طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه

یکی از نوشیدنی های پر طرفدار ایتالیایی که در بسیاری در کافه ها سرو می شود و بسیار محبوب است قهوه اسپرسو با شیر نام دارد . اگر این نوشیدنی خوش طعم را دوست دارید و از نوشیدن آن لذت می برید و دوست دارید طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه را یاد بگیرید تا انتهای این مقاله با ما در موراتوس همراه باشید .

 

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه

 

1.دستگاه اسپرسوساز خود را روشن و از قبل گرم کنید

برای اینکه بهترین بهره را از اسپرسوساز خود ببرید ، باید مطمئن شوید که کل دستگاه از قبل گرم شده است . این ممکن است برای برخی از ماشین‌ها تا 25 دقیقه طول بکشد .

نکته حرفه‌ای : اگر می‌خواهید این فرآیند را تسریع کنید ، می‌توانید به سادگی با حذف اسپرسو از پورتافیلتر ، یک شات خالی تهیه کنید. کشیدن این شات به طور مستقیم در فنجان اسپرسو کار مضاعفی را انجام می دهد و دستگاه را نیز از قبل گرم می کند .

 

طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه

 

2. دانه های خود را اندازه و آسیاب کنید

آسیاب خود را روی یک اندازه آسیاب خوب تنظیم کنید . پورتافیلتر خود را روی ترازو خود قرار دهید . سپس پورتافیلتر خود را با حدود 20 گرم قهوه آسیاب شده پر کنید . ایده خوبی است که مقدار مصرف خود را یادداشت کنید . تا بتوانید در طول اندازه گیری فاز ثابت بمانید .

در حالت ایده آل شما یک کوه کوچک از قهوه آسیاب شده در سبد پورتافیلتر خود خواهید داشت . از دست خود برای پاک کردن قهوه اضافی استفاده کنید . آن را به گوشه ها فشار دهید و آن را صاف کنید تا بتوانید با دست فشار وارد کنید  .

 

3.سطح قهوه را تمپ کنید تا تخت صاف و یکدست باشد

یکی از نکات مهم در طرز تهیه اسپرسو با شیر تمپ کردن قهوه است . شما می‌خواهید که دانه هایتان قبل از کوبیدن تقریباً به طور مساوی توزیع شوند . این کار را می توان با ضربه ملایم با دست خود به کناره پورتافیلتر یا حتی با صاف کردن  اسپرسو با کناره انگشت خود انجام دهید . تمپ کردن قهوه را در این مقاله مطالعه کنید .

به تَمپر خود یک چرخش سریع بدهید تا قسمت بالای اسپرسوی شما صیقل داده شود . هر گونه قهوه اضافی چسبیده به قسمت بالایی یا کناری پورتافیلتر خود را پاک کنید و حال آماده دم کردن است . مقاله طرز تهیه قهوه ترک با موکاپات  را مطالعه کنید.

 

4. اولین شات خود را بکشید

در حالی که این شات را می‌کشید ، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا 60 میلی‌لیتر (اندازه معمول یک شات دوبل) بزنید ، مشخص کنید . در حالت ایده آل ، شما بین 20 تا 30 ثانیه در هر کشش به پایان خواهید رسید .

 

4. اولین شات خود را بکشید

 

5. اندازه گیری در شات

اگر از دستگاهی با فشار سنج استفاده می کنید ، به فشار رسیده توجه کنید. این به شما کمک می کند تا در صورت فشار زیاد یا کم، آن را تنظیم کنید . دستگاه‌های اسپرسوساز خوب (مانند اینها) به شما نشان می‌دهند که شات شما چقدر خوب (یا ضعیف) استخراج شده است . مقاله اعتیاد به قهوه و راه حل های مفید برای ترک آن را بخوانید.

 

6. شیر را استیم یا فوم دار کنید

اگر دستگاه شما یک دسته بخار داشته باشد شیر را به روش گفته شده فوم دار می کنیم . اگر نه، باید از یک بخارپز جداگانه شیر برای بخار دادن شیر خود استفاده کنید .

 

6. شیر را استیم یا فوم دار کنید

 

فوم‌گیری شیر به چه صورت انجام می‌شود ؟

تهیه فوم شیر ، با استفاده از تزریق هوا به درون شیر صورت می‌گیرد . با نفوذ هوا به داخل بافت شیر ، ذرات پروتئین درون شیر بوسیله هوا محصور شده و اجازه خروج  آنها از شیر را نمی‌‌دهد که باعث قوام دادن به شیر و کف کردن آن می‌شود و به میزان بیشتری قند شیر را آزاد می‌کند ، این کار باعث افزایش شیرینی شیر در نوشیدنی می‌شود .

یکی از روش‌های فوم‌گیری شیر ، استفاده از دستگاه فرنچ پرس است . ابتدا شیر را گرم می‌کنیم . حرارت دهی شیر بایستی دقیقا تا قبل از جوش آمدن شیر ادامه پیدا کنید . شیر گرم را درون فرنچ پرس بریزید به صورتی که تا نیمه ی آن پر شود . علت خالی گذاشتن نیمه آن این است که فضای کافی برای فوم شیر وجود داشته باشد . سپس اهرم را روی فرنچ پرس سوار کنید و آن را به مدت حدود 15 ثانیه بالا و پایین ببرید . فوم شیر آماده است . مقاله اهمیت نوشیدن آب بعد از قهوه را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

به عنوان حسن ختام این مقاله باید بگوییم بهترین زمان برای مصرف قهوه اسپرسو صبح زود است . در واقع ، مصرف قهوه اسپرسو در ساعات پایانی شب می‌تواند باعث اختلال در رویاپردازی و خواب شما شود . به همین دلیل ، صبح زود ، به عنوان زمانی مناسب برای مصرف قهوه اسپرسو معرفی می‌شود .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش