرها در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. نرم که شد، در لیوان بریزید و نوش جان کنید.

 

خواص انجیر خیس خورده برای چاقی

 

انجیر خیس خورده، یکی از محصولاتی است که به دلیل خواص غذایی و سلامتی آن، برای کاهش وزن و کنترل چاقی مورد توجه قرار می‌گیرد. در زیر برخی از خواص انجیرخیس خورده برای کاهش وزن و خواص انجیر خشک برای چاقی آورده شده است:

پر از فیبر: انجیر خیس خورده حاوی مقدار زیادی فیبر است که باعث ایجاد اشباع در بدن می‌شود و احساس سیری را افزایش می‌دهد. این باعث می‌شود که کمتر غذا بخورید و کالری مصرفی را کاهش دهید.

کم کالری: انجیر خیس خورده حاوی کمترین میزان کالری نسبت به سایر میوه‌ها است. این به معنی این است که می‌توانید انجیر خیس خورده را به عنوان یک جایگزین سالم برای خوراکی‌های پرکالری مانند شیرینی‌ها و تنقلات استفادهنید.

غنی از آب: انجیر خیس خورده حاوی مقدار زیادی آب است که به بدن شما کمک می‌کند هیدراته شود و احساس سیری را افزایش دهد.

پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی: انجیر خیس خورده حاوی ویتامینهای A، C و E است که به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کنند. همچنین، حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها و عملکرد عضلات ضروری هستند.

کاهش التهاب: انجیر خیس خورده حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که میتوانند التهاب را دردن کاهش دهند. التهاب ممکن است باعث افزایش وزن ومشکلات مرتبط با چاقی شود، بنابراین مصرف انجیر خیس خورده می‌تواند در کاهش این مشکلات مفید باشد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

تشخیص اصل بودن عرقیات گیاهی هنگام خرید!

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

کدام عرقیات درمان قطعی چربی خون اند؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

هر بیماری با کدام عرق گیاهی درمان میشود؟

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

عرقیاتی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید اند!

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش