قهوه تازه چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

قهوه تازه چیست؟

قهوه تازه چیست؟

قهوه همان قهوه است اما تفاوت هایی سبب می شود که قهوه را تازه خطاب کنیم . در این مقاله از موراتوس اطلاعات بیشتری در رابطه با قهوه تازه در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم با ما در موراتوس همراه باشید .

 

قهوه تازه چیست ؟

علاقه مندان قهوه می دانند که هیچ چیز شبیه عطر و طعم قهوه تازه دم شده نیست . اما تازه بودن خود قهوه چطور ؟ بیشتر مردم اهمیت قهوه تازه برشته شده و اینکه چگونه می تواند تفاوت قابل توجهی در کیفیت فنجان قهوه آنها ایجاد کند را درک نمی کنند .

قهوه تازه برشته شده به دانه های قهوه ای گفته می شود که در دو هفته گذشته برشته شده اند. هنگامی که دانه های قهوه برشته می شوند، با گذشت زمان شروع به از دست دادن طعم و عطر می کنند. به همین دلیل است که استفاده از دانه های تازه برشته شده برای بهترین فنجان قهوه بسیار مهم است.

 

اهمیت قهوه تازه

 

  • طعم بهتر

یکی از مهمترین فواید قهوه تازه بو داده طعم عالی آن است. وقتی دانه‌های قهوه برشته می‌شوند، تحت یک واکنش شیمیایی قرار می‌گیرند که طعم و عطر مورد علاقه ما را تولید می‌کند. با این حال، با گذشت زمان، روغن ها و ترکیباتی که به قهوه طعم منحصر به فرد آن را می دهند شروع به تجزیه شدن می کنند و منجر به یک فنجان قهوه تلخ و کهنه می شود. استفاده از دانه های قهوه تازه برشته شده تضمین می کند که طعم دهنده ترین فنجان قهوه ممکن را خواهید داشت.

 

مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه را مطالعه کنید.

 

  • عطر بیشتر

همراه با طعم، عطر جزء ضروری یک فنجان قهوه عالی است. دانه های قهوه تازه برشته شده در مقایسه با دانه های قهوه کهنه عطر و بوی تندتر و دلپذیرتری تولید می کنند. وقتی کیسه ای از دانه های قهوه تازه برشته شده را باز می کنید، فوراً متوجه عطر غنی و پیچیده ای می شوید که نشان دهنده آمدن یک فنجان قهوه با کیفیت بالا است.

 

  • فواید سلامتی

قهوه تازه برشته شده نیز فواید بالقوه ای برای سلامتی دارد. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری کبد و انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد. با این حال، شایان ذکر است که فواید و مضرات قهوه برای سلامتی را می توان با شکر و خامه اضافه شده جبران کرد، بنابراین مصرف قهوه در حد اعتدال و بدون قند افزوده یا چربی های ناسالم مهم است.

 

برای خرید آنلاین قهوه به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

1j;

 

 

چگونه بفهمیم دانه های قهوه شما تازه هستند ؟

 

در این بخش به بررسی راه های تشخیص قهوه تازه می پردازیم :

 

  • تاریخ برشته شدن را بررسی کنید

ساده ترین راه برای تشخیص تازه بودن دانه های قهوه، بررسی تاریخ برشته شدن آن است. به دنبال برچسبی باشید که تاریخ برشته شدن را ذکر می کند و مطمئن شوید که دانها در دو هفته گذشته برشته شده اند. اگر روی کیسه تاریخی پیدا نکردید، احتمالاً دانها خیلی تازه نیستند.

 

  • دانه ها را بو کنید

راه دیگر برای تشخیص تازه بودن دانه های قهوه این است که آنها را بو کنید. دانه های قهوه تازه برشته شده باید عطری قوی و دلپذیر داشته باشد که بینی شما را پر کند. اگر دان بوی کهنه یا کپک زدگی می دهد، احتمالاً از دوران اوج خود گذشته است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز

 

  • به دانه ها نگاه کنید

دانه های قهوه تازه برشته شده دارای درخشندگی تیره و روغنی هستند که نشان می دهد تازه و پر طعم اند. اگر دانها خشک و ظاهری مات داشته باشند، ممکن است کهنه شده باشند یا از دوران اولیه خود گذشته باشند.

 

چرا قهوه تازه برشته شده طعم بهتری دارد؟

قهوه تازه برشته شده به این دلیل طعم بهتری دارد چراکه حاوی ترکیبات طعم و عطر بیشتری نسبت به قهوه کهنه است. با گذشت زمان، این ترکیبات شروع به تحلیل می کنند و در نتیجه یک فنجان قهوه کهنه و مسطح ایجاد می شود.

 

برای اطلاع از قیمت پودر قهوه فوری به وبسایت اینترنتی موراتوس مراجعه کنید

 

4j

 

سخن پایانی

منظور از قهوه تازه این است که قهوه اخیرا فرآیند رست را گذرانده و پس از آن مشتری می تواند از قهوه استفاده کند در واقع فاصله زمانی برشت دانه تا دم آوری آن کوتاه است. در قهوه های بسته بندی، قهوه پس از فرآیند رست، بسته بندی می شود و طی مسافت و زمانی به مغازه دار برای فروش تحویل داده می شود. قهوه تازه برشته شده را می توان تا دو هفته در ظرف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کرد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش