15 تا از خواص حیرت انگیز کشمش برای سلامتی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص کشمش : 20 تا از خواص حیرت انگیز کشمش برای سلامتی

خواص کشمش : 20 تا از خواص حیرت انگیز کشمش برای سلامتی

خواص کشمش بسیار خاص و شگفت انگیز می باشد. شاید در ظاهر کوچک باشد، اما بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی است. کشمش ها با هر نوع و رنگی، شیرین هستند و طرفداران منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب می خواهیم در مورد خواص کشمش بعنوان یک خشکبارخوب صحبت کنیم.

در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید.

 

ارزش غذایی کشمش

ارزش غذایی و خواص خرید آنلاین کشمش از نظر بیشتر پزشکان ثابت شده است. بر همین اساس نمی‌ توانیم مزیت ‌های کشمش را انکار کنیم. در هر ۱۰۰ گرم کشمش ترکیبات زیادی وجود دارند که هر یک از آنها برای بدن ضروری هستند. میزان چربی و کربوهیدرات کشمش بسیار پایین است. به همین دلیل افرادی که دچار قند خون و فشار بالا می ‌باشند می ‌توانند از کشمش با خیال راحت استفاده کنند. ویتامین ‌ها و پروتئین ‌های زیادی در کشمش وجود دارند. شما می ‌توانید برای دریافت ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مقدار مناسبی از کشمش را به صورت روزانه استفاده کنید. آهن، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌ های متفاوت و … مهم ‌ترین موادی هستند که در کشمش وجود دارند.

 

کالری در کشمش

43 گرم کشمش حاوی حدود 129 کالری است، از آنجایی که آنها کالری زیادی دارند، توصیه می شود که در یک روز، بیش از ¼ فنجان کشمش مصرف نکنید. می توانید آنها را به راحتی در فروشگاه ها تهیه کنید و قابل دسترسی هستند.

 

20 تا از خواص حیرت انگیز کشمش برای سلامتی

 

خواص کشمش : تقویت گوارش با کشمش

یکی از مزایای مصرف کشمش، اثرات مثبت آن بر فرایند گوارشی است. کشمش پر از انواع فیبرهای محلول و نامحلول است که به تسهیل حرکت مواد زائد در روده کمک می‌کند. این ویژگی از کشمش باعث می‌شود که مصرف آن به پیشگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست یا اسهال کمک کند.

 

شما می توانید برای خرید کشمش پلویی به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

خواص کشمش : تقویت گوارش با کشمش

 

خواص کشمش : کاهش خطر بیماری های قلبی

این روزها به دلایل مختلف افراد دچار بیماری های قلبی می شوند ، اگر می خواهید سلامت قلب خود را تضمین کنید بهتر است از کشمش در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، شما می توانید با مصرف کشمش سطح تری گلیسیرید بدن خود را کاهش دهید. این کار به شکل چشمگیری باعث سلامت قلب شما می شود.

 

خواص کشمش : کاهش فشار خون

فشار خون بالا می تواند دلیل رژیم غذایی نا مناسب باشد اما با استفاده از این میوه خشک می توانید فشار خون خود را کاهش دهید. خواص کشمش به دلیل داشتن پتاسیم می تواند مقدار قابل توجهی فشار خون را کنترول نمایید. اگر مبتلا به فشار خون هستید لازم است در رژیم غذایی خون از پتاسیم استفاده نمایید.

 

خواص کشمش : کاهش احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه

برخلاف آنکه با توجه به ماهیت شیرین و چسبناک کشمش طلایی 200 گرمی ممکن است تصور شود که برای دندان‌ها مضر است ولی کشمش‌ها درواقع سلامت دهان را بهبود می‌بخشند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به‌علت وجود مواد گیامایه‌ها در کشمش که مانع رشد باکتری‌های دهانی می‌شوند، کشمش یکی از بهترین عامل‌های معکوس کردن پوسیدگی دندان و بهبود سلامت لثه است. یکی از پنج ماده گیامایه موجود در کشمش، اسید اولئانولیک است. این ماده رشد دو نوع باکتری که یکی منجر به پوسیدگی دندان و دیگر منجر به بیماری لثه می‌شود را مختل می‌کند.

 

خواص کشمش : کاهش احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه

 

خواص کشمش : کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

کشمش در مقایسه با سایر میوه‌های خشک از آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری برخوردار است. روند خشک شدن نیز این آنتی‌اکسیدان‌ها را حفظ می‌کند و باعث می‌شود کشمش نسبت به انگور تازه خواص بیشتری داشته باشد. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب سلولی ناشی از عوامل طبیعی مانند پیری و سبک‌های زندگی جلوگیری می‌کند.

برخی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در کشمش فیتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی نامیده می‌شوند. این ترکیبات شیمیایی گیاهی خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت، پوکی استخوان و سرطان را کاهش می‌دهند. بعلاوه تحقیقات نشان داده است که این ترکیبات شیمیایی گیاهی دارای اثر ضدالتهابی، تسکین درد و خواص محافظت‌کننده‌ی مغز هستند.

 

خواص کشمش : درمان عفونت

یکی از خواص کشمش سبز، خاصیت ضد باکتریایی آن است که تاثیر زیادی در از بین بردن باکتری مضر و همچنین کم کردن خطر تب دارد. در صورتی که روزانه چند کشمش مصرف کنید، به نوعی از بدن خود در مقابل سرماخوردگی احتمالی و دیگر عفونت هایی که ممکن است ایجاد شود، محافظت کرده اید.

 

 

خواص کشمش : درمان عفونت

 

خواص کشمش : قدرت ضدمیکروبی کشمش سبز

کشمش سبز قلمی دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی است که می‌تواند در مقابله با باکتری‌های مضر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از عفونت موثر باشد. با مصرف روزانه چند دانه کشمش، شما به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک می‌کنید و از خود در برابر سرماخوردگی و عفونت‌های احتمالی محافظت می‌کنید.

 

خواص کشمش : کنترل دیابت

مطالعات انجام شده نشان می دهد که کشمش برای کنترل دیابت موثر است. کشمش می تواند از فوران شدن یکباره انسولین بعد از صرف یک وعده غذایی جلوگیری کند. این امر برای بیماران دیابتی بسیار مهم می باشد. کشمش باعث ترشح بهتر لپتین و گرلین در بدن می شود. شما با مصرف کشمش احساس سیری بیشتری خواهید داشت. کسانی که در رژیم غذایی خود از کشمش استفاده می کنند همیشه سالم تر هستند چرا که باعث می شود از پرخوری جلوگیری شود.

 

خواص کشمش : برای شیردهی

خانم‌ ها در دوران شیردهی باید مواد مقوی و مناسبی را استفاده کنند. مصرف مویز بدون هسته 450 گرمی برای زنان در دوران شیردهی مزیت‌ های بی ‌نظیری دارد. از آنجایی که ویتامین ‌ها و مواد معدنی زیادی در کشمش وجود دارد خانم ‌ها در دوران شیردهی می ‌توانند این خوراکی را استفاده کنند و نوزاد را تقویت نمایند. از آنجایی که کشمش نفخ آور نیست و مزه تندی ندارد در دوران شیردهی بهترین خوراکی به شمار می ‌رود. بیشتر مادران در دوران شیردهی کشمش را همراه با مغز گردو و مغزیجات دیگر استفاده می ‌کنند. به طور کلی باید بدانید که برای افزایش سطح انرژی بدن، استفاده از کشمش در دوران شیردهی ضروری است.

 

خواص کشمش : برای شیردهی

 

خواص کشمش :  کشمش غنی از آهن (درمان کم خونی)

کشمش حاوی مقدار قابل توجهی آهن است، که به طور مستقیم در درمان کم خونی مؤثر می باشد. همچنین حاوی بسیاری از ویتامین B پیچیده است که برای تشکیل خون جدید ضروری می باشد، محتوای مس زیاد نیز در تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

 

خواص کشمش :  تقویت کننده نور چشم

همیشه برای تقویت نور چشم و حفظ سلامتی چشم هایم هویچ را توصیه نموده اند. شاید تا به حال در مورد خواص کشمش برای افزایش نور چشم و سلامتی چشم اطلاعات کافی نداشتید. این میوه خشک شده با ترکیباتی که دارد می تواند نور چشم را افزایش داده و چشم را از تنبلی و ضعیف شدن نجات دهد. اگر جز افرادی هستید که در طول شبانه روز ساعات زیادی را مطالعه می کنید بهتر است کشمش را به همراه خود داشته باشید.

 

خواص کشمش :  مفید برای سرماخوردگی

از دیگر فواید کشمش می‌توان به مقدار بسیار زیاد آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در کشمش اشاره کرد که سیستم ایمنی بدن را به شدت تقویت می‌کند و به همین علت باعث جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. کشمش به علت داشتن فواید ضدمیکروبی به منظور یک آنتی بیوتیک عمل کرده و در نتیجه کمک شایانی به درمان بیماری‌های عفونی و تب بالا می‌کند.

 

خواص کشمش :  کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی

پژوهش‌ها دریافته‌اند که مصرف منظم کشمش سبز 450 گرمی سه مرتبه در روز می‌تواند برای افرادی که دچار فشار خون خفیف هستند مفید باشد. گنجاندن کشمش در رژیم غذایی به این صورت می‌تواند به‌ویژه در مقایسه با خوراکی‌ها و تنقلات دیگر فشار خون را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. علت این امر وجود میزان چشمگیری از عنصر پتاسیم در کشمش است که یک الکترولیت محسوب می‌شود و می‌تواند اثرات الکترولیت سدیم در بدن را که در نمک موجود است متعادل سازد. به‌علاوه، پتاسیم برای سلامت قلب هم مفید بوده و معمولاً در رژیم غذایی مردم به اندازه کافی یافت نمی‌شود. پتاسیم برای عملکرد صحیح تمام سلول‌ها، بافت‌ها و اعضای بدن ضروری بوده و مصرف میزان کافی از آن می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد.

 

خواص کشمش :  کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی

 

خواص کشمش :  منبع غنی از فیبر محلول

فرآیند خشک شدن انگور و آماده شدن کشمش بخشی از قندهای انگور را به فروکتان تبدیل می‌کند؛ نوعی فیبر که در انگور یافت نمی‌شود! میزان فروکتان موجود در کشمش می‌تواند به 8 درصد برسد. کشمش به عنوان منبع خوبی از فیبر محلول، به هضم غذا کمک کرده و مشکلات معده را رفع می‌کند. کشمش همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی مانند تری‌ترپنوئیدها و اسیدتارتاریک است. تحقیقات نشان داده است که این پروتئین می‌تواند با فیبر برای حفظ سلامت دستگاه گوارش عمل کند. کشمش همراه با مواد پری‌بیوتیک که باعث رشد باکتری‌های خوب در روده می‌شود، بهبود عملکرد روده را نیز به همراه دارد.

 

خواص کشمش :  رازهای سلامت مو با کشمش

یکی از مزیت‌های کمتر شناخته شده کشمش، تاثیر مثبت آن بر سلامت مو است. استفاده مداوم از کشمش به بازسازی سلول‌های فولیکول مو کمک می‌کند. علاوه بر این، کشمش می‌تواند مانع از شکل‌گیری شوره، ترک‌ترک شدن پوست سر و حتی خارش نیز شود.

 

خواص کشمش :  مفید برای کبد چرب

خواص کشمش برای کبد چرب موجب شده است که بسیاری از آقایان و خانم ‌ها از کشمش استفاده کنند. در کشمش بیوفلانوئیدهای زیادی وجود دارد که به سلامت کبد کمک می‌ کنند. برای درمان بیماری ‌های کبد بیوفلانوئیدها مهمترین عاملی هستند که باید در بدن وجود داشته باشند. مصرف کشمش برای کبد چرب جهت سم زدایی کبد، تاثیر زیادی دارد. کشمش مویز کمک می ‌کند تا عملکرد کبد و قلب به بهترین نحو ممکن انجام گردد. گرمی و حرارت بدن با استفاده از کشمش در سراسر بدن پخش خواهد شد.

 

خواص کشمش :  جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در کشمش پلویی 450 گرمی با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست شده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند. رزوراترول های موجود در کشمش به پاک سازی خون و پاک سازی پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

 

خواص کشمش :  جوان سازی پوست صورت

 

خواص کشمش :  مفید برای معده

کشمش سرشار از فیبر نامحلول است که به هضم غذای شما کمک زیادی می‌ کند. مصرف کشمش برای معده موجب درمان مشکلات معده می‌ گردد. کشمش دارای اسید تارتاریک می ‌باشد. اسید تارتاریک کمک می ‌کند تا التهابات معده از بین بروند. خواص ضد التهابی کشمش موجب شده است که بیشتر افراد برای بهبود عملکرد روده و معده از کشمش استفاده کنند. شما برای تعادل باکتری ‌های روده خود می‌ توانید به صورت روزانه از کشمش استفاده کنید.

 

خواص کشمش :  برای کودکان

مصرف مویز هسته دار 200 گرمی برای کودکان دارای مزیت‌ های بی‌ نظیری است. به طور کلی باید بدانید که کودکان باید از کودکی مواد مغذی و مقوی را استفاده کنند. کشمش به عنوان یکی از بهترین مواد مقوی شناخته می‌ شود که بیشتر کودکان می ‌توانند از آن استفاده نمایند. برخی از مهمترین مزیت‌ های کشمش که موجب می ‌گردد والدین این خوراکی را در رژیم غذایی کودکان قرار دهند عبارت هستند از :

  1. خواص کشمش برای رشد ذهنی و جسمی کودکان

کمک به رشد ذهنی و جسمی کودکان یکی از مهم ‌ترین مزیت‌ های کشمش به شمار می ‌رود. کودکان با استفاده از کشمش می ‌توانند مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، فسفر و پتاسیم را دریافت کنند. این مواد برای رشد کودک ضروری می‌ باشند.

  1. تقویت حافظه مهمترین خواص کشمش برای کودکان

 یکی دیگر از خواص کشمش برای کودکان این است که به بهبود حافظه آنها کمک زیادی می‌ کند. به طور کلی جهت تقویت حافظه از کشمش استفاده خواهد شد. خواص مویز برای تقویت حافظه بسیار زیاد است. به همین دلیل والدین می ‌توانند مویز را برای کودکان خود انتخاب کنند تا حافظه آنها تقویت شود.

  1. مصرف کشمش برای تقویت استخوان کودکان

یکی دیگر از مزیت ‌های کشمش برای کودکان این است که موجب تقویت استخوان آنها می‌ گردد. کلسیم و پتاسیم زیادی در کشمش وجود دارد که هر یک از این مواد استخوان ‌ها را تقویت می ‌کنند. برای اینکه استخوان‌ های کودکان از ابتدا رشد مناسبی داشته باشد والدین می ‌توانند کشمش را در رژیم غذایی آنها قرار دهند.

 

X


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش