خواص و فواید مصرف پسته برای کم کاری تیروئید

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص و فواید مصرف پسته برای کم کاری تیروئید

خواص و فواید مصرف پسته برای کم کاری تیروئید

یکی از مشکلاتی است که در اثر ترشح نکردن هورمون کافی از غده ی تیروئید ایجاد می شود کم کاری تیروئید است که نشانه های آن برای بسیاری از افراد ناخوشایند می باشد . شاید در مورد خواص پسته برای کم کاری تیروئید مطالبی شنیده باشید ، چرا که در طب سنتی هم به اهمیت پسته در رفع کم کاری تیروئید اشاره شده است . قصد داریم در این مقاله به توضیحات کامل تری در رابطه با خواص پسته برای کم کاری تیروئید و بر طرف کردن نشانه های آن بپردازیم ، با ما همراه باشید .

 

نقش پسته برای کم کاری تیروئید چه می باشد؟

همانطور که گفته شد، خوراکی‌های سالم می‌ توانند کیفیت سلامت ما را بالا ببرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که گاهی خوراکی‌ های سالم می‌تواند سلامت فرد را به خطر اندازد و به‌ صورت محرکی برای بیماری‌ های زمینه‌ ای او عمل کند. حال به نظر شما پسته برای تیروئید، مضر است یا مفید؟قبل از آنکه به سراغ فواید یا مضرات پسته برای تیروئید، برویم، نگاهی گذرا به این بیماری خواهیم داشت که بیشتر با علائم آن آشنا شوید.

 

تحقیقات در مورد پسته برای کم کاری تیروئید

تحقیقات زیادی در مورد اثرات مغزها بر بیماری های تیروئید انجام نگرفته است. اما تاثیرات مثبت یک نوع روغن پسته وحشی بر میزان لپتین و هورمون های تیروئیدی در بیماری کم کاری تیروئید به اثبات رسیده است.

با توجه به اینکه هر ماده غذایی به همراه اثرات مثبت خود، می تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت هایی کند، بهتر است در بیماری های تیروئید، مخصوصا بیماری های خود ایمنی تیروئید قبل از مصرف داروئی هر نوع ماده غذایی، با پزشکتان مشورت کنید. هر نوع ماده غذایی صرفا به خاطر اینکه از گیاه بدست آمده است، دلیل خوبی برای مصرف در هر نوع بیماری نمی باشد.

 

خرید پسته

 

تیروئید چیست و کم کاری آنچه علائمی دارد؟

تیروئید یکی از غدد حیاتی بدن است که مشابه تصویر یک پروانه می باشد. این غده در قسمت جلویی گردن و پایین سیب گلو قرارگرفته است. هورمون‌هایی که از این غده ترشح می‌شوند، نقش مؤثری بر سلامت شخص دارند. این هورمون‌ها به‌صورت تخصصی کلیه متابولیسم فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

علاوه بر آن این هورمون‌ها برخی از علائم حیاتی مثل دمای بدن و ضربان قلب را نیز تحت کنترل دارند. کم کاری تیروئید زمانی اتفاق می‌افتد که غده تیروئید به‌اندازه کافی هورمون ترشح نمی‌کند. برای قیمت پسته کله قوچی درجه یک بر روی لینک کلیک کنید.

 

از علائم این بیماری می توان به موترد زیر اشاره کرد :

بالا رفتن وزن بدن

ابتلا به عارضه یبوست

افزایش سطح کلسترول خون

ضعف و درد عضلانی

خشک شدن ناگهانی پوست

بزرگ شدن غده تیروئید

کاهش ضخامت موها

احساس خستگی به صورت پیوسته

 

peste2

 

خواص پسته برای کم کاری تیروئید

 

خواص و فواید مصرف پسته برای کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید می تواند موجب اضافه وزن ، احساس بی حالی و خستگی بسیار ، مشکلاتی مانند خشکی پوست و نازک شدن تار مو ها و غیره شود . این نشانه ها در صورتی که ادامه داشته باشند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در انجام فعالیت های روزمره ی فرد می شوند . مصرف برخی از مواد غذایی در صورت مشورت با پزشک می تواند موجب کم شدن نشانه ها و بر طرف شدن این مشکل گردد .

پسته از جمله مغز هایی است که به علت مواد مغذی موجود در خود به یکی از مواد غذایی موثر در درمان کم کاری تیروئید تبدیل شده و تحقیقات نقش این ماده ی غذایی را در کم کاری تیروئید تایید کرده اند. برای مشخص شدن نقش خواص پسته در کم کاری تیروئید ابتدا می بایست به دلایل بروز این مشکل اشاره شود . برای اطلاع از قیمت پسته اکبری درجه یک بر روی این لینک کلیک کنید.

کم کاری تیروئید ممکن است در اثر کمبود ید شدید، بیماری های خود ایمنی، کمبود آهن، کمبود ویتامین ها و غیره در بدن بروز پیدا کند . مصرف مواد غذایی حاوی این مواد می تواند باعث جلوگیری از این مشکل و نیز کاهش نشانه های ناشی از کم کاری تیروئید شود . پسته با وجود مواد مغذی موجود در خود می تواند نیاز بدن به آهن ، ید ، انواع ویتامین ها و غیره را تامین کند و نقش قابل توجهی در کاهش این مشکل داشته باشد .

 

 

خرید مغزپسته شوراعلا 450گرمی

برای خرید مغزپسته شوراعلا 450گرمی اینجا کلیک کنید

 

دلایل خواص پسته برای کم کاری تیروئید عبارتند از :

 

- خواص پسته برای کم کاری تیروئید با تامین ید

در مناطق جغرافیایی که رژیم غذایی افراد فاقد ید است شاهد بزرگ شدن غده تیروئید در افراد خواهیم بود . در واقع کمبود ید یکی از دلایل اصلی بزرگ شدن غده ی تیروئید و به تبع آن کم کاری تیروئید است . پسته از آن جهت برای کم کاری تیروئید مهم است که می تواند نیاز بدن به ید را تا حدودی برطرف کند و مانع از بزرگ شدن غده ی تیروئید شود .

 

pe

 

- خواص پسته برای کم کاری تیروئید با تقویت سیستم ایمنی :

 

بیماری های خودایمنی از دیگر دلایل کم کاری تیروئید هستند . در این بیماری بدن به سلول های خود حمله می کند و مانع عملکرد درست آنها می شود. زمانی که فرد مبتلا به بیماری های خود ایمنی باشد سلول ها و آنزیم های ترشح شده از غده ی تیروئید نیز نمی توانند عملکرد صحیح خود را داشته باشند . برای خرید پسته احمد آقایی درجه یک بر روی لینک کلیک کنید.

پسته مانند اکثر مغز ها دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در این مغز مانع ورود رادیکال های آزاد ( که از عوامل اصلی بروز بیماری های خود ایمنی هستند ) می شود . از طرفی پسته با داشتن انواع ویتامین ها می تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت کند و از بروز بیماری ها و مشکلات در فرد جلوگیری کند .

از دیگر تاثیرات پسته بر کم کاری تیروئید کاهش التهاب های موجود در غده ی تیروئید است. التهاب غده تیروئید ممکن است در اثر ورود رادیکال های آزاد به بدن ایجاد شود. پسته می تواند در کاهش التهاب های موجود در اندام های مختلف بدن تاثیر قابل توجهی داشته باشد .

 

- رفع کمبود ید :

جبران کمبود ید یکی دیگر از خواص پسته برای کم کاری تیروئید است. در همین رابطه باید بدانید کمبود ید در بدن منجر به بزرگ شدن تیروئید می ‌شود. زمانی که این اتفاق می ‌افتد با کم کار شدن غده تیروئید مواجه می شویم. بنابراین برای رفع این مشکل باید کمبود ید را در بدن جبران کرد .

 

- تامین ویتامین های مورد نیاز بدن :

تحقیقاتی که درباره خواص پسته برای کم کاری تیروئید صورت گرفته به نقش موثر ویتامین ها جهت مقابله با این بیماری اشاره دارد. پسته از ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E برخوردار است . کمبود این ویتامین ها در بدن می ‌تواند باعث بروز کم کاری تیروئید شود . بنابراین مصرف پسته به صورت روزانه نیاز بدن به ویتامین ها را تامین و از ابتلا به کم کاری تیروئید پیشگیری می کند .

 

 

خرید پسته فندقی شور 200 گرمی

برای خرید پسته فندقی شور 200 گرمی اینجا کلیک کنید

 

- پسته سرشار از سلنیوم :

سلنیوم هم مانند ید نقش مهمی در بهبود کارایی و تامین سلامت تیروئید در بدن دارد . برای حفظ سلامت ارگان های مهم بدن باید از کمبود سلنیوم در آن جلوگیری کرد .

غنی بودن پسته از سلنیوم جزو مهم ترین فواید و خواص پسته برای کم کاری تیروئید است . زمانی که تیروئید به دلیل کمبود سلنیوم کم کار می شود مصرف پسته این بیماری را به آسانی کنترل می کند .

 

pest

 

- تامین ویتامین ها و آهن بدن :

یکی دیگر از دلایل اصلی کم کاری تیروئید کمبود ویتامین در بدن است . بسیاری از پزشکان افراد را به خوردن انواع میوه ها و مکمل ها برای تامین نیاز بدن به ویتامین ترغیب می کنند تا مشکلات کمتری در فرد بروز کند . زمانی که بدن با کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه B مانند ویتامین B6، و سایر ویتامین ها مانند ویتامین E و A مواجه شود انواع مشکلات از جمله کم کاری تیروئید ایجاد می شوند . برای خرید قیمت مغز پسته درجه یک بر روی این لینک کلیک کنید.

پسته با داشتن تمام این ویتامین ها می تواند به میزان بسیار مانع این بیماری شود و مصرف این مغز پس از مبتلا شدن به کم کاری تیروئید می تواند باعث کاهش نشانه های آن مانند مشکلات پوستی و غیره شود. از دیگر دلایل اهمیت مصرف پسته وجود مقادیر بالای آهن موجود در این مغز است که باعث شده پسته به عنوان آجیل خون ساز شناخته شود. وجود آهن به میزان مناسب در بدن می تواند باعث سلامت و کارکرد صحیح غده تیروئید شود .

 

کاهش التهاب ناشی از عفونت یا بیماری خود ایمنی با مصرف پسته

یکی دیگر از دلایل دیگر کم کاری تیروئید، عفونت یا التهاب است. البته ناگفته نماند که این التهابات نیز می‌تواند براثر حمله سیستم ایمنی به بافت تیروئید نیز باشد. در حالت کلی اگر تیروئید دچار التهاب یا عفونت شود، به‌صورت ناگهانی حجم بالایی از هورمون را ترشح می‌کند. این ترشح هورمون قطعاً بیش از نیاز بدن خواهد بود.

هم در زمان ترشح هورمون که میزانش بیش از نیاز است و هم بعدازآن که تا مدت‌ها و تا زمان رفع التهاب تیروئید ترشحی ندارد بدن در حالت طبیعی نیست. درزمانی که تیروئید با التهاب و عفونت درگیر است، کم ‌کار خواهد شد.

حال به سراغ نقش پسته برای کم کاری تیروئید و تأثیر آن بر التهابات می‌رویم. پسته حاوی ویتامین E و مواد آنتی‌اکسیدان است. طبق نظر پزشکان این دو ماده می‌تواند منجر به کاهش التهاب بدن شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برخی موارد التهاب می‌تواند ناشی از تأثیر رادیکال‌های آزاد باشد؛ به همین دلیل مواد حاوی آنتی‌اکسیدان می‌تواند با آن مقابله کند.

 

افزایش ضخامت موها با مصرف پسته

همان‌طور که به آن اشاره شد، یکی از نشانه‌های ابتلا به کم کاری تیروئید، نازک شدن موها است. پسته حاوی ویتامین گروه B و املاح ضروری برای حفظ سلامت موها است. با مصرف این آجیل می‌توانید سلامت و زیبایی موهای خود را بازیابید.

 

دیگر مغز ها برای کم کاری تیروئید

از دیگر آجیل ها برای کم کاری تیروئید می توان به گردو و فندق اشاره کرد که در ادامه به هر کدام می پردازیم.

  • فندق برای کم کاری تیروئید

استفاده از فندق برای کم کاری غده تیروئید توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌ گردد. فندق سرشار از سلنیوم است که این ماده به درمان تیروئید کمک می‌ کند. فندق و پسته برای کم کاری تیروئید توسط بیشتر پزشکان توصیه خواهد شد. می‌توانید برای اینکه عملکرد تیروئید را بهبود ببخشید به صورت روزانه از فندق استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید که نباید حجم زیادی از فندق را جهت درمان نمودن کم کاری استفاده کنید.

  • درمان کم کاری تیروئید با گردو

درمان کم کاری تیروئید با گردو توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌ گردد. گردو ایرانی سرشار از سلنیوم است و چربی‌ های امگا ۳ زیادی دارد. به همین دلیل شما برای تقویت کردن عملکرد تیروئید و حفظ تعادل تیروئید می‌ توانید از گردو استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان می‌ دهد که اگر گردن خود را با روغن گردو ماساژ دهید تاثیر زیادی از آن برای کاهش علائم کم کاری غده تیروئید دریافت می کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی پسته برای کم کاری تیروئید پرداختیم . با مصرف این ماده خوراکی می توانید سلامت بدن خودتان را به بهترین شکل ممکن فراهم سازید . شما می توانید با مصرف پسته به علاوه درمان کم کاری تیروئید ، ید، آهن ، ویتامین های مختلف بدن و موارد بسیار دیگری را به خوبی برای بدن و سلامت خودتان فراهم سازید، به همین دلیل مصرف پسته در سلامت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد ، همچنین می توانید برای تهیه پسته با کیفیت و تازه به موراتوس مراجعه کنید .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش