معرفی و بررسی خواص بینظیر کشمش و گردو

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

معرفی و بررسی خواص بینظیر کشمش و گردو

معرفی و بررسی خواص بینظیر کشمش و گردو

گردو و کشمش دو خوراکی بسیار پر خاصیت می باشند که با مصرف آنها می توانید میزان انرژی بسیار زیادی را جذب بدن خود کنید . از زمان های گذشته تا به امروز توصیه می شد که گردو را به همراه کشمش مصرف شود تا بتوانند میزان انرژی بالایی را برای بدن و مغز خود فراهم سازند .

کشمش همان انگور خشک شده است . کشمش در بسیاری از مناطق جهان تولید می شود و هم به صورت خام و هم در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد . در انگلستان ، ایرلند ، نیوزیلند و استرالیا ، کلمه کشمش مخصوص انگور خشک تیره رنگ اختصاص یافته است . در این مقاله از موراتوس قصد داریم شما را با چند مورد از فواید مصرف کشمش و گردو آشنا می ‌کند .

 

خواص گردو

1 . برای قلب مفید است

2.  سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند

3.  عملکرد مغز را بهبود می‌ دهد

4 .با سرطان پستان مبارزه می‌ کند

5.  بیماری‌های التهابی را درمان می‌ کند

6 .سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌ دهد

7 . بی‌خوابی را درمان می‌کند

8.  برای زنان باردار مفید است

9 . مشکل یبوست را حل می ‌کند

10.  سیستم داخلی بدن را پاکسازی می ‌کند

 

برای  خرید اینترنتی گردو با پوست بر روی لینک کلیک کنید

 

k

 

مضرات مصرف گردو

گردو و سایر اعضای خانواده آجیل‌ ها از جمله منابع غذایی هستند که همچون شمشیر دو لبه برای سیستم گوارشی عمل می‌کنند . به همان اندازه که مصرف درست آن‌ها در رفع مشکلات گوارشی موثر است ، افراط و تفریط در مصرف آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلات جدی در این دستگاه شود . درواقع علت اصلی چنین ویژگی منحصربه‌فردی ، میزان بالای فیبر موجود در گردو و سایر آجیل‌هاست . بنابراین باید گفت بروز یا تشدید مشکلات گوارشی از جمله مضرات گردو به‌حساب می ‌آید .

از جمله این مشکلات و اختلالات که از عوارض جانبی گردو هستند ، عبارت‌‌اند از :

- اختلال در عملکرد هضم در معده و لوله‌های گوارشی

- نفخ معده

- بروز دردهای شدید در نقاط مختلف سیستم گوارشی

- اسهال و برون‌روی فراوان

- تهوع

 

خواص کشمش

1 . کنترل فشارخون بالا و کاهش خطر سکته مغزی

2 .مفید برای نوزادان و کودکان

3 .کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و لثه

4.  کمک به هضم بهتر

5.  بهبود کم خونی

6 . پیش‌گیری از سرطان

7 . کمک به کنترل دیابت

8 . کمک به افزایش وزن سالم

9 .بهبود سلامت استخوان‌ها

10.  محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی خورشید

11.  کمک به پرانرژی بودن افراد

 

برای اطلاع از قیمت آجیل مخلوط درجه یک بر روی لینک کلیک کنید

 

keshme

 

خواص بینظیر کشمش و گردو

با ترکیب کردن گردو و کشمش می توان از خواص کشمش و گردو به صورت همزمان بهره مند شد . کشمش و گردو هر دو جزو مواد غذایی بسیار مفید و مقوی هستند که مصرف آنها با هم خواص فوق ‌العاده ‌ای را برای بدن به همراه دارد . این قسمت شما را با چند مورد از فواید مصرف کشمش و گردو آشنا می ‌کند ، این خواص عبارتند از :

 

1 . تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف کشمش و گردو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند . سیستم ایمنی می تواند بدن انسان را در برابر انواع بیماری ها محافظت کند . کشمش و گردو دارای ترکیبات فوق ‌العاده ای بوده و سیستم ایمنی را به نحوی مطلوب تقویت می ‌کنند .

 

2 . تامین سلامت پوست و مو

گردو حاوی زینک و ویتامین های گروه ب است . کشمش نیز مواد مغذی مختلفی از جمله زینک ، سلنیوم و ویتامین ث را در خود جا داده است . به همین علت مصرف کشمش و گردو با یکدیگر نقش مهمی در تامین سلامت پوست و مو برعهده دارد .

 

3 . کنترل چربی خون

خواص کشمش و گردو می تواند موجب کاهش چربی بد خون گردد . فیبری موجود در کشمش در کاهش چربی خون موثر است . خوردن گردو هم برای پایین آوردن کلسترول تام ، تری گلیسیرید و کلسترول LDL توصیه می‌ شود .

 

4 . خواص گردو و کشمش برای تیروئید

خواص گردو و کشمش برای تیروئید هم موثر است . ابتلا به این بیماری عوارض زیادی را برای فرد بیمار به همراه دارد . به عنوان مثال مبتلایان به کم کاری تیروئید دچار افزایش وزن می شوند . مصرف گردو و کشمش به صورت روزانه برای رفع کم کاری تیروئید مفید است و مانع از چاقی و اضافه وزن می شود .

 

چگونه گردو سلامت تیروئید را تقویت می‌کند؟

برنامه غذایی نقش کلیدی در سلامت تیروئید شما دارد. اکثر مردم نمی‌دانند که کمبود ید در تیروئید وجود دارد که برای مدیریت وضعیت تیروئید باید برطرف شود. به گفته سواتی باثوال، متخصص تغذیه، برای جبران سطح ید، باید سلنیوم را در منوی غذایی خود بگنجانید. سلنیوم به بازیابی عملکردهای بدن که به دلیل کمبود ید مختل می‌شوند کمک می‌کند. گردو منبع غنی سلنیوم است و به همین دلیل می‌تواند به تقویت عملکرد تیروئید کمک کند.

گردو که گاهی از آن به عنوان سالم‌ترین آجیل یاد می‌شود، منبع عالی سلنیوم است که گردو بدن را با مواد معدنی کمیاب برای حفظ تعادل تیروئید تامین می‌کند. در طول سال‌ها، مشخص شده است که غلظت سلنیوم در غده تیروئید بیشتر از هر عضو دیگری در بدن است. درست مانند ید، سلنیوم عملکردهای مهمی در سنتز هورمون تیروئید و متابولیسم دارد.

 

رابطه بین سلنیوم و تیروئید:

با توجه به یادداشت مکمل‌های غذایی، سطوح پایین سلنیوم با کم کاری تیروئید مرتبط است و یک عامل برای این بیماری به حساب می‌آید به ویژه هنگامی که با سطوح پایین ید ترکیب شود. علاوه بر این، سطوح کافی سلنیوم ممکن است خطر تورم تیروئید یا گواتر را نیز کاهش دهد.

سواتی باثوال می‌گوید: در مورد سلنیوم، آجیل برزیلی غنی‌ترین منبع سلنیوم در بین تمام میوه‌ها و سبزیجات موجود است. 1 آجیل برزیلی در روز یا 3 آجیل برزیلی در هفته می‌تواند به غلبه بر این مشکل کمک کند، اما نباید بیش از حد مصرف شود.

 

برای اطلاع از قیمت آجیل چهار مغز درجه یک بر روی لینک کلیک کنید

 

خواص گردو و کشمش برای تیروئید

 

5 . کنترل وزن بدن

یکی دیگر از خواص گردو و کشمش کمک به کنترل وزن بدن است . کشمش حاوی مقادیر زیادی از فیبر بوده و برای هضم بهتر غذا مفید است . همچنین مصرف آن باعث می شود شخص تا مدت زمان زیادی احساس سیری کند . مصرف گردو نیز منجر به کنترل اشتها و وزن می شود . این دو ماده غذایی پرخاصیت با وجود چنین ویژگی هایی می توانند نقش موثری در کنترل وزن بدن داشته باشند .

 

برای اطلاع از قیمت پسته کله قوچی درجه یک بر روی لینک کلیک کنید

 

keshmesh

 

6 . پیشگیری از سرطان

کشمش و گردو دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بی شماری هستند . این ترکیبات بدن را در برابر رادیکال ‌های آزاد حفظ و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می ‌کنند .

 

7 . کنترل قند خون

همان طور که پیش از این گفتیم کنترل وزن یکی از خواص گردو و کشمش است . گردو و کشمش با تاثیراتی که در کنترل وزن دارند در پایین آمدن قند خون در بدن مفیدند .

 

8 . پیشگیری و بهبود کم خونی

خواص کشمش و گردو از ابتلا به کم خونی فقر آهن پیشگیری کرده و در بهبود آن موثر است . گردو و کشمش را می‌ توان به عنوان یک میان وعده مفید و بسیار مقوی در برنامه غذایی مورد استفاده قرار داد . مصرف این میان وعده به دلیل داشتن آهن ، مس و روی برای پیشگیری و بهبود این بیماری سودمند است .

 

9 . منبعی غنی از مواد مغذی

گردو و کشمش هر دو سرشار از انواع ویتامین‌ها ، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشند . مهم‌ترین مواد معدنی موجود در کشمش آهن ، کلسیم و برم هستند . گردو نیز یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ ، مس ، اسید فولیک ، فسفر ، منگنز و ویتامین E و B6 می‌باشد . استفاده از این دو ترکیب به عنوان میان وعده می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک کند .

امیدوراریم از مطالب عنوان شده در این مقاله بهره برده باشید . جهت تهیه گردو و کشمش با بالاترین کیفیت به موراتوس مراجعه نمایید .

 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش