خواص بادام درختی در طب سنتی چیست؟ 10 خاصیت بی نظیر بادام درختی برای بدن در طب سنتی

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص بادام درختی در طب سنتی چیست؟ 10 خاصیت بی نظیر بادام درختی برای بدن در طب سنتی

خواص بادام درختی در طب سنتی چیست؟ 10 خاصیت بی نظیر بادام درختی برای بدن در طب سنتی

بادام درختی  از جمله رستنی های ایران می باشد که در بخش کوهستانی منطقه ایرانو-تورانی در مرکز شرق و در غرب ایران پراکنش دارد که بیش از40 گونه در پاره ای نقاط جهان می باشد و بیش از 30 گونه آن در ایران رویش دارد. 

درخت بادام از درختان ميوه به بلندى ۸- ۶ متر است. اين درخت بومى مناطق با آب‏ و هواى مديترانه ‏اى آسياى غربى است و در زمانى كه شكوفه‏ ها باز مى‏شوند، درخت زينتى بسيار زيبايى مى‏باشد. درخت بادام داراى يك سيستم ريشه ‏بندى قوى عمودى و تاج مدور است و ريشه‏ هاى قوى آن امكان مى‏دهد كه حتى در شرايط نامساعد خاك و با كمى رطوبت نيز خوب رشد كند.در طب سنتی مطالعات بسیاری در خصوص خواص مغز های مختلف صورت گرفته است. خواص بادام درختی که نوعی آجیل مخلوط است در طب سنتی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و امروزه نیز به عنوان درمان موثر در انواع مشکلات بکار می رود.

در این مقاله از موراتوس به بررسی خواص بادام درختی در طب سنتی که امروزه بسیار اهمیت دارد می پردازیم.

 

 

طبع بادام درختی چیست؟

قبل از اینکه به طبع بادام درختی در طب سنتی، اشاره کنیم باید بگوییم که قیمت بادام درختی، بمبی از مواد مغذی است! آن‌ها را باید از محبوب ترین آجیل ‌ها محسوب کرد که مردم در سراسر جهان از خوردنشان لذت می‌برند. بادام درختی، ترد و لبریز از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی می باشد. در این نوشتار سعی داریم تا درباره طبع آن، مطالبی ارائه دهیم تا چنانچه گرم مزاج یا سرد مزاج هستید، با رعایت نکاتی که به سلامتی شما آسیب نزند، از این آجیل خوشمزه استفاده کنید.

 

طبع بادام درختی چیست؟

 

خواص بادام درختی در طب سنتی

بادام این ماده با ارزش حاوی مقادیری فیبر، اسیدهای چرب، سایر ترکیبات گیاهی است که مجموعه این مواد می تواند به تنظیم قند خون کاهش کلسترول و در نتیجه بهبود عملکرد قلب منجر شود.  ضمن اینکه در کنترل وزن و کاهش ان نیز به افراد کمک می کند بادام حاوی سلنیوم و ویتامینE است که برای سلامت جنسی آقایان کاربرد دارد .

 خواص دیگر بادام درختی چیست؟ در حفظ سلامت دندان ها موثر است این خاصیت بادام به دلیل وجود کلسیم و پروتین در آن به محافظت از دندان ها در برابر باکتری های مضر کمک رسان است. بهتر است در بخشی از رژیم غذایی بادام را بگنجاند برای نمونه همراه سالاد با مرغ و ماهی آن را میل نمایید.

برخی به مصرف بادام به صورت خام یا بو داده عادت دارند اما برخی دیگر افراد حالت خیس کرده ان را تناول می کنند فوائد بادام در این روش تضمین کننده سلامت دستگاه گوارش و کمک به مقابله با سرطان است. بافت، مواد مغذی در دسترس و نیز مزه بادام در این حالت(خیس خورده) تقویت می شود با نرم شدن لایه بیرونی بادام در اثر خیسانده، هضم آن را راحت تر و در نتیجه جذب ریز مغذی سریعتر صورت می پذیرد.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای پوست و مو

بادام درختی فواید بسیاری برای سلامت پوست و موی شما دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از فواید بادام درختی در طب سنتی، خواص ضد التهابی آن است. التهابات پوستی منجر به بروز جوش و آکنه در سطح پوست می شوند.
  • افراد مبتلا به اگزما خفیف می توانند از روغن بادام در رفع این بیماری استفاده کنند.
  • مصرف روزانه ۱۰ تا ۱۵ عدد بادام، می تواند در کاهش و توقف ریزش مو موثر باشد.
  • روغن بادام برای رفع خارش پوست بسیار موثر است و موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شود.
  • استفاده از روغن بادام می تواند در درمان جای سوختگی و زخم موثر باشد.
  • بادام سرشار از آنتی اکسیدان است که موجب جلوگیری از سفیدی زود هنگام موها خواهد شد.
  • این آجیل سرشار از انواع ویتامین و اسیدهای چرب سالم است که با تغذیه فولیکول های مو به رشد سالم، استحکام و براق شدن موها کمک می کند.
  • مس یک ماده موثر در تقویت رنگدانه سازی پوست است که بادام حاوی مقادیر مورد نیاز از این ماده معدنی است.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای پوست و مو

 

بادام درختی و خواص آن برای سیستم گوارش 

از دیگر خواص بادام درختی در طب سنتی می توان به افزایش سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد. در گذشته علما از جوشانده ی برگ سبز، برگ خشک شده و شکوفه ی این مغز ارزشمند برای درمان مشکلات مختلف استفاده می کردند. بدین معنا که درخت بادام درختی نیز مانند میوه ی آن ارزشمند است و از تمام اجزای آن می توانستند استفاده کنند و از خواص آن بهره مند شوند.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای تقویت قوای بدن

یکی از مهم‌ترین خواص این خوراکی که در طب سنتی ذکر شده و توسط بزرگان و علمای این طب نیز بارها بر آن تاکید گردیده، تقویت بنیه و قوای بدن است. بزرگان و حکیمان از خواص بادام سنگی در طب سنتی، در طول تاریخ از این خوراکی به عنوان ماده شفابخش یاد کرده‌اند و مصرف آن را بهترین راهکار برای تقویت عمومی بدن، دانسته‌اند. همانطور هم که خودتان در بخش مواد مغذی و ویتامین‌ها مشاهده کردید، طبیعی است که این ماده با این همه خاصیت، تاثیر شگرفی در تقویت سلامت عمومی بدن داشته باشد.

از جمله خواص بادام شیرین در طب سنتی؛ برای تقویت بنیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصرف بادام پوست‌ کنده با آب سرد و یک قاشق عسل، موجب تقویت مغز و کبد است.
  2. مصرف ترکیب بالا به خصوص برای بانوان، بسیار توصیه شده است؛ چراکه مواد مغذی موجود در آن، با بهترین مکمل‌ های شیمیایی بازار برابری کرده و نیاز روزانه بدن آنان را پاسخگو خواهد بود.
  3. مصرف این آجیل به شکل کوبیده و عسل، برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بسیار مغذی می ­باشد.
  4. از جمله مهم‌ترین خواص بادام سنگی در طب سنتی، تقویت قوا و میل جنسی در آقایان و بانوان است.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای تقویت قوای بدن

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای افزایش قوای جنسی

همانگونه که اشاره شد خواص بادام درختی دارای طبع گرم بوده و موجب تقویت قوای جنسی و تسکین حرارت اسپرم می شود. این آجیل موجب تقویت اسپرم و افزایش باروری در آقایان می شود و می تواند در رفع اختلالات نعوظ تأثیرگذار باشد.

 

خواص بادام درختی برای معده

بادام درختی شیرین و روغن آن مقوی معده، درمان کننده زخم معده و رفلاکس معده است. یکی از خواص خوب بادام درختی تاثیر مثبت آن روی معده است. این آجیل مقوی و انرژی زا نقش بسزایی در رفع مشکلات معده از جمله درد، رفلاکس و نفخ معده ایفا می کند. بادام درختی مقادیر زیادی از کلسیم دارد، کلسیم موثرترین ماده برای درمان رفلاکس معده به شمار می‌ رود. البته دقت شود که مصرف بادام برای معده های سرد و تر ضرر دارد و حتما باید با مصلح آن یعنی مصطکی مصرف شود.

 

بادام درختی و خواص آن برای تقویت حافظه 

بادام درختی به عنوان مغز شیرین برای بالا بردن توان حافظه استفاده می شود. این مغز در طب سنتی قوای ذهنی و فکری را تقویت می بخشد و باعث حفظ اطلاعات موجود در حافظه می شود. بنابراین می توان این مغز را با سایر مواد شیرین مانند نبات استفاده کرده تا توانایی های ذهنی افزایش یابد. خوردن این مغز در طب سنتی به افرادی که اهل مطالعه هستند و فعالیت بسیاری دارند توصیه می شود.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای برطرف کردن مشکلات ریه

بسیاری از شما دچار مشکلاتی در ناحیه گلو، حنجره و ریه هستید. این مشکلات موجب سرفه، خس خس سینه و تنفس سخت می شوند و شما با استفاده از بادام می توانید این مشکلات را برطرف کنید. از جمله خواص بادام درختی در طب سنتی برای مشکلات ریه عبارتند از:

  1. این آجیل خوشمزه موجب نرمی سینه و صاف شدن آن می شود.
  2. اگر روغن بادام درختی را با شکر و کتیرا مصرف کنید سرفه خشک را برطرف می کند.
  3. برای برطرف شدن درد سینه یا سینه خراشی، آب گرم و روغن بادام را خوب بجوشانيد و میل کنید.
  4. مخلوط بادام آسیاب شده با عسل در درمان سرفه بسیار موثر است.
  5. دم کرده پوست قهوه ای رنگ بادام برای کاهش التهابات و درد مجاری تنفسی بسیار مفید است.
  6. اگر دچار سرفه، تنگی نفس و خشونت سینه هستید، شیر بادام مصرف کنید. این نوشیدنی پرخاصیت خروج اخلاط سینه را نیز تسهیل می کند.
  7. افرادی که سرفه خشک دارند هر شب هنگام خواب، مقداری روغن بادام میل کنند و درون بینی خود را با آن چرب نمایند.

 

خواص بادام درختی در طب سنتی برای برطرف کردن مشکلات ریه

 

خاصیت بادام درختی برای مفاصل

بادام درختی اگر بصورت مستمر مصرف شود به استحکام استخوانها کمک میکن. بادام به دلیل داشتم مواد معدنی و ویتامین هایی مانند مس، کلسیم، روی، ویتامین K، پروتئین و منیزیم در بهبود استحکام استخوانها کمک شایانی میکند.

 

سخن پایانی

خواص بادام درختی در طب سنتی شامل خاصیت این مغز برای پوست و مو، درمان مشکلات گوارشی، افزایش توانایی حافظه، کاهش مشکلات مربوط به گلو و غیره می باشد. در طب سنتی از عصاره برگ های درخت بادام و شکوفه ی این مغز نیز می توان بهره برد. بسیاری از افراد از جوشانده ی بادام درختی به عنوان ماده ی موثری برای نرم کردن و صاف کردن سینه استفاده می کنند. خواص بادام درختی در طب سنتی برای تقویت حافظه نیز بسیار اهمیت دارد و در صورتی که این مغز را با سایر مواد شیرین استفاده کنید خواص آن دو چندان می شود.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش