از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

پسته به عنوان یک آجیل مقوی شناخته شده است وسرشار از انواع ویتامین و فیبر می باشد و دارای خواص پسته برای کودکان است. اما گاهی اوقات ممکن است واکنش کودکان نسبت به این آجیل متفاوت باشد و یا حتی بدن آن‌ها نسبت به آجیل ها واکنش آلرژیک نشان دهد. بنابراین در زمان مصرف پسته برای کودکان باید یکسری از موارد را در نظر بگیرید.

در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی موراتوس قصد داریم تا این مورد را بررسی کنیم که از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

 

آیا مصرف پسته برای کودکان مفید است؟

بله. اگر خرید پسته شما بدون نمک باشد، منبع عالی چربی های سالم، فیبر و روی خواهد بود که همه مواد مغذی مهمی در حمایت از رشد مغز، هضم و ایمنی کودک می باشند. پسته نیز همچون دیگر آجیل‌ها منبع بسیار مناسبی از آهن است و آن را به غذای سالمی برای کودکان که رژیم‌های گیاهی دارند تبدیل خواهد کرد. در نهایت، پسته حاوی ویتامین K است، یک ماده مغذی است که برای لخته شدن خون در بدن کودکان بسیار ضروری است.

برخی از پسته ها نمک میزنند بعد به فروش می‌رسانند و برخی از مارک های کره پسته ممکن است قند و سدیم بسیار بالایی داشته باشند. هنگام معرفی پسته به نوزادان، در صورت امکان، پسته بدون نمک یا کره پسته بدون نمک و شیرین نشده را انتخاب نمایید.

نکته بسیار مهم:

پسته هم همچون اکثر آجیل های درختی امکان فاسد شدن را دارد، بنابراین پسته خام و یا شیشه های باز کره پسته را در یخچال نگهداری نمایید. پسته بدون نمک بو داده را بخرید و یا پسته خام بدون نمک را خودتان تفت دهید تا ماندگاری آن افزایش پیدا کند. پسته پوست کنده یا بدون پوست در یخچال تا ۱ سال و در فریزر تا ۲ سال تازه نگهداری می شود.

 

آیا مصرف پسته برای کودکان مفید است؟ az-cheh-sani-mitavan-bah-koodak-pasteh-dad

 

زمان معرفی پسته به کودکان چه زمانی است؟

اگر کودک شما سابقه اگزما و یا آلرژی غذایی نداشته باشد آنها می توانند مصرف پسته را کمی بعد از شروع مصرف مواد سفت (از 4 تا 6 ماهگی ) در تغذیه خود مصرف کنند. فقط مطمئن شوید که به محض اینکه مصرف پسته را برای کودکان خود شروع کردید، آنها هیچ واکنشی مبتنی بر بروز آلرژی نشان نمی دهند، در اینصورت تغذیه را ادامه دهید.

 

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

پسته به عنوان یک ماده غذایی مفید و مغذی، می‌تواند بخشی از رژیم غذایی مناسب برای کودکان شما باشد، اما این کار باید با احتیاط و در زمان مناسب انجام شود. به طور کلی، توصیه می شود که پسته را به کودکان زیر 5 ماه خود ندهید، زیرا این مغزها می‌توانند خطر خفگی را به همراه داشته باشند، از طرفی سیستم گوارش نوزادان هنوز به خوبی قادر به هضم این نوع غذاها نمی باشد و ممکن باعث آسیب رساندن به کودک شما شود.

اگر قصد دارید پسته را به وعده های مصرفی و غذایی کودک خود اضافه کنید، بهتر است پس از مشاوره با پزشک مخصوص و در شرایطی که کودک توانایی جویدن و هضم صحیح را داشته باشد، این کار را انجام بدهید. همچنین، همیشه بهتر است پسته را به صورت پوره و یا به شکل ریز شده به کودک بدهید تا خطرات احتمالی دادن پسته به نوزاد کاهش یابد.

 

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

 

تا 6 ماهگی: تنها شیر

تا 6 ماهگی، بهتر است نوزادان تنها از شیر مادر و یا انواع شیرخشک استفاده نمایند. سیستم گوارشی نوزادان در این سن به اندازه کافی برای هضم مواد غذایی جامد آمادگی ندارد و افزودن مواد غذایی جامد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موارد، دادن پسته برای نوزاد شش ماهه نمی‌تواند مفید باشد.

6 تا 12 ماهگی: آغاز غذاهای جامد

پس از 6 ماهگی، می‌توانید به تدریج غذاهای جامد را به وعده های غذایی کودکان خود اضافه کنید. برای پسته، به دلیل خطر بالای آلرژی و همچنین وجود احتمال خفگی، توصیه می‌شود که تا 12 ماهگی صبر نمایید. در این سن، شما می‌توانید پسته‌ها را به شکل پودر یا خمیر شده به رژیم غذایی کودکتان اضافه کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا سن مناسب برای مصرف پسته برای کودکان را مورد بررسی قرار دهیم. بهتر است پیش از شروع مصرف آجیل های متنوع با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش