تاثیرات زعفران برای کبد (تاثیر زعفران برای کبد چرب)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

تاثیرات زعفران برای کبد (تاثیر زعفران برای کبد چرب)

تاثیرات  زعفران برای کبد (تاثیر زعفران برای کبد چرب)

کبد (جگر) یکی از فعالترین ارگانهای بدن است که در تصفیه خون و سمزدایی بدن نقش مهمی دارد. این عضو برخلاف دیگر اندامهای بدن چون معده، روده، قلب و ماهیچه، هیچ جنبش و حرکتی ندارد. این بخش قرمز رنگ که در سمت راست شکم و زیر قفسه سینه قرار دارد در معرض بیماری های خطرناکی همچون سرطان کبد، کبد چرب، هپاتیت، سیروز و ... است. 

ادویه ها و چاشنی ها از دسته مهم ترین بخش های غذا هستند درصد بالایی از مزه و طعم غذا، به ادویه های آن و مقدار استفاده شدن آنها در غذا مربوط است و زعفران، گرانبها ترین ادویه جهان است. زعفران گیاهی در دسته زنبق سانان است که زعفران که با نام علمی Crocus Sativus نیز شناخته می شود، یکی از بهترین گیاهان دارویی در دنیاست که خواص بسیار زیادی دارد و در بسیاری از بیماری ها و کار های مختلف مثل کاهش تب، درد قاعدگی، اعصاب آرام و البته کمک و بهبود سلامت قلب و همچنین کبد شما، تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

 

خواص زعفران برای کبد

  • کبد نقش مهمی در تصفیه خون و سم‌زدایی در بدن دارد. پس مصرف گیاهانی که بتوانند سلامت کبد را تضمین کنند خالی از لطف نیست.
  • یکی از این گیاهان مفید، زعفران است که اگر در مصرف آن زیاده‌روی نکنید، بدون هیچ عوارضی به سلامت بدن کمک می‌کند.
  • زعفران خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد، به همین دلیل با التهاب و رادیکال‌های آزاد کبد مقابله می‌کند. خواص زعفران برای کبد عبارت‌اند از:
  • درمان و پیشگیری از سرطان کبد: طبق تحقیقاتی که در دانشگاه امارات متحده عربی انجام شده است، زعفران می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان کبد شود.
  • درمان کبد چرب: در این زمینه مقاله‌های علمی مختلفی وجود دارد و همچنین یک پژوهش روی حیوانات، خواص کنترل چربی زعفران را ثابت کرده است.
  • کاهش کلسترول خون و سم‌زدایی از کبد
  • پیشگیری از هپاتیت در کبد
  • بهبود خونرسانی و ترمیم زخم‌های کبدی

 

خواص زعفران برای کبد

 

چگونگی درمان کبد چرب با زعفران

مهیا شدن شرایط اکسیداسیون لیپوپروتئين‌ها و تجمع آن‌ها در کبد از جمله دلایل جمع شدن چربی ها در کبد و به وجود آمدن عارضه کبد چرب است. برای روشن مطلب فرش کنید لیپو پروتئین ها ماشین هایی هستند که عمل انتقال چربی هارو انجام می دهند در صورت از کار افتادن این ماشین، چربی ها در همان باقی بماند، تجمع چربی ها بسته به اینکه در کبد باشد یا در عروق خونی باشد باعث ایجاد کبد چرب و یا گرفتگی عروق و سکته های قلبی و مغذی شود. 

زعفران به جهت تاثیر مثبتی که در بدن دارد از خراب شدن ماشین لیپو پروتئین چلو گیری کرده همچنین مانع از تجمع چربی در بافت های بدن میشود.  از دیگر عواملی که منجر به تجمع بافت چربی در بدن می شود التهاب است، زعفران به جهت قابلیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از تجمع چربی ها در کبد جلوگیری کرده و باعث بهبود کبد چرب به مرور زمان می شود. 

 

زعفران و سرطان کبد

سرطان کبد پنجمین سرطان شایع در دینا، و همچنین سومین عامل مرگ در انسان‌ها می‌باشد. ویروس هایی همانند: HCV , HBV ، کبد چرب، مصرف الکل و اضافه بار آهن باعث ایجاد سرطان کبد می‌شود. طبق مطالعات جدید، زعفران نگین نقش بسیار پررنگ و مهمی در پیشگیری از سرطان کبد دارد.

 

زعفران و هپاتیت

اول از همه باید بگوییم که هپاتیت به معنای التهاب در کبد می باشد یا به عبارتی دیگر هر گونه التهاب در بافت که منجر به اختلال در عملکرد کبد شود را هپاتیت می‌گوییم. یکی دیگر از خواص زعفران برای کبد، پیشگیری از ایجاد هپاتیت در کبد می‌باشد.

 

زعفران و هپاتیت

 

مضرات زعفران زیاد برای کبد

همانطور که گفته شد افراط و زیاده روی در مصرف هر چیزی یا انجام دادن هر کاری، می تواند برای ما ضرر های زیادی داشته باشد. مصرف بیش از حد زعفران نیز می تواند در بدن ما مشکلاتی را به وجود بیاورد. البته نکته ای که وجود دارد این است که هیچ کدام از این مضرات به کبد شما ربطی ندارد. مصرف زیاد زعفران می تواند باعث یک خون دماغ ساده، ایجاد بیماری یرقان یا زردی چشم را به وجود بیاورد یا حتی باعث مرگ شما شود.

اما مصرف بیش از حد زعفران سرگل، هیچ ضرری برای کبد شما ندارد. هر چقدر هم که زعفران مصرف کنید، برای کبد شما اتفاق خاصی نمی افتد. اما این دلیل نمی شود که برای اینکه خواص بیشتری برای کبد شما داشته باشد، مقدار بیش از حدی از زعفران را مصرف کنید. شما باید همیشه مواظب مصرف به اندازه زعفران خود باشید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش