نکات جالب در مورد قهوه سفید که تا به حال نشنیده اید

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

نکات جالب در مورد قهوه سفید که تا به حال نشنیده اید

نکات جالب در مورد قهوه سفید که تا به حال نشنیده اید

از دانه های رست شده در دمای پایین قهوه سفید به دست می آید . معمولاً رستر هرگز به 350 درجه نمی رسد. این فرآیند نیز کوتاه است و معمولاً پیش از اولین ترک به پایان می رسد . در این مقاله از موراتوس نکات جالب در مورد قهوه سفید که تا به حال نشنیده اید را به شما عزیزان ارائه می دهیم با ما در موراتوس همراه باشید .

 

قهوه سفید چیست؟

از دانه های رست شده قهوه در دمای پایین قهوه سفید به دست می آید . معمولاً رستر هرگز به 350 درجه نمی رسد. این فرآیند نیز کوتاه است و معمولاً پیش از اولین ترک به پایان می رسد .

اولین ترک زمانی است که حجم دانه قهوه زیاد می شود و دانه شکننده تر می شود. در صورتی که می خواهید قهوه با رست سفید را در خانه درست کنید باید قهوه آسیاب شده اش را بخرید. چون این قهوه خیلی کم رست شده و دانه ها سفت هستند و اکثر آسیاب های خانگی را خراب می کند . معمولاً طعم قهوه سفید با طعم چای قابل مقایسه تر است تا قهوه معمولی. حتی اگر از طعم قهوه خوشتان نمی آیند، یک بار باید قهوه سفید را امتحان کنید.

 

برای خرید قهوه ترک اصل به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه کنید.

 

what-is-white-coffee-768x548

 

فواید قهوه سفید

با بررسی خواص قهوه سفید، متوجه می‌شوید که نوشیدن آن می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به نوع سیاه آن داشته باشد. در واقع اگر میان این دو نوشیدنی در تردید هستید، باید بدانید که قهوه سفید می‌تواند در اولویت قرار بگیرد .

قهوه برشته شده سفید به عنوان یک اکسیر سلامت در بازار عرضه می‌شود. طرفداران این نوشیدنی ادعا دارند که مقدار بیشتر اسید کلروژنیک (یک مولکول آنتی اکسیدانی) در این نوشیدنی، می‌تواند خواص آن را دو چندان کند. همچنین دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان به آن ها استناد کرد به این شرح هستند.

 

1. کافئین قهوه سفید

بررسی خواص آن، همیشه با این مسئله شروع شده است که مضرات کافئین قهوه در کنار سایر اسیدهای قهوه شادابی خاصی به نوشیدنی می دهد. همچنین طعم بسیار آجیلی آن به خوبی با همه خامه‌ها و طعم‌ دهنده‌هایی که به سابه قهوه اضافه می‌شود، هماهنگ است. در کل حالت اسیدی کمتری دارد و آنتی اکسیدان‌های بیشتری را در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین نسبت به دیگر انواع قهوه، برای معده و دستگاه گوارش شما مفیدتر است.  مقاله کافئین بیشتر متعلق به کدام قهوه است؟ را مطالعه کنید.

 

2. کم کالری است

در سوی دیگر، کالری کمی که در این نوع نوشیدنی وجود دارد، آن را به گزینه مناسبی برای رژیم‌های غذایی تبدیل می‌کند. در اصل خواص قهوه سفید با این ویژگی به گونه‌ای تعریف شده که میزان کالری موجود در هر فنجان، دو تا پنج کالری است (بسته به مقدار شکر اضافه شده). این مسئله محصول مورد نظر را به یک نوشیدنی کافئین‌دار با کالری کلی کمتر تبدیل می‌کند. پس با نوشیدن آن، بدن شما را از شر کالری‌ها و چربی‌های اضافی که به آنها نیاز ندارد، خلاص خواهد شد.

 

3. کاملا طبیعی است

مورد دیگری از خواص قهوه سفید، عدم وجود مواد اضافی در آن است. اگر قصد دارید تعداد افزودنی‌های شیمیایی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید، قهوه با رنگ سفید گزینه عالی است که باید در نظر بگیرید. به دلیل اینکه طعم این قهوه به خودی خود طبیعی است و مانند برخی قهوه‌های تیره رنگ با ترکیبات اضافه، خوش طعم نمی‌شود، طبیعی بودن آن در نظر مردم زبانزد است.

در واقع قهوه‌های سفید به طعم دهنده‌های اضافی نیاز ندارد؛ زیرا زمان مصرف به طور طبیعی با عسل یا شکر طعم‌دار می‌شوند و بدون اینکه طعم دم کشیده آنها تغییر کند، سرو خواهند شد.

 

4. مملو از آنتی اکسیدان است

این نوشیدنی محبوب، حاوی غلظت بیشتری از آنتی اکسیدان‌ها نسبت به دانه‌های قهوه سیاه معمولی است. اما همچنین نشان داده شده است که قهوه دارای مقدار قابل توجهی اسید کلروژنیک است. این ترکیب ارگانیک به تنهایی دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد. تصور می‌شود که مولکول آنتی اکسیدانی معروف به «اسید کلروژنیک» موجود در این نوع قهوه، ممکن است متابولیسم را بالا برده و سوزاندن چربی‌های ذخیره شده را افزایش دهد.

علاوه بر این، می‌تواند با کمک به تأخیر در انتشار کربوهیدرات‌های ساده در گردش خون، به جلوگیری از افزایش و سقوط قند خون کمک کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سفید، می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر مثبت بگذارد، از جمله شانس کمتر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را به همراه دارد.

 

برای خرید کاپوچینو گوددی به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

image002-1

 

دو روش سرو قهوه سفید

برای تهیه یک نوشیدنی مقوی با این نوع قهوه، توصیه می‌کنیم از دستگاه اسپرسوساز خانگی استفاده کنید. این طرز تهیه قهوه سفید، قوی‌ترین نتایج را به همراه خواهد داشت و آن طعم پیچیده چای مانند را به شما می‌دهد. در واقع دم کردن این قهوه در خانه هم قابل انجام است،  بنابراین برای دم کردن آنها به آب بسیار داغ و فشار دستگاه نیاز خواهید داشت.

بعضی از علاقه مندان ادعا می‌کنند که در برخی موارد، بسته به اینکه قهوه چقدر آسیاب شده است و سلیقه فرد چطور است، مجبور خواهید شد شات اسپرسو را دبل تهیه کنید. این کار به معنای مصرف مقدار آب لازم برای 2 شات اسپرسو استاندارد است.

البته، می‌توانید طرز تهیه قهوه سفید با استفاده از فرنچ پرس را نیز در نظر بگیرید تا نوشیدنی مورد علاقه خود را به راحتی آماده بکنید؛ اما باید اجازه دهید قهوه برای مدت طولانی‌تری دم بکشد. چیزی حدود 5 تا 7 دقیقه زمان لازم داریم؛ زیرا در این روش مکانیزم فشار بالا برای خارج کردن طعم مطابق با قهوه سفید تهیه شده با دستگاه اسپرسوساز، وجود ندارد. همچنین بسته به سلیقه، طعم‌دار کردن آن با شیر، شکر یا عسل بر عهده خود شماست.

 

تفاوت قهوه سفید با قهوه معمولی

طعم قهوه سفید هیچ ربطی به قهوه ای که سال هاست نوشیده اید، ندارد. این می تواند یک نکته مثبت یا منفی باشد.

اگر عاشق بوی قهوه هستید ولی فکر می کنید طعم آن خیلی تلخ است، رست فوق لایت می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این قهوه با رنگ روشن عطر و طعمی سبک، آجیلی و گیاهی دارد. معمولاً آن را با بادام زمینی یا کره بادام زمینی مقایسه می کنند.

بسیاری ادعا می کنند که قهوه سفید انتخاب سالم تری است. این در درجه اول به دلیل اسید کلروژنیک (CGA) است. دانشمندان بر این باورند که این ترکیب دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و ضدسرطان است.

اسید کلروژنیک در دانه های سبز قهوه به وفور یافت می شود اما فرآیند رست، این ترکیب را از بین می برد. یک دانه قهوه با رست مدیوم تقریباً نصف دانه سبز قهوه CGA دارد. بنابراین هرچه رست سبک تر باشد مقدار بیشتری از این ماده مفید دریافت می کنید .

در آخر شما باید هرچیزی که خودتان ترجیح می دهید را انتخاب کنید. شاید قهوه رست فوق لایت برای سلامتی مفید باشد اما آیا این دلیل برای روی آوردن به قهوه سفید کافی است؟ اگر واقعاً طعم قهوه رست شده را دوست دارید، هیچ چیز دیگری نمی تواند جایش را بگیرد!

 

 

برای خرید پودر قهوه فوری استارباکس به وبسایت اینترنتی موراتوس سر بزنید

2j

 

سخن پایانی

امروزه قهوه با دانه‌های سفید در کشورهای آمریکا، اندونزی، مالزی کشت می‌شود ؛ اما که خاستگاه آن کشور یمن است. استفاده از این نوشیدنی برای کسانی که به دنبال کافئین بیشتر و کالری کم هستند توصیه می شود .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش