بهترین آجیل و خشکبار برای بدنسازی کدامند؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

بهترین آجیل و خشکبار برای بدنسازی کدامند؟ بهبود قدرت و ریکاوری در تناسب اندام با مصرف آجیل

بهترین آجیل و خشکبار برای بدنسازی کدامند؟ بهبود قدرت و ریکاوری در تناسب اندام با مصرف آجیل

جالب است بدانید، تمامی موادی که به نحوی نیاز بدن به ویتامین ها، پروتئین و غیره را برطرف کنند اهمیت بسیاری دارند. بهترین مغزیجات برای بدنسازی در دسته‌ بندی ‌های متفاوتی قرار می‌ گیرند. هر یک از افرادی که در رشته بدنسازی فعالیت می ‌کنند باید از انواع مغزیجات و خرید بادام هندی، بادام درختی، گردو، پسته و … استفاده نمایند. مغزیجات انرژی ورزشکاران را برای ورزش کردن چندین برابر می‌ کنند. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا بهترین آجیل و خشکبار برای بدنسازی را معرفی کنیم.

 

خواص آجیل برای بدن سازی

همه ما می دانیم که تناسب اندام، تنها با ورزش کردن امکان پذیر نیست و باید در کنار آن از یک رژیم غذایی مناسب، استفاده کرد تا با رعایت کردن حد مجاز کالری مورد نیاز بدن، همه مواد مورد نیاز بدن تامین شود. آجیل ها به دلیل داشتن بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن، برای ورزشکاران مناسب هستند.

خرید آجیل آنلاین تهران سرشار از فیبر خوراکی هستند که با جذب بیشتر آب بدن، سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت و مانع از پرخوری می شوند. کربوهیدرات موجود در آجیل، سبب تامین انرژی لازم برای بدن می شود و از خستگی و ضعف در ورزشکاران جلوگیری می کند. اسیدهای چرب موجود در آجیل برای سلامت بدن و قلب ورزشکاران بسیار ضروری است. کلسیم، منیزیم و ویتامین E موجود در انواع آجیل، از اسپاسم و گرفتگی عضلات پس از انجام ورزش های سنگین، جلوگیری می کنند.

 

بهترین زمان مصرف آجیل برای بدنسازی

قبل از ورزش باید به خوردن آجیل ها با پروتئین بالا اقدام کنید. به هیچ وجه قبل از کلاس های سخت ورزش، غذاهای پر چرب و سنگین نخورید. متخصصان تغذیه همیشه توصیه می کنند، قبل از کلاس های ورزش به مصرف میان وعده های سبک بپردازید تا انرژی کافی داشته باشید. اگر شما عادت دارید در روز به ورزش بروید، بهتر است ظهر را انتخاب کنید و حتما به خوردن وعده ناهار سبک اقدام کنید.

اگر شما علاقه دارید صبح اول وقت به ورزش بروید، قبل از آن صبحانه میل کنید. در هر شرایط و زمانی شما باید قبل ورزش، موادی که سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدارت ها هستند را بخورید. با شرایط گفته شده می توان گفت که آجیل ها دارای تمام خواص گفته شده می باشند. پس نتیجه می گیریم که آجیل برای بدنسازی بسیار مفید و موثر است. به این ترتیب از خوردن آن دریغ نکنیم. برخی از ورزشکاران به علت بالا بودن کالری آجیل، از خوردن آن پرهیز می کنند. در واقع مصرف آجیل به ورزشکاران انرژی و قدرت می دهد و مانع از خستگی آن ها، حین ورزش می شود.

 

اهمیت مصرف آجیل در رژیم غذایی بدنسازی

برای اینکه اندامی شبیه به ورزشکاران حرفه ‌ای داشته باشید احتیاج دارید که یک برنامه‌ ی غذایی با کیفیت و مفید هم علاوه بر ورزش منظم داشته باشید . یک رژیم غذایی سالم و مفید ، رژیمی بوده که استفاده از غذا های مضر و کربوهیدرات را به پایین ترین مقدار ممکن برساند و غذا های کم کالری و پر چرب را با مواد غذایی با کالری کم و حاوی پروتئین زیاد و سبزیجات جایگزین نماید .

نمونه های گوناگون آجیل سرشار از پروتئین برای بدنسازان و ورزشکاران بوده اند . در این مقاله به شما بهترین نمونه های آجیل برای استفاده در برنامه غذایی بدنسازی را گفتیم که آن ها را می ‌توانید استفاده نمایید و از نتایج و تغییرات معجزه‌ آسا و فوق العاده آن ها در بدنتان لذت ببرید . آجیل ‌ها منبعی غنی از مواد غذایی مفید و مهم برای بدن بوده اند و سلامت بدن انسان را می ‌توانند بهبود دهند . نحوه استفاده از آجیل بسیار آسان است و همچنین به بدنسازان کمک زیادی می‌ کند تا به‌ خوبی برنامه بدنسازی مطلوب و مناسب خود را اجرا نماید و به نتایج مطلوب و مناسب خود برسند .

 

بهترین آجیل و خشکبار برای بدنسازی

 

بادام زمینی در بدن سازی

مصرف بادام زمینی بهترین راه برای افرادی ست که می خواهند پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود اضافه کنند. بادام زمینی به طور قابل توجهی دارای مواد مغذی ضروری ست. به همین دلیل بادام زمینی برای بدنسازی بسیار مفید می باشد. جالب است بدانید با وجود اینکه بادام زمینی جزء حبوبات محسوب می شوند اما بیشتر مردم آن ها را به عنوان آجیل می شناسند.

 

بادام زمینی با پوست شور 450 گرمی

برای خرید بادام زمینی با پوست شور 450 گرمی اینجا کلیک کنید

 

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی پولی فنول، آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها و آمینو اسید هستند. تحقیقات نشان داده است که تمام ترکیبات ذکر شده برای سلامت بدن انسان بسیار مفید می باشند. بر اساس بانک اطلاعاتی مواد مغذی که توسط  بخش کشاورزی ایالات متحده  (USDA) ایجاد شده است، هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی دارای ۵۶۷ کالری و مواد مغذی زیر است :

پروتئین: ۲۵٫۸۰گرم

چربی: ۴۹٫۲۴گرم

کربوهیدرات: ۱۶٫۱۳گرم

فیبر: ۸٫۵۰گرم

قند: ۴٫۷۲گرم

 

برای اطلاع از قیمت بادام زمینی ۱۴۰۲ به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

بادام زمینی در بدن سازی

 

بادام درختی در بدن سازی

مغز بادام باربیکیو 450 گرمی هم به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی شناخته می‌شود. این آجیل خوشمزه این روزها به‌راحتی در دسترس است و همه ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند. با وجود اینکه پروتئین موجود در بادام درختی نسبت به بادام زمینی کمتر است، اما این آجیل هم می‌تواند بدنی خوش‌تراش و ماهیچه‌ای برایتان بسازد. حتی از آن به‌عنوان یکی از آجیل‌ های لاغرکننده یاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام درختی روی کاهش میزان چربی بدن تاثیر قابل‌توجهی دارد. طبق نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعات، مصرف روزانه ۴۰ گرم بادام درختی باعث کم شدن چربی دور کمر، توده چربی شکمی و چربی ساق پا می‌شود.

با این گفته‌ها، اگر به دنبال یک میان وعده سیرکننده و سرشار از پروتئین هستید؛ باتوجه به خواص بادام درختی، این گزینه یکی از بهترین انتخاب‌ها برایتان است. از آنجایی که بادام یکی از انواع سوپر فودهای آجیلیاست، می‌تواند مانند یک مکمل غذایی قوی عمل کند و چربی سوزی و عضله‌­سازی بدنتان را افزایش دهد. برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف بادام درختی به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید، ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

کالری بادام درختی و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

کالری: ۵۷۹

پروتئین: ۲۱٫۱۵ گرم

چربی: ۴۹٫۹۳ گرم

کربوهیدرات: ۲۱٫۵۵ گرم

فیبر: ۱۲٫۵۰ گرم

شکر: ۴٫۳۵ گرم

کلسیم: ۲۶۹ میلی‌گرم

آهن: ۳٫۷۱ میلی‌گرم

منیزیم: ۲۷۰ میلی‌گرم

فسفر: ۴۸۱ میلی‌گرم

پتاسیم: ۷۳۳ میلی‌گرم

ویتامین E: 25.63 میلی‌گرم

 

برای خرید بادام درختی به وبسایت موراتوس مراجعه کنید

 

بادام درختی در بدن سازی

 

مصرف پسته در بدنسازی

پسته کله قوچی خام 450 گرمی نیز جزء خوراکی های محبوب و مفید در میان بدنسازان است و خواص بی نظیری همچون آرامش اعصاب را به همراه دارد. مصرف پسته توسط بدنسازان باعث انرژی مضاعف و توان بالا می شود. چربی های سالم موجود در پسته در سوخت و ساز های بدن بدنسازان در هنگام تمرینات موثر است و ضرری برای بدن ندارد. از طرفی این آجیل با وجود مقادیر بالای فیبر به جذب بهتر آب در بدن و نیز کاهش مشکلات کمک بسیاری می کند.

 

برای اطلاع از قیمت پسته ۱۴۰۲ به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

مصرف پسته در بدنسازی

 

مصرف گردو برای عضله سازی

از نظر تغذیه ای، ۱/۴ فنجان مغز گردو سوپر ایرانی 200 گرمی خرد شده ۴٫۵ گرم پروتئین دارد. گردو همچنین منبع خوبی از چربی های سالم بوده که برای بدن مفید است. آنها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، به شکل آلفا-لینولنیک اسید (ALA)، نسبت به سایر مغزها هستند. مصرف ALA برای یک دوره معین می تواند به حفظ بدن شما از چندین بیماری قلبی کمک کند و عملکرد مغز را بهینه و به تغذیه‌ی دوران بارداری کمک می‌کند. 

 

برای اطلاع از قیمت گردو ۱۴۰۲ به وبسایت موراتوس سر بزنید

مصرف گردو برای عضله سازی

 

مصرف فندق برای بدن سازی

مغز فندق خام ایرانی 200 گرمی نسبت به سایر آجیل های معرفی شده، دارای مقادیر کمتری از پروتئین است؛ اما خواص و فواید آن برای سلامتی بدن بسیار زیاد است. فندق بدون شک یکی از بهترین آجیل برای بدن سازی شناخته می شود. فندق به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب احساس سیری کاذب در شما خواهد شد؛ در نتیجه از پرخوری و ولع به غذا جلوگیری می کند.

فندق حاوی مقادیر مناسبی منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که در کاهش و رفع گرفتگی عضلات پس از ورزش و تمرین های سنگین بسیار تاثیرگذار است. ترکیبات موجود در این آجیل خوشمزه و پرخاصیت، سبب کاهش سطح استرس در شما می شود.

هر ۱۰۰ گرم فندق حاوی مقادیر زیر می باشد:

انرژی: ۶۲۸ کیلوکالری

چربی کل: ۶۱ گرم

کربوهیدرات: ۱۷ گرم

قند: ۴.۳ گرم

فیبر: ۱۰ گرم

پروتئین: ۱۵ گرم

 

برای اطلاع از قیمت فندق امروز به وبسایت موراتوس مراجعه کنید

 

مصرف فندق برای بدن سازی

 

مصرف بادام هندی در بدنسازی

بادام هندی خام 450 گرمی طعم کره ای و روغنی دارد که آن را شبیه به آجیل ماکادمیا می کند. این مغز خوشمزه یکی از مغذی ترین آجیل های جهان است که حاوی مقدار زیادی آهن، روی و مواد معدنی کمیاب است. یک اونس بادام هندی تقریبا یک چهارم نیاز روزانه بدن به فسفر را تامین می کند! وقتی بادام هندی می خورید، کالری دریافتی شما به سرعت افزایش می یابد. البته مطالعه جدیدی در رابطه با تاثیر آجیل بر رژیم غذایی انجام شده است. این مطالعه نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی آجیل تاثیر مثبتی بر رژیم گرفتن دارد و منجر به کاهش وزن بیشتر می شود!

 

ارزش غذایی بادام هندی برای ورزشکاران

ارزش غذایی یک انس بادام هندی (حدود ۲۸ گرم) حاوی ۱۸ عدد بادام هندی خشک بوداده بی‌نمک، بصورت زیر است.

۱گرم چربی

۲کربوهیدرات

۳گرم پروتئین

۷گرم اسیدهای امگا-۳

۱گرم فیبر

بادام هندی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز می باشد. که شامل تیامین، ویتامین B6، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و روی است.

 

 

برای اطلاع از قیمت بادام هندی درجه 1 به وبسایت موراتوس مراجعه کنید

مصرف بادام هندی در بدنسازی

 

مصرف سویا

سویای آجیلی مناسب ورزشکاران است و علاوه بر آن کاربردهای زیادی نیز دارد. محصولات سویا شامل شیر سویا ، توفو ، سس سویا و روغن سویا است . دانه‌های سویا سرشار از اسید فیتیک ، اسید آلفا لینولئیک و ایزوفلاون هستند . تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که سویا خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌ دهد . سویا به دلیل داشتن پروتئین و مواد مغذی در تغذیه انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

پروتئین سویا به قدری بالاست که معمولا به عنوان جایگزین گوشت استفاده می‌شود . این دانه‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند و منبع بسیار خوبی از مکمل‌ها به خصوص برای گیاهخواران هستند . آجیل سویا سرشار از فیبر و پروتئین است که اگر در حد اعتدال مصرف شود ، شما را چاق می ‌کند . بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم برای افزایش وزن ، این آجیل خوشمزه را مصرف کنید .

 

شیوه مصرف کردن آجیل در رژیم غذایی بدنسازی

در زمانی که آجیل‌ ها را تهیه‌ می کنید به شکل آماده‌ سازی آن ها هم دقت نمایید . در صورتی که روی بسته ‌بندی آجیل نوشته شده باشد که آجیل مورد نظر سرخ شده است ، در این صورت به احتمال بالا کالری ناشی از استفاده از آن هم زیاد بوده است .

در صورتی که رژیم بدن ‌سازی دارید که نباید در آن کالری بالایی را دریافت نمایید ، توصیه می شود که از آجیل ‌های خام استفاده کنید . آجیل‌ های خام معمولا چربی ‌های اشباع نشده داشته اند و به مقدار چربی بدن شما اضافه نمی کند .

ولی آجیل ‌های سرخ ‌شده را به طور معمول در روغن تفت می دهند و چربی اضافی را جذب می‌ نمایند و امکان دارد برای استفاده شما این نمونه از آجیل مناسب نباشد . به همین دلیل ، به نوع آجیل با توجه به برنامه غذایی بدن ‌سازی خود دقت نمایید و سالم ‌ترین و مفید ترین مدل را انتخاب کنید .

 

سخن پایانی

در برنامه‌ غذایی خود استفاده از غذا های مضر و کربوهیدرات را به کمترین میزان برسانید و تا حد زیادی از مواد غذایی مثل سبزیجات کم‌ کالری و همچنین مواد غذایی که سرشار از پروتئین است، استفاده نمایید. برای ورزشکاران آجیل‌ های مفید و خوشمزه از جمله منابع غنی از پروتئین بوده است. در این مقاله بهترین آجیل ها برای بدنسازی به شما معرفی شدند که آن ها را می توانید به برنامه غذایی خود وارد کنید؛ و پس از آن، در انتظار تغییرات فوق العاده بدن خود باشید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش