قهوه برای چه کسانی مضر است؟ چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

قهوه برای چه کسانی مضر است؟ چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

قهوه برای چه کسانی مضر است؟ چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

خوردن قهوه علاوه بر فوایدی که دارد می تواند برای برخی نیز مضر باشد . اگر می خواهید بدانید قهوه برای چه کسانی مضر است و چه کسانی نباید قهوه بخورند این مقاله از موراتوس را از دست ندهید .

 

عوارض خوردن قهوه هر روز

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که به بسیاری از ما لذت می‌ بخشد . اما باید به عوارض خوردن قهوه هر روز آن و همچینین اینکه چه کسانی نباید قهوه بخورند توجه کرد .

احساس بیش از حد خستگی یکی از عوارض هر روز قهوه خوردن است . این احساس به دلیل افزایش مقدار کافینوئید در بدن می‌ باشد . کافینوئید یک مواد مخدر است که می ‌تواند باعث احساس خستگی و خوابیدن شود . یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ در نشریه علمی پزشکی پرتو نوشته شد ، نشان داد که مصرف قهوه هر روز می ‌تواند باعث احساس خستگی بیش از حد شود .

بیش از حد تنش نیز عارضه دیگر هر روز قهوه خوردن است. کافینوئید می ‌تواند باعث افزایش فشار خون و نیز فشار قلبی شود . یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در نشریه علمی پزشکی پرتو نوشته شد ، نشان داد که مصرف قهوه هر روز می‌تواند باعث افزایش فشار خون و نیز فشار قلبی شود .

هر روز قهوه پی بی PB لمیز 250 گرمی خوردن باعث نیاز بیش از حد به خواب می شود . کافینوئید می ‌تواند باعث کاهش سطح انرژی و نیز احساس خستگی شود . یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در نشریه علمی پزشکی پرتو نوشته شد ، این امر را نشان داده است .

اگر شما از افرادی هستید که هر روز قهوه می خورید پس حتما نیاز فراتر از روال عادی به نوشیدنی را باید در نظر داشته باشید . کافینوئید می‌تواند باعث افزایش نیاز به نوشیدنی شود . یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در نشریه علمی پزشکی پرتو نوشته شد ، نشان داد که مصرف قهوه هر روز می ‌تواند باعث افزایش نیاز به نوشیدنی شود .

در نظر داشته باشید مصرف قهوه هر روز ممکن است باعث احساس بیش از حد خستگی، بیش از حد تنش ، بیش از حد نیاز به خواب و بیش از حد نیاز به نوشیدنی شود . بنابراین ، مصرف قهوه هر روز باید با دقت و با توجه به عوارض مرتبط با آن انجام شود .

 

خرید انواع قهوه

 

چه کسانی نباید قهوه بخورند ؟

 

  • افراد با مشکلات معده

بهترین نوع قهوه به میزان قابل توجهی اسیدی می باشد. درنتیجه افرادی که دارای مشکلات معده یا گوارش ، رفلاکس معده ، سوزش معده ، زخم معده ، … هستند باید از مصرف قهوه پرهیز کنند . یا به مقدار خیلی کم مصرف کنند . زیرا اسید موجود در قهوه باعث افزایش تحریکات در معده و سیستم گوارشی می شود .

 

  • افراد با مشکلات قلبی

مصرف روزانه قهوه باعث عملکرد بهتر قلب می شود. اما اگر تعداد فنجان قهوه ای که هر روز می خورید بیشتر از حد توصیه شده باشد ، مشلاتی را برای قلب تان به همراه خواهد داشت . زیرا با وارد شدن کافئین زیادی به بدن ضربان قلب افزایش یافته و در طولانی مدت امکان بروز حمله قلبی را بیشتر می کند . همچنین افرادی که دچار سوزش قلب می شوند باید در خرید قهوه و خوردن آن بسیار دقت کنند .

 

خرید انواع قهوه فوری

 

  • افراد با مشکلات خوابی

همانطور که همه می دانند خوردن قهوه راهی است برای بیدار ماندن و دوری از خوابیدن. حال اگر خواب باکیفیتی ندارید ، یا دچار اختلالات خوابی هستید ، باید در زمان خوردن قهوه دقت کنید . اما به همه افراد توصیه می شود معمولا بعد از ساعت ۶ عصر قهوه ننوشند .

 

  • زنان باردار و شیرده

مصرف کافئین در زنان باردار یا شیرده اصلا توصیه نمی شود . و حتی در برخی موارد این بانوان از خوردن قهوه در این مدت منع می شوند . زیرا کافئین احتمال سقط جنین یا رشد ناقص جنین را افزایش می دهد . و یا کافئین با افزایش سطح هورمون کورتیزل فرآیند تخمک‎گذاری را آشفته می کند و در دوران شیردهی ، کافئین از طریق شیر مادر به بدن کوک منتقل می شود که باعث ایجاد آشفتگی و بی قراری در کودک می شود . مقاله عوارض قهوه برای زنان را مطالعه کنید.

 

خرید قهوه ترک

 

  • افراد کم خون

کافئین موجود در دانه قهوه اسپرسو بلوند استارباکس 200 گرمی باعث می شود جذب آهن و کلسیم در بدن کاهش یابد. درنتیجه افرادی که به کم خونی مبتلا هستند یا دارای پوکی استخوان هستند باید در میزان کافئین دریافتی بسیار دقت داشته باشند و در انتها فراموش نکنید اگر دارویی مصرف می کنید حتما با پزشک مشورت کنید که با داروی شما تداخل نداشته باشد . و همچنین اگر نوشیدن قهوه از مصرف عادی خارج شده و به حالتی از اعتیاد تبدیل شده ، حتی اگر جز هیچ یک از افرادی که در بالا اشاره کردیم نباشید ، در آینده عوارضی برای بدنتان به همراه خواهد داشت .

 

  • افزایش اضطراب

اگر زیاد قهوه بنوشید، می ‌تواند باعث اضطراب و تحریک پذیری شما شود . این افزایش اضطراب در روند زندگی شما تاثیر گذاشته و باعث می‌ شود از فعالیت ‌های زندگی خود لذت زیادی نبرید .

 

  • افزایش اسهال

با اینکه قهوه می‌ تواند به حالت تهوع ناشی از حرکات روده کمک کند ، اما اگر اسهال دارید ، ممکن است وضعیت شما را بدتر کند . بنابراین در صورت داشتن علائمی مانند اسهال یا داشتن رژیم غذایی خاص ، از نوشیدن قهوه خودداری کنید .

 

  • تحریک روده

اگر این نوشیدنی را در حد اعتدال مصرف کنید ، مشکلی برایتان پیش نمی‌ آید . ولی عوارض قهوه در مشکلات گوارشی بسیار نمایان است . زیرا حتی بهترین قهوه‌ها نیز مملو از مواد افزودنی تحریک کننده روده هستند که می‌ تواند علائم سندروم روده تحریک پذیر را بدتر کند .

 

  • مضر برای مبتلایان به صرع

یکی دیگر از عوارض قهوه تاثیر منفی ‌ای است که برای مبتلایان به صرع دارد . زیرا کافئین که بر بسیاری از قسمت‌ های مغز تاثیر منفی می‌ گذارد ، باعث می ‌شود دفعات تشنج تا 12 ساعت پس از مصرف افزایش یابد . اگر صرع دارید ، بهتر است به جای قهوه نوشیدنی‌ هایی مثل چای مصرف کنید .

 

  • مضرات قهوه برای مردان

به طور کلی مضراتی که عنوان شدند برای همه افراد یکسان است ، ولی قهوه در مردان می ‌تواند مضرات دیگری را هم به وجود آورد . مطالعات نشان داده است که نوشیدن بیش از 3 فنجان قهوه در روز می ‌تواند باروری را در مردان کاهش دهد . وقتی کافئین زیادی وارد بدن می ‌شود ، به اسپرم مردان آسیب می ‌رساند و باعث ناباروری می ‌شود .

بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت که مصرف زیاد قهوه در مردان باعث کاهش تولید اسپرم سالم و کاهش توانایی آنها برای فرزندآوری می‌ شود . از طرفی ، قهوه می ‌تواند به نعوظ راحت ‌تر در مردان کمک کند . اما باز هم مصرف زیاد قهوه باعث اعتیاد به آن می‌شود و نعوظ را دچار اختلال می ‌کند . البته باز هم تاکید می‌ کنیم که میزان کافئین این افراد آزمایش شده بسیار بالاست و این امر با نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ایجاد نمی‌ شود .

 

  • مضرات خوردن قهوه برای زنان

مصرف کافئین ارتباط بسیار زیادی با شدت علائم سندرم پیش از قاعدگی دارد . هرچه کافئین بیشتری مصرف کنید ، علائم PMS شما بدتر خواهد شد . زیرا کافئین باعث اضطراب می ‌شود و استرس نیز می ‌تواند علائم این سندرم را بدتر کند .

یکی دیگر از مشکلات نوشیدن قهوه زیاد ، به فیبروکیستیک بافت سینه مربوط می ‌شود . این بافت باعث می‌ شود که احساس برآمدگی یا ضخامت ناصاف در سینه به وجود آید . بیش از نیمی از زنان با این مشکل روبرو هستند . فیبروکیستیک سینه یک بیماری خوش خیم است ، ولی در صورت ایجاد درد خفیف یا حساس شدن سینه ، باید به پزشک مراجعه شود . نقش کافئین در این میان چیست ؟ مطالعات نشان می ‌دهد که کافئین می‌ تواند ناراحتی و درد ناشی از فیبروکیستیک سینه را افزایش دهد . علاوه بر این‌ها ، قهوه در زنان یائسه باعث افزایش حس گر گرفتی می‌شود .

 

  •  شکستگی استخوان

طبق بررسی‌ها ، نوشیدن بیش از 5 فنجان در روز با افزایش خطر شکستگی در زنان و مردان مرتبط است . زیرا کافئین می‌ تواند میزان کلسیمی را که از طریق ادرار دفع می‌ شود ، افزایش دهد .

 

سخن پایانی

در صورتی که دچار استرس هستید یا کم خونی دارید ، از بیماری قلبی رنج می برید ، باردار هستید و یا زخم معده دارید از مصرف قهوه جدا خودداری کنید . همچنین اگر دیابت دارید حتما پیش از مصرف با پزشک خود در رابطه با مصرف قهوه مشورت کنید .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش