طبع قهوه سرد است یا گرم؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

طبع قهوه سرد است یا گرم؟

طبع قهوه سرد است یا گرم؟

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در تمام دنیا است که روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را مصرف می‌شود. برای بسیاری از افراد که آن را مصرف می کنند مهم است که بدانند طبع قهوه سرد است یا گرم؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس همراه ما باشید .

 

طبع قهوه سرد است یا گرم ؟

از نظر طب سنتی، هر ماده غذایی دارای یک طبع یا مزاج است که می‌تواند گرم، سرد، خشک یا تر باشد. طبع قهوه، فارغ از نوع آن، سرد و خشک است. این بدان معناست که قهوه می‌تواند باعث کاهش رطوبت و خشکی بدن شود.

 

خواص قهوه

خواص قهوه بسیار زیاد است، که در زیر به 7 مورد از خواص قهوه اشاره شده است، این خواص شامل:

 

افزایش انرژی بدن

کاهش وزن

تامین مواد مغذی بدن

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم

کاهش ابتلا به آلزایمر

پیشگیری از ابتلا به پارکینسون

بهبود عملکرد بدن

 

برای خرید قهوه آنلاین به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

what-is-coffee-cover

 

مضرات قهوه

مصرف بیش از حد قهوه مضرات کافئین قهوه علاوه بر اینکه برای شما خاصیتی ندارد، بلکه ضرراتی نیز به همراه دارد، که در سطر زیر به آن ها اشاره شده است، که شامل:

  • زردی پوست
  • نفخ
  • بی خوابی
  • کولیت روده
  • بواسیر
  • کاهش میل جنسی

 

دلایل سرد و خشک بودن طبع قهوه

قهوه حاوی کافئین است که یک ماده محرک است. کافئین باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن می‌شود. این امر می‌تواند باعث خشکی بدن و کاهش رطوبت آن شود.

علاوه بر کافئین، قهوه حاوی مواد دیگری مانند اسید کلروژنیک، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی نیز هست. این مواد نیز می‌توانند باعث افزایش سردی و خشکی طبع قهوه شوند.

 

تأثیر طبع قهوه بر مزاج انسان

طبع قهوه می‌تواند بر مزاج افراد تأثیر بگذارد. افرادی که دارای طبع سرد و خشک هستند، با مصرف قهوه ممکن است عوارضی مانند خشکی پوست، سردرد، بی‌خوابی، اسهال و یبوست را تجربه کنند. بنابراین، افراد با طبع سرد و خشک باید در مصرف قهوه احتیاط کنند یا از مصلح‌های قهوه برای متعادل کردن طبع آن استفاده کنند.

 

برای خرید قهوه ترک به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

coffee-powder-factors-to-consider

 

مصلح کردن قهوه چیست؟

مصلح به ماده غذایی یا دارویی می گویند، که باعث کم شدن عوارض جانبی قهوه یا غذا مورد نظر می شود و هضم آن را راحت تر می کند. همچنین خواص و فواید قهوه و جذب آن را در بدن افزایش می دهد. بهتر است بدانید، که هر ماده غذایی می تواند یک یا چند مصلح داشته باشد. افرادی که طبعی گرم دارند، نوشیدن قهوه به تنهایی برای آن ها نتایج مثبتی به همراه دارد. (مانند درمان دردهای گرم)

ولی افرادی که طبع سردی دارند، برای آن ها مشکلاتی مانند درد معده به همراه دارد، که برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قهوه را به همراه یک مصلح مانند: زعفران، زنجبیل، گلاب و هل مصرف کنند.برای آن ها نتایج مثبتی به همراه دارد. (مانند درمان دردهای گرم)

ولی افرادی که طبع سردی دارند، برای آن ها مشکلاتی مانند درد معده به همراه دارد، که برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قهوه را به همراه یک مصلح مانند: زعفران، زنجبیل، گلاب و هل مصرف کنند.

 

  • رفع سردی قهوه با زعفران

یکی از محبوب ترین انواع قهوه که طرفداران زیادی دارد، قهوه ترک می باشد، بهترین مصلح برای آن زعفران است. برای رفع سردی قهوه بهتر است، ابتدا مقدار کمی زعفران را در کمی آب بریزید و روی بخار ملایم کتری یا سماور به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید، تا زعفران به خوبی دم بکشد. سپس قهوه را دم کرده و درون یک فنجان بریزید و در آخر به اندازه نصف قاشق چایی خوری به آن زعفران دم کرده را اضافه کنید.

 

  • رفع سردی قهوه با زنجبیل

برای رفع سردی قهوه می توانید از زنجبیل، نیز استفاده کنید. ولی چون زنجبیل به تنهایی در قهوه، طعم و مزه خوبی ندارد، شما می توانید از شیر و مقداری دارچین نیز در کنارش استفاده کنید. برای این کار ابتدا مقداری شیر، دارچین و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و روی شعله ملایم قرار دهید، تا به جوش آید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی شعله ملایم کتری یا سماور قرار دهید، تا دم بکشد. بعد قهوه خود آماده کنید و درون فنجان بریزید و در آخر به اندازه نصف قاشق چایی خوری ترکیب درست شده را به آن اضافه کنید.

 

  • رفع سردی قهوه با گلاب و هل

بعد از دم کردن قهوه،  آن را درون یک فنجان بریزید و سپس مقداری گلاب یا هل به آن اضافه کنید. نکات مهمی که در مصرف قهوه باید رعایت شود. در زیر به نکاتی که باید قبل از نوشیدن قهوه رعایت کنید اشاره شده است، که شامل موارد زیر است:

  • از خوردن آن به صورت ناشتا و به همراه شیر خودداری کنید. (نوشیدن قهوه به صورت ناشتا، در دراز مدت باعث ورم معده، سوزش معده و زخم معده می شود)
  • قهوه را یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا بنوشید.
  • زعفران بهترین مصلح برای قهوه می باشد، که به آن طعم خوبی هم می دهد.
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه بعد از خوردن صبحانه می باشد. (طبق تحقیقات انجام شده بهترین ساعت نوشیدن قهوه بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح می باشد، زیرا باعث هوشیاری و عملکرد بهتر بدن می شود)

 

برای خرید قهوه ترک مهمت افندی به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

Untitled-1.[1]

 

آیا قهوه داغ یا سرد، طبع متفاوتی دارد؟

قهوه داغ و سرد، فارغ از نوع آن، طبعی سرد و خشک دارد. این امر به دلیل وجود کافئین در قهوه است. کافئین یک ماده محرک است که باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن می‌شود. این امر می‌تواند باعث خشکی بدن و کاهش رطوبت آن شود.

 

سخن پایانی

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار است که خواص و فواید متعددی دارد . از نظر طب سنتی، طبع قهوه سرد و خشک است. پس با توجه به این مسئله، افراد با طبع سرد و خشک باید در مصرف قهوه احتیاط کنند یا از مصلح‌های قهوه برای متعادل کردن طبع آن استفاده کنند.

 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش