آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است؟ معرفی 7خاصیت اساسی زعفران برای کودکان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است؟ معرفی 7خاصیت اساسی زعفران برای کودکان

آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است؟ معرفی 7خاصیت اساسی زعفران برای کودکان

زعفران یکی از گیاهان پرخاصیت و در حین حال گران قیمت به شمار می رود . زعفران از خواص بی شماری برای کودکان برخوردار است . از زعفران در تهیه بسیاری از دسر ها و غذا ها و نوشیدنی ها استفاده می شود . امروز در این مقاله از موراتوس قصد داریم به این موضوع که آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است ؟ و معرفی 7 خاصیت اساسی زعفران برای کودکان بپردازیم با ما همراه باشید .

 

7 خاصیت اساسی زعفران برای کودکان

 

  1. معده درد را درمان می ‌کند

درد شکم و معده مسئله‌ای است که معمولاً در کودکان به دلیل خوردن غذا ، پرخوری ، مدت زمان طولانی بین وعده‌ های غذایی یا خوردن غذاهایی که مناسب آنها نیست ، رخ می دهد . زعفران دارای خواص قابض است که به سم زدایی و به تسکین دردهای معده کمک می‌ کند . مصرف زعفران برای کودکان که با شیر گرم مخلوط می‌شود ، ماهیچه‌های آنها را آرام می ‌کند و یک عامل برای ایجاد احساس خوب در آن ها است . همچنین زعفران مخلوط شده با کمی آبلیمو یا قهوه به درمان اسهال در کودکان کمک می ‌کند .

 

https://mooratoos.ir/products/3/%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

  1. سبب بهبود بینایی می ‌شود

زعفران سرشار از ترکیباتی است که برای بهبود بینایی در کودکان ضروری است . این یک ماده مهم برای ساختن سرمه سنتی در کشورهای خاورمیانه مانند هند است که معمولاً در چشم کودک برای بهبود بینایی آنها مورد استفاده قرار می ‌گیرد . همچنین زعفران دارای مقدار زیادی کروسین و کروستین است که به درمان التهاب ملتحمه یا قرمزی چشم کمک می ‌کند و جریان خون شبکیه را بهبود می‌ بخشد . برای آرام کردن چشم‌های تحریک شده ، عسل را با زعفران سابیده شده مخلوط کرده و روی چشم‌ها بمالید.

 

  1. موجب تقویت و استحکام استخوان‌ ها می ‌شود

مصرف زعفران برای کودکان در ارتقاء سلامت استخوان آنها کمک می‌کند. زعفران جذب کلسیم را تقویت می‌کند و به نوبه خود ، در ساخت استخوان‌های قوی در نوزادان کمک می‌ کند . بنابراین اندکی زعفران را به شیر اضافه کرده و به نوزادان بدهید .

 

131242.pz9cao.850

 

  1. موجب بهبود و تقویت ایمنی بدن می ‌شود

سرفه ، عطسه و مشکلات تنفسی معمولاً به دلیل تغییرات فصلی یا آلرژی ایجاد می‌ شود . زعفران در معالجه مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد تنفس بسیار مؤثر است . زعفران گیرنده‌ های ضدآلرژی را تحریک می‌ کند ، به همین دلیل در درمان مشکلات آسم و برونشیت استفاده می‌ شود . از زعفران به عنوان دارویی برای کودکانی که آسم مزمن دارند می‌ توان استفاده کرد . این ماده در درمان تب بسیار مفید خواهد بود ، زیرا ترکیبات زعفران شامل کروسین است که به پایین آمدن دمای بالای بدن کمک می ‌کند.

پودر جوز هندی به همراه چند رشته زعفران و چند قطره آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود . به طور مساوی این مخلوط را روی پیشانی فرزند خود پخش کنید تا به تسکین سرماخوردگی یا سرفه کمک کند .

 

  1. تقویت لثه و بهداشت دهان و دندان

از آنجا که نوزادان مسواک نمی‌زنند، برای اطمینان از بهداشت دهان و دندان ، باید دهان آنها ضدعفونی شود . ماساژ روزانه لثه‌ های کودک با زعفران به تمیز نگه داشتن دهان و زبان و کاهش التهاب و درد دهان کمک می ‌کند.

 

negin 7 geram

برای خرید زعفران نگین اعلا 7 گرمی کلیک کنید

 

 

  1. زعفران می‌ تواند به بچه‌های مضطرب و با استرس کمک کند

یکی از بزرگترین فواید زعفران برای بچه‌ها ، درمان اختلال اضطراب است. در درجه اول استفاده از زعفران در غذای کودک می ‌تواند به بهبود طعم و عطر آن کمک کند . اما یک کارآزمایی کوچک توسط دانشگاه انجام شده است که در نتیجه آن مشخص شده که زعفران ممکن است اضطراب را در کودکان کاهش دهد . برای اطلاع از قیمت زعفران نگین درجه یک بر روی لینک کلیک کنید.

این مطالعه که در مجله اختلالات عاطفی Affective Disorders منتشر شد ، شامل ۶۸ جوان ۱۲ تا ۱۶ ساله بود که با اضطراب خفیف تا متوسط تشخیص داده شده بودند . بیش از هشت هفته ، به این گروه میزان ۱۴ میلی گرم روزانه از عصاره زعفران داده شد . در طول آزمایش ، افرادی که عصاره را دریافت می ‌کردند ، کاهش قابل توجهی در اضطراب جدایی ، هراس اجتماعی و افسردگی را نشان می‌ دادند .

 

زعفران می‌ تواند به بچه‌های مضطرب و با استرس کمک کند

 

7. مصرف زعفران برای کودکان باعث کاهش مشکل آسم می شود

از مزایای مصرف زعفران برای کودکان می‌توان به بهبود مشکلات آسم و پاکسازی مجاری تنفسی کودکان اشاره کرد. کودکانی که مشکل تنفسی دارند می‌توانند از مصرف زعفران بهره مند شوند. طبق آنچه گفته شد این ادویه به کاهش التهاب کمک می‌کند و سلامت کلی تنفس کودکان را بازیابی می‌کند. در حقیقت زعفران درمان سریع حملات آسم است.

 

آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است ؟

مصرف زعفران برای کودکان مفید و بی خطر است و به آن ها کمک می ‌کند تا در برابر چندین بیماری جسمی مبارزه کنند . بدن آن ها را تقویت می‌ کند اما باید به روشی کاملاً کنترل شده مصرف شود . نوزادان را باید تا ۶ ماهگی تنها با شیر مادر تغذیه کنید . بعد از گذشت ۶ ماه ، می ‌توانید زعفران را با موادی مانند شیر مخلوط کرده و برای مصرف به آنها بدهید . این عمل در نوزادان نیز مانند کودکان بزرگ‌تر به بهبود هضم در آنها کمک می‌ کند ، خاصیت ضدالتهابی دارد و مهم‌تر از همه ، بهداشت دهان و دندان را فراهم می ‌کند . توجه داشته باشید که مصرف و خرید زعفران سرگل برای کوکان زیر یک سال در زمستان گزینه بسیار خوبی است اما مصرف بیش از دو رشته زعفران توصیه نمی ‌شود . افراد با هر شرایط پزشکی قبل از مصرف مقدار بیش از حد زعفران باید با پزشک خود مشورت کنند .

 

 

sargol 10 geram

برای خرید زعفران سرگل اعلا 10 گرمی کلیک کنید

 

 

 خواص درمانی زعفران برای نوزادان

 

۱. تقویت استخوان‌بندی

کلسیم مهم‌ترین ماده برای ساخت استخوان است، زعفران می تواند سبب جذب بیشتر این ماده معدنی شود و به ساخت استخوان‌های قوی در کودکان کمک کند. برای تاثیر بیشتر می توان زعفران را با شیر مخلوط کرد و یک نوشیدنی مقوی شیر زعفران درست کرد.

 

۲. درمان بیش فعالی با زعفران

در یککارآزمایی بالینیکه در دانشگاه تهران انجام شده، مشخص شد که زعفران می‌تواند تاثیر مثبتی روی بیش فعالی کودکان و نوزادان بگذارد. زعفران به دلیل خواص آرامش‌بخش و ضد افسردگی که دارد می‌تواند مانند ریتالینکه یک داروی آرام‌بخش است عمل کند.

 

 خواص درمانی زعفران برای نوزادان

 

۳. خواص ضد التهاب زعفران برای نوزادان

استفاده از زعفران به دلیل وجود ترکیباتی مثل اسید اولیانولیکو، آلفا پینن، کامفرول و آتنی اکسیدان‌ها برای افرادی دچار التهاب لثه و لوزه،گلودرد، دندان درد و آرترین مفید است.

 

۴. بهبود بینایی و دید بهتر

طبق تحقیقات پژوهشگران در دهه ی اخیر کروکین و کروکتین موجود در زعفران به بهبود و سلامت چشم کمک و تقویت بینایی می کند. همچنین زعفران دارای دوز بالایی از کروستین و کروسین است که به درمان ورم کمک می کند و جریان خون شبکیه چشم را بهبود می بخشد.

 

۵. کمک به دستگاه گوارش با زعفران

اغلب نوزادان از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، شما می توانید مقدار کمی زعفران را با شیر خود مخلوط کنید و به عنوان یک مکمل غذایی به فرزند خود بدهید.

 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش