کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

کافئین بیشتر متعلق به کدام قهوه است؟

کافئین بیشتر متعلق به کدام قهوه است؟

همه ی افراد در سراسر جهان از قهوه استفاده می کنند و برخی از آن ها نمی توانند روز خود را بدون نوشیدن قهوه شروع کنند. دلیل بر این است که نوشیدنی قهوه دارای مقدار زیادی کافئین است و کافئین فرد را پر انرژی و سرحال نشان می دهد. نوشیدن قهوه در صبح یا قبل باشگاه به شما انرژی فوق العاده می بخشد که احساس سرحالی و شادابی می کنید. ماده ی کافئین مستقیما با سلول های مغزی در ارتباط است و به محض نوشیدن قهوه مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. حال آمده ایم بررسی کنیم که کدام یک از نوشیدنی ها حاوی کافئین بیشتری است. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا بگوییم کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟

کافئین چیست؟

شاید نخستین سوالی که راجع به این ماده به ذهن شما می‌رسد این باشد که کافئین « Caffeine » چیست و ساختار آن چگونه است؟ برای همین هم قبل از اینکه ببینیم کدام قهوه کافئین بالا دارد، بهتر است ابتدا با خوده کافئین آشنا شویم.

سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) کافئین را هم به عنوان یک دارو و هم یک ماده غذایی اعتیاد آور (در صورت مصرف زیاد) معرفی کرده است. کافئین در نسخه‌های دارویی، بعنوان دارویی برای رفع خستگی، خواب آلودگی و همچنین کمک به اثرات درد ناشی از مصرف برخی داروها تجویز می‌شود .

فرمول شیمیایی کافئین  C8H10N4O2و متعلق به یک گروه از داروها بنام ”تحریک کننده‌های سیستم اعصاب مرکزی” است و می‌تواند به ترمیم مشکلات عصبی و ذهنی کمک کند. در آمریکا، بیشتر از 90 درصد افراد بالغ بطور منظم کافئین مصرف می‌کنند. یعنی بطور میانگین بیشتر از 200 میلی گرم در روز .

 

اما کافئین « Caffeine » در چه چیزهایی یافت می‌شود؟

کافئین بطور طبیعی در برگ، دانه و یا میوه‌ بیشتر از 60 گونه‌ گیاهی در جهان یافت می‌شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است :

دانه درخت قهوه

برگ درخت چای

مغز دانه درخت کولا ( درختی در آفریقا  )

دانه درخت کاکائو

دانه درخت گوارانا ( درختی در برزیل )

و چندین درخت دیگر در مناطق مختلف جهان

Caffeine همچنین به عنوان یک محافظ برای گیاهان عمل می‌کند و حشراتی را که قصد تغذیه از این گیاهان دارند را از بین می‌برد.

 

شما عزیزان می توانید برای خرید قهوه آنلاین به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

اما کافئین « Caffeine » در چه چیزهایی یافت می‌شود؟

 

کافئین بیشتر متعلق به کدام قهوه است؟

 

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ اصلی ترین بخش میزان و مقدار کافئین قهوه، در نوع دانه قهوه می باشد. به طور کلی دو نوع دانه قهوه داریم که شامل: عربیکا و ربوستا می باشد.

عربیکا

قهوه عربیکا نسبت به روبوستا شیرین تر و کمی ترش تر است. همچنین هزینه قهوه عربیکا نسبت به روبوستا گران تر است و کافئین کمتری نیز دارد.

 

روبوستا

قهوه روبوستا ارزان تر از قهوه عربیکا هست و کافئین بیشتری نسبت به عربیکا دارد و همچنین طعم آن تلخ تر است.

 

برای داشتن قهوه پر کافئین چه نوع رستی مناسب است؟

دانه های قهوه سبزپس از برداشت برای آزاد شدن عطر و طعم نیاز به برشته شدن (رُست) دارند. این کار در کشورهای مختلف یک روش مشترک دارد، تنها تفاوت میزان رست دانه ها می باشد. کافئین دانه ها با برشته شدن کاهش پیدا می کند و دانه های قهوه پس از دریافت حرارت مقداری از کافئین خود را از دست می دهند. میزان رست از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حفظ مقدار کافئین است که به ترتیب از میزان رست کم به زیاد:

رست لایت، مدیوم و دارک را می توان نام برد. دانه ها با رست لایت، کافئین بیشتری را در خود حفظ می کنند و در نتیجه برای قهوه های کافئین بالا مناسب تر هستند.  البته نوع دانه و میزان رست به تنهایی برای تهیه یک قهوه پر کافئین کافی نیستند و روش دم نیز در این مورد بسیار تاثیر گذار است.

 

برای خرید قهوه فوری علی کافه گلد 100 گرمی به وبسایت موراتوس مراجعه کنید

برای داشتن قهوه پر کافئین چه نوع رستی مناسب است؟

 

چند نکته مهم در خرید قهوه با کافئین بالا

نکته 1: جالبه بدونید قهوه های پر کافئین از لحاظ قیمتی جز ارزان ترین دانه های قهوه می باشند و نسبت به قهوه های عربیکا قیمت پایین ترین دارند، به همین خاطر به هیچ وجه قبول نکنید که فروشگاهی قیمت های بالایی برای این نوع قهوه ها از شما بگیرد.

نکته 2: گفتیم قهوه روبوستا برای کشورهای مختلف می باشد که از طعمی و کافئینی باهم متفاوتند، به همین خاطر ما در کافی مافی برای اینکه شما بتوانید در موقع خرید خود با انتخاب های بیشتری همراه باشید، چند نمونه میکس از قهوه های مناطق مختلف آماده کرده ایم که شما بتوانید قهوه مناسب با ذائقه خود را انتخاب کنید.

یادتان باشد این ترکیب ها همگی کافئین بسیار بالایی دارند و فقط از لحاظ طعمی باهم متفاوت می باشند و ما آنها را با نام های میلان، رمو فلورانسبرای شما در دسترس قرار داده ایم.

نکته 3: حالا شاید این رو بپرسید که نمیشه یک قهوه با کافئین بالا داشته باشیم ولی عطر و طعم آن نیز بالا باشد؟ شما برای اینکار مجبور هستید که از ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا استفاده کنید. یعنی به طور مثل 70 درصد قهوه را روبوستا انتخاب کنید و 30 درصد آن را عربیکا، ولی یادتان باشد قطعاً میزان کافئین آنها از 100 درصد روبوستا کم تر می باشد ولی در مجموع بازم قهوه پر کافئین به حساب می آیند.

 

عوامل موثر بر میزان کافئین قهوه

 

نژاد قهوه

وقتی صحبت از میزان کافئین به میان می‌آید، همه قهوه‌ها برابر نیستند. برند‌ها و انواع دانه‌های قهوهاز نظر میزان کافئین متفاوت هستند. برای مثال میزان کافئین دانه‌های قهوه ربوستا، از قهوه عربیکابیشتر است. اگر قهوه پرکافئین را می‌پسندید، باید قهوه‌ای را انتخاب کنید که درصد روبوستای بالایی داشته باشد. اگر هم قهوه کم‌کافئین مصرف می‌کنید، باید قهوه شما درصد بالایی عربیکا داشته باشد.

 

میزان برشته‌کاری یا رست

میزان برشته‌کاری و یا رست قهوه بر میزان کافئین موجود در فنجان شما نیز تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، درجه لایت روست در مقایسه با دارک روست، کافئین بیشتری را حفظ می‌کنند. بنابراین، اگر کافئین قوی را ترجیح می‌دهید، لایت روست را انتخاب کنید. اما اگر بیشتر به طعم‌های غنی و دودی علاقه دارید، رست تیره و دارک را انتخاب کنید؛ اما بدانید که دوز کافئین کمتری دریافت خواهید کرد.

 

مقدار قهوه مصرفی

یکی دیگر از عوامل مهم، میزان قهوه‌ای است که برای ترکیب با آب انتخاب می‌کنید. طبیعی ست که هرچه بیشتر از قهوه استفاده کنید، میزان کافئین آن بیشتر می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید کافئین شما را یک ضربه فنی اساسی کند، در ریختن پودر قهوه دست و دلباز باشید. فقط مطمئن شوید که زیاده روی نمی‌کنید، چون ممکن است مانند یک کانگورو با سوخت کافئین از دیوارها بپرید!

 

روش دم آوری قهوه

اولین عامل که روی میزان کافئین تأثیر می‌گذارد، روش دم کردن قهوه است. روش‌های مختلفی برای دم آوری قهوه وجود دارند که عبارت‌اند از:

⦁دم آوری فیلتری یا چکه‌ای

⦁اسپرسو

⦁کلد برو یا قهوه ترک

⦁موکاپات

⦁ایرو پرس

قهوه فوری

⦁دم آوری چکه‌ای برقی

 

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ با توجه به روش‌های موجود، شما می‌توانید یکی از روش‌ها را برای دم کردن قهوه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید روشی را انتخاب کنید که باعث افزایش میزان کافئین قهوه می‌شود، باید بگوییم که قهوه اسپرسو بیشترین میزان کافئین را دارد.

در رتبه دوم نیز قهوه ترک قرار می‌گیرد که نسبت به اسپرسو کافئین کمتری دارد. در مرتبه سوم هم قهوه‌هایی قرار می‌گیرند که با استفاده از موکاپاتدم آوری شده‌اند (طرز تهیه قهوه با موکاپات).

اگر دستگاه قهوه سازدارید (طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز) و یا از موکاپات، اسپرسو خانگی یا کلد برو استفاده می‌کنید، هر یک از این تجهیزات قهوهمی‌توانند روی میزان کافئین نوشیدنی شما تأثیر داشته باشند. در فروشگاه اینترنتی قهوه واکا انواع دستگاه‌های قهوه ساز مانند فرنچ پرس، فرانسه ساز، کمکس، کلد برو، اسپرسو خانگی و اسپرسو ساز نیمه صنعتی موجود است که می‌توانید با تهیه هر یک از آن ها، میزان کافئین قهوه خود را افزایش یا کاهش دهید.

 

روش دم آوری قهوه

برای خرید آیس کافی فرنچ رست علی کافه 20 عددی کلیک کنید

 

میزان کافئین قهوه در روش دم کردن قهوه

از عوامل مهم تاثیرگذار در کدام قهوه کافئین بیشتری دارد روش دم کردن قهوه است که با توجه به بررسی ها و آزمایشات انجام شده متوجه شده‌ایم که قهوه اسپرسو دارای قوی ترین قهوه است زیرا روش درست کردن آن خاص و منحصر به فرد است. از نظر روش دم آوری قهوه و میزان کافئین آن، قهوه ترک در جایگاه بعدی قرار می گیرد و رتبه سوم را در میزان کافئین در عامل دم آوری قهوه میتوان به موکاپات داد.

البته به جز دم آوری قهوه باید به عوامل دیگری توجه داشت و آن هم مقدار شات هر نوع قهوه است. معمولاً شات اسپرسو حدود ۳۰ میلی لیتر است اما قهوه موکاپات ۵۰ تا ۶۰ میلی لیتر می باشد. پس با نوشیدن قهوه موکاپات شما کافئین بیشتری دریافت می‌کنید.

 

قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

نوشیدن قهوه بر اساس ذائقه و سلیقه افراد است . هر دو این دو نوع قهوه بسیار غنی و خوش عطر و طعم هستند .

اگر می خواهید قهوه ای با مقدار کافئین بیشتر نوش جان نمایید باید گفت که ، قهوه اسپرسو در هر گرم دارای کافئین بیشتری است اما اندازه سرو آن از قهوه دمی کمتر است . پس با هر دو نوع قهوه می توان انرژی یالایی کسب کرد .

اگر هم که دوست دارید قهوه با کافئین کم تر نوش جام نمایید، باید بدانید که هم می توان قهوه ترک و هم اسپرسو را با مقدار کافئین کم تر درست کرد و میل نمود .

درباره میزان کالری در هر دو نوع قهوه دمی و اسپرسو که از تفاوت قهوه ترک و اسپرسو است باید گفت که قهوه اسپرسو دارای کالری بیشتری است .  یک فنجان  قهوه دم کرده 2.4 کالری دارد و یک فنجان استاندارد اسپرسو 5.4 کالری دارا است .

 

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست ؟

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ قهوه ترک و اسپرسو از انواع قهوه بسیار پرطرفدار هستند . هر دو در فنجان های کوچک سرو می شوند و حجم کم دارند . اما به هر حال تفاوت هایی در میزان کافئین و ویژگی هایشان وجود دارد که در این مقاله به تفاوت قهوه ترک و اسپرسو می پردازیم . همراه ما باشید تا درباره ویژگی های هر کدام بیشتر بدانیم .

از بارزترین تفاوت قهوه ترک و اسپرسو می توان به روش و طرز تهیه آن ها اشاره داشت . روش تهیه قوه ترک سنتی است و به اصطلاح هم می گویند دم کردن ، که برای این قهوه استفاده می شود . قهوه ترک غلیظ است و عطر و بوی خاص و جذابی دارد . دارای بافتی مخملی است که اگر اصولی و درست ان را دم کنید ، روی آن لایه فوم یا کرم قهوه درست می شود . البته که باید قهوه شما هم باکیفیت و مرغوب باشد و به هر دو عامل بستگی دارد .

اما قهوه اسپرسو طرز تهیه دیگری دارد . با عصاره گیری از پودر قهوه که فشرده می شود ، قهوه اسپرسو درست می شود . اگر قهوه اسپرسو را اصولی و درست دم کنید ، روی آن را با لایه فوم پوشانیده می شود که به آن کرما قهوه گفته می شود .

 

کافئین قهوه ترک بیشتر است یا اسپرسو ؟

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ به طور معمول ، کافئین و طعم دو عاملی هستند که برای مقایسه اینکه کدام قهوه قوی تر است ، استفاده می شود . برای بسیاری از شما ، قهوه ترک ممکن است قوی تر از اسپرسو باشد و برای بسیاری ، غیر از این است . با این حال ، باید بگوییم که محتوای کافئین اسپرسو از قهوه ترک بیشتر است .

 

چه قهوه ای برای بیدار ماندن خوب است؟

کافئین بیشتر متعلق به کدام قهوه است؟ مصرف قهوه، تأثیرات آن بر بدن و میزان مصرف آن همواره یکی از موضوعات مورد بررسی بوده است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف معتدل قهوه ممکن است مزایایی برای سلامتی داشته باشد. از جمله می‌توان به افزایش انرژی، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و مغزی و حتی اثرات مثبت آن بر برخی از بیماری‌های مزمن اشاره کرد. البته، مصرف زیاد قهوه نیز ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند اضطراب، بی‌خوابی یا افزایش ضربان قلب شود. این موضوع ممکن است بسته به تحمل هر فرد، متفاوت باشد. همچنین قهوه می‌تواند در کاهش وزن هم مؤثر باشد. مقاله بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری و چربی سوزی را مطالعه نمایید.

گاهی اوقات افراد از قهوه به‌عنوان منبع انرژی و برای غلبه بر احساس خواب‌آلودگی استفاده می‌کنند، اما نکته مهم این است که هر نوع قهوه‌ای نمی‌تواند میزان انرژی لازم به‌منظور این هدف را به بدن برساند. همواره توصیه می‌شود برای افزایش هوشیاری و بیداری،‌ قهوه‌ای با درصد روبوستای بالاتر را انتخاب کنید. البته خارج از اهمیت نیست اگر به شما بگوییم که مصرف بیش از اندازه قهوه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث خواب‌آلودگی شود.

 

سخن پایانی

برای دست یافتن به کافئین بالاتر می توانید با آسیاب کردن قهوه در ریزترین حد خود و افزایش نسبت قهوه به آب، افزایش زمان خیساندن قهوه یا عصاره گیری در دمای بالاتر، عصاره گیری کافئین را به حداکثر برسانید. در آخر باید خاطر نشان کرد همیشه پر کافئین ترین قهوه دلچسب ترین قهوه نیست سعی کنید از نوشیدن این دانه دلچسب لذت ببرید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری و چربی سوزی


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش