طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز (قهوه ساز برقی و دستی)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز (قهوه ساز برقی و دستی)

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز (قهوه ساز برقی و دستی)

برای آماده سازی و سرو قهوه اسپرسو در خانه دو روش وجود دارد. یک روش با موکاپات و دیگری استفاده از دستگاه اسپرسو ساز. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خودش را دارد. آماده سازی اسپرسو با موکاپات روشی ارزان و راحت است. اما قهوه حاصل از آن کرم دار نیست و خامه ندارد. در مقابل قهوه اسپرسو حاصل از دستگاه اسپرسو ساز خانگی دارای بافتی کرمی و خامه دار است. در واقع با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خانگی شما می‌توانید قهوه ای به کیفیت قهوه اسپرسو کافی شاپ سرو کنید. البته باید بدانید برای این کار نیاز به یک هزینه اولیه جهت خرید دستگاه خواهد بود. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز را بگوییم.

 

مواد لازم جهت تهیه قهوه با قهوه ساز برقی

برای شروع به کار مواد و تجهیزات زیر را آماده کنید تا سریعا به سراغ روش تهیه برویم :

  • آب تازه و تصفیه شده
  • قهوه ساز برقی فیلتری
  • فیلتر کاغذی
  • قاشق غذاخوری
  • قهوه آسیاب شده (مناسب برای قهوه فیلتری یا همان قهوه فرانسه )
  • آسیاب قهوه (درصورت وجود دانه قهوه به جای پودر)

 

شما عزیزان می توانید برای خرید قهوه آنلاین به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز

 

درست کردن قهوه با دستگاه قهوه ساز

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز، می تواند طعم و عصاره نهایی قهوه را بسیار متفاوت کند. دستگاه های اسپرسو ساز های برقی با توجه به اینکه از بویلر و المننت برای گرم کردن آب استفاده می کنند، می توانند فشار و آب با دمای کافی برای تهیه ی یک اسپرسو با طعم ایده آل را تامین کنند.

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای خرید دستگاه قهوه ساز باشد؛ به این دلیل که هم می تواند اسپرسو عصاره گیری کند و هم می تواند ترکیبات شیر و قهوه شامل لاته، کاپوچینو،موکا، کورتادو و… را تهیه کند.

برای دانستن طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز ، در ابتدا باید اطلاعات کافی نسبت به این دستگاه ها داشته باشید تا انتخاب مناسبی رو بین انواع برند هایی آنها انجام بدید و از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.

دستگاه های اسپرسو ساز خانگی شامل مخزنی برای تامین آب مصرفی خود هستند، سیستم کار این دستگاه ها با بخار آب و گرم کردن آن می باشد و طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز را به وسیله امکاناتی که دارند، برای شما راحت کرده اند.

داخل این دستگاه المنت نعل اسبی شکل قرار دارد که آب توسط لوله هایی اطراف المنت قرار می گیرد و گرم می شود، از گرم شدن آب بخار ایجاد می شود که از فشار بخار به وجود آمده نیز برای تامین فشار عصاره گیری استفاده می کنیم.

دستگاه قهوه ساز اسپرسو باید دارای فشار 4.5 بار برای عصاره گیری اسپرسو و فشار 1.5 بار بخار برای نازل بخار باشد، آب استفاده شده در این دستگاه ها باید آبی با کیفیت بالا باشد تا از ایجاد رسوبات در لوله های آنها جلوگیری کنیم و عمر مفید دستگاه افزایش یابد.

دستگاه های قهوه ساز دارای صفحه ای در قسمت بالایی دستگاه هستند که گرمای اضافی را به محیط خارج انتقال می دهند و ما می توانیم از این گرما برای گرم کردن کاپ و فنجان خود استفاده کنیم،  قطعه ای به نام پرتافیلتر وجود دارد که شامل سبد قهوه تک و دابل می باشد، پرتافیلتر دسته ای است که سبد قهوه داخل آن قرار می گیرد. سبد قهوه در قهوه ساز های خانگی در صورت تک حجم حدود 9 الی 12 گرم سابه ی قهوه و در حجم دابل 15الی18 گرم سابه ی قهوه جای می گیرد، سبد قهوه در سایز های 51 میلی متری که سایز خانگی و سایز 58 میلی متری که سایز صنعتی و در بازار موجود است.

 

برای خرید انواع قهوه فوری به وبسایت  موراتوس مراجعه کنید.

 

 

درست کردن قهوه با دستگاه قهوه ساز

 

استفاده از فیلترهای کاغذی در تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز

دستگاه های قهوه ساز معمولا فیلتر پلاستیکی توری مانند، داخل خود دارند اما می توانید از فیلترهای کاغذی نیز استفاده کنید. مزایای فیلتر کاغذی: سهولت استفاده از آن و سرعت عمل در طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز است در ضمن فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از استفاده، آن را دور می اندازید اما در مقابل، فیلترهای پلاستیکی بعد از چند بار استفاده زرد می شوند و باید مرتب شستشو شوند. نکته مهم تر این که فیلتر کاغذی از افزایش کلسترول جلوگیری می کند. اما!

فیلترهای کاغذی ممکن است به دلیل طعم و بوی کاغذی آن مورد پسند همه نباشد، اما راه حل این مشکل چیست؟

دکمه دستگاه قهوه ساز را زده اما قوری را در زیر دستگاه نگذارید تا آب بر روی فیلتر بریزد. این عمل طعم کاغذی آن را از بین می برد و در پایان آب جمع شده در قوری را بیرون بریزید، در ضمن این کار باعث گرم شدن قوری تان نیز می شود. فیلتر کاغذی در کمکس نیز این مشکل را دارد. فراموش نکنید قهوه فرانسه محصول ابزار فرنچ پرساست، خروجی نهایی این دستگاه را می توان قهوه فیلتری یا دمی نامید.

 

نکات تهیه قهوه با قهوه ساز:

 

فیلترهای کاغذی را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.

اگر حس می کنید قهوه تان سرد است یا زود سرد می شود فنجان ها، قوری و حتی فیلتر پلاستیکی را از پیش گرم کنید. کافیست اجازه دهید کمی آب (قبل از ریختن پودر قهوه) از آنها عبور کند.

فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از مصرف، آن را از دستگاه برداشته و دور بیاندازید.

بعضی از مدل های قهوه سازها مجهز به گرم کن قوری می باشند که می توانید قهوه تان را برای مدتی گرم نگه دارید اما بهتر است قهوه را پس از این که در قوری ریخته شد استفاده کنید.

هرچه قهوه و آب بیشتر کنار هم باشند قهوه کافئین بیشتر و طعم سنگین تری به خود می گیرد برای این کار می توانید دکمه دستگاه را بزنید تا آب بر روی قهوه بریزد اما قوری را در جای خود قرار ندهید تا کماکان آب و قهوه با یکدیگر هم نشین بمانند تا زمانیکه احساس کنید به نتیجه مطلوب رسیده است، پس از آن قوری را در جای خود قرار دهید.

در حین فعالیت دستگاه درب بالای دستگاه را به دلیل جمع شدن بخار داخل آن با احتیاط باز کنید.

جهت درست كردن قهوه با قهوه ساز پس از مدت زمانی قهوه ساز شما نیاز به رسوب زدایی دارد، سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در مخزن پر از آب ریخته و اجازه دهید دستگاه همه آب را با عملیات دم کشی تخلیه کند.

دستگاه قهوه ساز با برند های مختلفی چون فلر، دلونگی، فیلیپس، تفال و … در بازار عرضه می شوند که کارکرد همه آنها به یک صورت است اما طعم و عطر نهایی و قابلیت های آنان (کنترل غلظت قهوه، سینی گرم کن، شستشوی اتوماتیک و…) با یکدیگر متفاوت است.

 

نکات تهیه قهوه با قهوه ساز:

 

نکات مربوط به خرید قهوه ساز برقی

شاید بعد از آنکه طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز را مطالعه کرده اید این سوال برایتان پیش آماده باشد که برای خرید آن لازم است به چه نکاتی دقت کنیم ؟

قهوه ساز برقی دارای تنوع بالاعی برای انتخاب می باشد و شما می توانید بسته بودجه خود نوع مناسب خود را انتخاب کنید .

مدل هایی را انتخاب کنید که جنس مخزن آنها از پلاستیک فشرده می باشد .

مخزن های آب این دستگاه ها می باشد که ظرفیت آنها را تعیین می کند و هرچه این مخزن بزرگ تر باشد تعداد قهوه بیشتری برای شما آماده می کند.

در مدل های پیشرفته تر مشاهده می شود که بخشی برای انجام آسیاب قهوه تعبیه شده است. این نوع دستگاه ها دوکاره می باشند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با خرید یک دستگاه هم قهوه را دم کنید و هم آن را آسیاب کنید .

وجود سنسورهای قطع خودکار و سنسورهای حرارتی در مدل های پیشرفته تر کار را برای شما بسیار ساده کرده است .

دستگاه انتخابی شما باید دارای صفحه‌ی گرم کنندگی قهوه باشد. درست مانند چای ساز برقی که دمای چای را حفظ میکند. اگر قهوه ساز برقی مجهز به این ویژگی باشد؛ هر زمان که قهوه ی شما از دما بیفتد، می‌توانید سریعا آن را گرم کنید .

 

برای خرید انواع قهوه ترک به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

نکات تهیه قهوه با قهوه ساز:

 

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز دستی

ابتدا آب سرد را در مخزن زیرین موکاپات (تا زیر سوپاپ) بریزید. سپس پودر قهوه را در سبد میانی موکاپات ریخته و سطح آن را صاف کنید. (نیازی به فشرده کردن پودر قهوه در سبد موکاپات نیست) پس از صاف کردن پودر قهوه، مرحله بعد جهت درست كردن قهوه با موكاپات این است که قسمت بالایی موکاپات را روی قسمت پایینی آن ببندید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید. آموزش کامل را می توانید در طرز تهیه قهوه با موکاپات مطالعه نمایید.

 

چه نکاتی را باید برای افزایش کیفیت قهوه در نظر بگیریم

 

حتما پودر قهوه آسیاب شده خود را در ظرفی محکم که هوا و نور از آن، توان عبور را نداشته باشد، نگهداری نمایید.

از نگه داری قهوه خود در درون یخچال بپرهیزید. زیرا محیط درونی یخچال دارای بوی غذا و میوه جات بوده و میتوان عطر و بوی قهوه شما را تحت تاثیر قرار دهد .

به میزان مصرف حداکثر یک ماه خود، قهوه خریداری نمایید، زیرا بعد از گذشت مدت زمانی، پودر قهوه های آسیاب شده، عطر و کیفیت خود را از دست میدهند.

حتما از قهوه فروشی های مطمئن به مانند قهوه فروشی ملو و قهوه فروشی تابان اقدام به خرید نمایید، تا از تازگی قهوه های خریداری شده خود مطمئن باشید.

در صورتی که شما نیز روش و یا متد دیگری را در مورد طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز ، میدانید تجربه خود را با ما و دیگران حتما به اشتراک بگذارید.

 

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی به روش آمریکایی‌ها

 

مرحله اول

در طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز آب تصفیه شده و تازه اولین گام برای تهیه یک قهوه خوب و خوشمزه است، ابتدا قوری دستگاه را بردارید و تا مقداری که می‌خواهید قهوه آماده کنید آن را با آب تصفیه و فیلتر شده پرکنید. سپس این مقدار را درون مخزن آب دستگاه بریزید و قوری را سر جای خود بازگردانید.

مرحله دوم

اگر قهوه شما به صورت آسیاب شده است به مرحله بعد بروید در غیر این صورت اگر قهوه به صورت دانه است باید در ابتدا آن را آسیاب کنید تا بتوانید درون قهوه ساز برقی از آن استفاده کنید. آسیاب قهوه برای این روش باید درشت باشد دقیقاً مانند قهوه آسیاب شده برای روش فرانسه.

مرحله سوم

یک فیلتر کاغذی جدید برداشته و ابتدا سلامت فیزیکی آن را چک کنید که سوراخ نباشد، پس از آن فیلتر را باز کنید و درون قسمت قیفی دستگاه قرار دهید

مرحله چهارم

برای محاسبه میزان قهوه مرود نیاز یک قانون کلی وجود دارد که به ازای هر 180 میلی‌لیتر آب باید 2 قاشق غذاخوری قهوه را درون فیلتر بریزید. البته این میزان کاملاً دلخواه است و اگر شما قهوه نهایی را رقیق یا غلیظ می‌دانستید، آن را تغییر دهید.

پس از محاسبه پودر قهوه موردنیاز آن را درون فیلتر قهوه بریزید، ممکن است بسته به نوع دستگاه این فیلتر کاغذی یا فلزی باشد.

مرحله پنجم

درب بالایی دستگاه را ببندید و دکمه روشن کردن را بزنید تا دستگاه فرایند طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز را شروع کند. این فرایند ممکن است بسته به مدل دستگاه و حجم قهوه ای که می‌خواهید تهیه کنید بین 5 تا 20 دقیقه زمان ببرد .

زمانی که آب دستگاه به اتمام رسید و قهوه شما آماده شد عملکرد دستگاه متوقف می‌شود .

مرحله ششم

قوری شیشه ای را از دستگاه جدا کنید و قهوه آماده شده را درون لیوان بریزید ، نوش جان !

زمانی که قهوه به صورت کامل در قوری ریخته شد دیگر کار تمام است می توانید نوش جان کنید.

 

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی به روش آمریکایی‌ها

 

سوالات متداول

طرز تهیه قهوه چگونه است؟

برای طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز ، می‌ توانید از روش‌ های مختلفی مانند استفاده از دستگاه های قهوه‌ ساز، دستگاه اسپرسو (تفاوت قهوه ترک و اسپرسو )و یا روش‌ های سنتی مثل قوری و ظرف بر روی اجاق گاز استفاده کنید. در این مقاله به صورت جامع و واضح طرز تهیه قهوه ساده روی گاز و طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز روی گاز بدون قهوه جوش را قرار داده ایم.

 

طرز تهیه قهوه چیست؟

قهوه انرژی و سرزندگی را به افراد می‌ بخشد. در حالی که در ابتدا به صورت طبیعی مصرف می‌ شد، تا به امروز فرآیند های مختلفی برای تهیه و آماده‌ سازی قهوه در سرتاسر جهان به کار گرفته می‌ شود.

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

4 روش کاربردی برای طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش