7 مورد از خواص پسته برای کودکان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

7 مورد از خواص پسته برای کودکان

7 مورد از خواص پسته برای کودکان

بدن کودکان نیاز فراوانی به ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، چربی های سالم و فیبر دارد ، که پسته با خواص فراوان خود سرشار از این مواد است و می تواند این نیاز ها را تامین کند . در این مقاله  از موراتوس به 10 مورد از خواص پسته برای کودکان خواهیم پرداخت با ما  در موراتوس همراه باشید .

 

ارزش غذایی و کالری پسته

در این بخش از مقاله ارزش غذایی و کالری پستهرا مورد بررسی قرار داده  ایم . بر اساس این جدول می‌ توانید به ارزش غذایی و انرژی بالای این آجیل خوشمزه پی ببرید .

میزان مواد مغذی و کالری پسته (در هر ۱۰۰ گرم) :

کالری:۵۶۰

چربی کل: ۴۵٫۳۲

فیبر: ۱۰٫۶ گرم

آب: ۴٫۳۷ گرم

پروتئین: ۲۰٫۱۶ گرم

کربوهیدرات: ۲۷٫۱۷ گرم

شکر: ۷٫۶۶ گرم

آهن: ۳٫۹۲ میلی‌گرم

کلسیم: ۱۰۵ میلی‌گرم

منیزیم: ۱۲۱ میلی‌گرم

پتاسیم: ۱۰۲۵ میلی‌گرم

روی: ۲٫۲ میلی‌گرم

منگنز : ۱٫۲ میلی‌گرم

فسفر : ۴۹۰ میلی‌گرم

سدیم : ۱ میلی‌گرم

مس : ۱٫۳ میلی‌گرم

ریبوفلاوین : ۰٫۱۶۰ میلی‌گرم

سلنیوم : ۷٫۰ میلی‌گرم

تیامین : ۰٫۸۷۰ میلی‌گرم

نیاسین : ۱٫۳ میلی‌گرم

پانتوتنیک اسید : ۰٫۵۲۰ میلی‌گرم

فولات : ۵۱ میلی‌گرم

ویتامین  1.7 B-6 میلی‌گرم

ویتامین A26 میلی‌گرم

ویتامین C5.6 میلی‌گرم

ویتامین E2.86 میلی‌گرم

 

ارزش غذایی و کالری پسته

 

7 مورد از خواص پسته برای کودکان

 

  1. تقویت سیستم ایمنی کودک

از مهم ترین خواص پسته برای کودکان می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد . بدن کودکان نسبت به بزرگان ضعیف تر و حساس تر است و احتمال خطر ابتلا به انواع بیماری ها و ویروس ها بیشتر بوده و این یک موضوع بسیار مهم که شما بدن کودکانتان را تقویت کنید ، برای این کار می توانید از پسته کمک بگیرید . این سوال شاید برای شما پیش بیاید که پسته چگونه با باکتری ها و ویروس ها مقابله می کند؟ پسته چون سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 است و این ویتامین ها با انواع عفونت های باکتریای و ویروسی مقابله می کنند ، همچنین کودکانی که کمبود این ویتامین ها را داشته باشند کامل رفع می شود .

مصرف مداوم و منظم پسته باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید می شود . گلبول‌های سفید از بدن در برابر هر نوع ویروسی مقابله می کنند پس حتما پسته یا پسته کوهی را در برنامه غذایی کودکانتان قرار دهید . مقاله خواص پسته در بارداری را بخوانید.

 

  1. افزایش سطح انرژی کودکان با پسته

کودکان برای انجام فعالیت های روزانه خود نیاز به انرژی دارند و توصیه می شود به بچه هاتون مواد غذایی پرانرژی بدهید و اما چرا پسته برای کودکان مفید و مناسب و پرانرژی ؟ چون هر 100 گرم پسته 560 کیلوکالری انرژی و 20 گرم پروتئین دارد بنابراین بهترین غذا برای کودکان است . برای بهره‌مندی از خواص پسته برای کودکان ، کافیه فقط صبحانه ها یا میان وعده ها یک لیوان شیر پسته به کودکتان بدهید این کار باعث می شود تا انتهای شب سرحال و پرانرژی باشد و احساس ضعف و خستگی نخواهد کرد .

 

خرید مغزپسته خام اعلا 200گرمی

برای خرید مغزپسته خام اعلا 200گرمی کلیک کنید

 

  1. پسته کودکان رو باهوش‌ تر می کند

ویتامین B-6 موجود در پسته سیستم عصبی کودک را بهبود بخشیده و در افزایش هوش بچه بسیار تاثیرگزار است . به همین خاطر پسته باعث افزایش هوش کودکان شده و این موضوع هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواص پسته برای کودکان شناخته می‌شود . قطعا نوع تغذیه کودکان در افزایش هوش آن‌ها تاثیرگذار است ، پس حتما پسته را در برنامه غذایی کودکانتان قرار دهید .

 

  1. رشد استخوان کودک

پسته یک نوع خشکبار خون ساز که منبع خوبی از کلسیم است . این خشکبار خوشمزه در رشد استخوان ها نقش بسزایی دارد . ممکن است کودک از خوردن برخی خوراکی های کلسیم دار که باعث رشد استخوان ها می شود امتناع کند ، شما به راحتی می توانید پسته را جایگزین این غذا ها کنید . جدا از اینکه پسته سرشار از کلسیم ، دارای پروتئین و اسید‌های آمینه نیز می باشد این ترکیبات پرفایده در رشد بچه تاثیر عالی دارند . در هر 100 گرم پسته 130 میلی گرم کلسیم موجود است . مقاله خواص پسته برای کبد چرب را مطالعه نمایید.

 

  1. سلامت دهان و دندان با مصرف پسته

گفتیم که پسته سرشار از کلسیم و مصرف روزانه آن برای کودکان موجب رشد و تقویت دندان‌ها می شود و سلامتی دندان ها در بزرگسالی هم نعمتی بزرگ خواهد بود . اگر کودکان کمبود کلسیم داشته باشند موجب از دست دادن دندان هاشون می شوند ، همچنین باعث بروز مشکلات فک می شود ، در این صورت با هزینه های بالا مواجه خواهید شد . پس یکی از مهم ترین خواص پسته برای کودکان تضمین سلامتی دهان و دندان های آن هاست چون سرشار از کلسیم و ترکیبات مفید است . قند موجود در پسته هیچ خطری برای پوسیدگی دندان ها هم ندارد .

 

سلامت دهان و دندان با مصرف پسته

 

  1. پسته غنی از پروتئین برای کودکان

خرید پسته اکبری منبع خوبی از پروتئین است ( پروتئین مهمترین اجزای بدن است که نقش‌های بسیار حیاتی و مهمی در بدن دارد) چون هر 100 گرم پسته حدود 20 گرم پروتئین دارد ( تأمین بیشتر از 50 درصد از نیاز بدن ) ، درصورتی‌که این مقدار تخم مرغ یا مرغ تنها به‌اندازه ۱۲ و ۱۷ گرم پروتئین دارد . پروتئین موجود در پسته از اکثر مواد غذایی پروتئین دار نیز بیشتر است ، پس این خشکبار خوشمزه بهترین گزینه برای تامین پروتئین مورد نیاز کودکان است .

 

  1. تامین الکترولیت‌ های مهم

قیمت پسته احمد آقایی پسته همچنین منبع خوبی از پتاسیم است . پتاسیم الکترولیت (ماده حل شده یک محلول آبی که رسانایی الکتریکی آن بیش از آب خالص است) بهتری نسبت به سدیم می باشد . بیشتر ما فاقد پتاسیم کافی در بدن خود هستیم اما مقادیر زیادی سدیم داریم ، بنابراین این عدم تعادل منجر به بروز فشار خون می شود . محتوای پتاسیم پسته بسیار زیاد است . مقدار پتاسیم درپسته به اندازه 1025 میلی گرم برای 100 گرم و مقدار سدیم فقط 1 میلی گرم است و این نسبت در هر غذایی که وجود داشته باشد قابل توجه است .

 

خرید پسته احمد آقایی کم نمک 200 گرمی

 برای خرید پسته احمد آقایی کم نمک 200 گرمی اینجا کلیک کنید

 

سخن پایانی

در این مقاله به 7 مورد از خواص پسته کله قوچی برای کودکان سخن گفتیم و دریافتیم پسته سرشار از ویتامین های مورد نیاز برای کودکان است و مصرف آن برای رشد استخوان ها ، افزایش سطح انرژی ، هوش و...... توصیه می شود . امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش