خواص انجیر خشک برای معده (6 خاصیت انجیر خشک برای مشکلات معده)

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص انجیر خشک برای معده (6 خاصیت انجیر خشک برای مشکلات معده)

خواص انجیر خشک برای معده (6 خاصیت انجیر خشک برای مشکلات معده)

همانطور که باید بدانید در طب سنتی مصرف بسیاری از میوه ها و گیاهان توصیه می شود که انجیر خشک چیست جزو مهم ترین آنها می باشد زیرا خواص این محصول برای زخم معده و اسید آن شگفت انگیز بوده و با روش مصرف آن به طور صحیح می توان تمامی مشکلات را به طور کامل ریشه کن کرد. خواص انجیر خشک بسیار شناخته شده بوده و مقالات زیادی در این زمینه ارائه شده است پس به همین دلیل هم افراد زیادی خوردن این محصول را در برنامه خود قرار داده و یا به دیگران توصیه می کنند تا آنها نیز بتوانند دردهای مزمن معده خود را از بین ببرند. 

 

 

انجیر خشک چیست ؟

انجیر خشک از انجیرهای تازه سبز و سرخ به‌وجود می ‌آید . بدین صورت که با استفاده از روش‌‎های صنعتی و سنتی این میوه خوشمزه و دارای خواص گوناگون را خشک می ‌کنند . البته درخت انجیر خشک نیز وجود دارد و محصولات آن کاملاً خشک به دست مصرف‌کنندگان می ‌رسند . اما قیمت خرید انجیر خشک به نسبت بیشتر از انجیر های خیس است و خواص و برتری‌ های فراوانی نسبت انجیر خیس دارد . برای مثال دسترسی به انجیر تازه در تمام فصل‌ های سال امکان پذیر نیست . اما با تهیه انجیر خشک در تمامی فصل ‌ها می‌ توان از آن استفاده کرد و از طریق خواص انجیر خشک بسیاری از اختلالات و مشکلات را برطرف ساخت .

در صورتی‌که قصد خرید انجیر خشک دارید ، باید بدانید که بافت انجیرهای خشک و تازه نیز باید نرم و دارای طعم شیرین باشد . بعضی از انجیرها به دلیل گذشت مدت زمان طولانی از تولید و یا قرار گرفتن در محیط‌های گرم بسیار خشک هستند و کیفیت چندانی ندارد . در واقع این نوع از انجیر مستعد انواع کرم و پروانه است و به سرعت خراب می‌ شود . لذا جهت دستیابی به خواص انجیر خشک هنگام خرید آن نهایت دقت را به خرج دهید و با کیفیت ‌ترین مدل‌ های موجود در بازار را خریداری نموده و مصرف کنید .

 

 

فواید تغذیه ای انجیر

از آنجایی که انجیر عطر و طعم شیرین و ملایمی دارد ، درصورت استفاده از آن چربی ای جذب نمی ‌کنید و اکثرا دارای قند است . در واقع این میوه یا آجیل کم کالری به حساب می ‌آید و چربی ندارد . به طور تقریبی می‌ توان گفت یک انجیربزرگ و خام در خود ۴۷ کالری دارد . اگر کاهش وزن در برنامه تان است ، انجیر می ‌تواند خوبی برای میان وعده های برقند و چربی و ناسالم باشد . اینگونه علاوه بر جلوگیری از مصرف مواد مضر و پرکالری ، در خواص انجیر خشک برای معده نیز بهره مند می شوید . اما مهم است که در حد اعتدال مصرف شود و زیاده روی نکیند . هم انجیر خام و هم انجیر خشک برای شما مناسب اند .

هر دو در خود فیبر دارند و وجود این ماده در انجیر است که به رفع یبوست کمک کرده و احساس سیری طولانی تری به شما می دهد . به علاوه می‌ تواند در کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون بسیار موثر باشد. این آجیل منبعی غنی از کلسیم است که از ابتلا به پوکی استخوان و حتی موارد بهداشتی دیگر پیشگیری می ‌کند . انجیر بهترین منبع کلسیم شناخته شده است .

 

انجیر یکی از غنی ترین منابع گیاهی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله :

ویتامین A

ویتامین سی

ویتامین K

ویتامین های گروه B

پتاسیم

منیزیم

فلز روی

مس

منگنز

اهن

این به تنهایی یک دلیل عالی برای در نظر گرفتن چند عدد به عنوان بخشی از سالاد یا اضافه کردن آنها در کنار شام است.

 

 خواص انجیر خشک برای معده

 

فایده انجیر برای میکروب معده

منظور از میکروب معده نوعی باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی همچون زخم معده، رفلاکس معده، مشکلات گوارشی و … شود. هر چند که اسید معده توانایی از بین بردن بسیاری از میکروب های وارد شده به معده را دارد، اما این باکتری به شرایط اسیدی مقاوم است و با مکانیسم های خاصی که دارد می تواند باعث ایجاد زخم های دستگاه گوارش و سرطان های روده و معده شود.

نکته مهمی که در رابطه با این باکتری وجود دارد این است که به دلیل بی علامت بودن وجود آن در دستگاه گوارش، بسیاری از افراد از آلوده بودن به این باکتری مطلع نیستند. به همین دلیل نیز پس از ایجاد عارضه جدی، متوجه وجود آن می شوند. خوشبختانه مصرف برخی از مواد غذایی برای از بین بردن این میکروب مفید است. در واقع شما با استفاده از یک سری مواد غذایی، می توانید احتمال بروز بیماری های ناشی از این میکروب را به حداقل برسانید.

در طب سنتی تاکید ویژه ای بر این نکته شده است که انجیر خشک استهبان برای میکروب معده مفید است. در واقع این خوراکی با در بر داشتن مواد مغذی، ضمن تقویت سیستم ایمنی، به بدن شما کمک می کند تا با این باکتری مقابله کند. با توجه به اینکه میزان ابتلا به میکروب معده روز به روز بیشتر می شود، پیشنهاد می کنیم انجیر خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا احتمال درگیر شدن با این بیماری را به حداقل برسانید.

 

فایده انجیر برای میکروب معده

 

درمان هلیکوباکتر معده با انجیر

از آن جایی که امروزه بر شمار افراد مبتلا به عفونت معده افزوده می شود، بهتر است درمان های توصیه شده توسط درمانگران طب سنتی را جدی بگیرید. یکی از بهترین روش های درمان هلیکوباکتر معده با انجیر، میوه ها و سبزیجات سالم می باشد. خواص میوه انجیر بر هیچ کس پوشیده نیست.

این میوه پر خاصیت می تواند مانع ایجاد زخم معده توسط هلیکوباکتر شود. از سوی دیگر آنتی اکسیدان های موجود در انجیر، قادر به مقابله با انواع سرطان، درمان زخم معده و التهاب معده می باشند.

یکی دیگر از روش های روش های درمان هلیکوباکتر معده با انجیر، ترکیب آن با روغن زیتون می باشد. در واقع بسیاری از درمانگران طب سنتی معتقدند که ترکیب روغن زیتون و انجیر خشک در درمان عفونت معده معجزه می کند. برای این منظور کافی است تعدادی انجیر خشک را داخل شیشه ریخته و مقداری روغن زیتون بر روی آن بریزید.

اجازه دهید قیمت انجیر خشک ۱۴۰۲ به مدت 40 روز درون روغن زیتون قرار بگیرند. سپس هرروز صبح به صورت ناشتا مقداری از معجون به دست آمده را میل کنید. البته در صورتی که برای مصرف آن عجله دارید، می توانید ظرف مدت یک هفته ترکیب به دست آمده را نوش جان کنید. به خاطر داشته باشید که با مصرف غذاهای بخارپز و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، ترشی جات، ادویه جات می توانید نتایج بهتری به دست آورید.

 

خواص انجیر خشک برای معده و یبوست

انجیر جز من میوه هایی دسته بندی میشود که جهت بهتر کردن کارکرد و سلامت دستگاه گوارش یکی از بهترین گذینه های موجود برای مصرف است. و همچنین برای بهبود هضم غذا بسیار مفید و کاربردی است، این آجیل مغذی توانایی بهبود بخشیدن به عملکرد و روند حرکات روده نیز را دارد. حتما خودتان می دانید که انجیر سرشار از  فیبر بوده و به بهتر شدن روند هضم غذا کمک بسیاری می‌کند. همچنین مصرف انجیر حرکات روده را بهتر و منظم تر کرده و در نتیجه باعث جلوگیری از مسائل و مشکلاتی مثل یبوست می‌شود.

اگر بدنبال درمان طبیعی یبوست یا اسهال می‌گردید، مصرف انجیر بهترین گذینه ی پیش روی شماست. برای این کار چند دانه انجیر خشک را در آب خیسانده و صبر کنید تا کاملا نرم شوند. پس از آن، صبح رد، در بعد آنرا همراه با مقداری عسل میل کنید. این درمانی قطعی برای یبوست و همچنین راهی طبیعی و تضمین شده برای جلوگیری از ابتلا به آن است.

درصورتی که با مشکلاتی در ناحیه گوارش، مثل اسهال، سوء هاضمه یا معده درد درگیر هستید خواص انجیر خشک برای معده به کار شما می‌آید. پس توصیه می‌کنیم انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف آنرا ترک نکنید. چنانچه در فصلی از سال که انجیر تازه در دسترس نیست به سر می‌برید بهترین کار استفاده از انجیر خشک (میزان قند انجیر خشک)  است.

همچنین به خاطر بسپارید که مخلوط انجیر خشک و عسل درمانی طبیعی و عالی برای مشکلات زخم معده و درد های ناشی از آن است. همچنین برای رفلاکس معده و کاهش میزان ترشح اسید معده مفید است.

 

خواص انجیر خشک برای معده و یبوست

 

خواص انجیر خشک برای زخم معده

متاسفانه افرادی که به بیماری زخم معده مبتلا هستند، نمی توانند همه خوراکی ها را مورد استفاده قرار دهند و باید در انتخاب مواد غذایی مصرفی خود وسواس زیادی به خرج دهند. خواص انجیر خشکدر درمان زخم معده بر کسی پوشیده نیست. یکی از مهمترین فواید انجیر خشک برای زخم معده مربوط به خاصیت این ماده خوراکی در کاهش اسیدیته معده است. بنابراین افرادی که از بیماری هایی همچون زخم معده یا سوء هاضمه رنج می برند، می توانند این خوراکی مفید را به عنوان میان وعده در رژیم غذایی خود بگنجانند. یکی دیگر از خواص انجیر خشک برای زخم معده مربوط به هضم آسان آن است. در واقع مواد مغذی انجیر به سرعت جذب می شوند. به همین دلیل نیز گفته می شود که مصرف روزانه انجیر خشک برای زخم معده بسیار مفید خواهد بود.

یکی از خواص انجیر خشک برای معده درد و زخم معده در رابطه با مقدار بالای ترکیبات پلی فنول موجود در آن است. این مواد توانایی بالایی برای مقابله با استرس اکسیداتیو دارند و از سلول های معده در برابر آسیب جلوگیری می کنند.  این ویژگی انجیر خشک آن را به یک خوراکی بسیار مغذی و ایده آل برای افرادی تبدیل کرده است که از زخم معده رنج می برند. از طرفی پزشکان طب سنتی توصیه ویژه ای به مصرف انجیر خشک به همراه عسل برای این بیماران دارند.

 

خواص انجیر خشک برای اسید معده 

در این قسمت باید بگوییم که یکی از دیگر خواص انجیر خشک برای اسید معده می باشد که با توجه زیادی هم رو به رو شده است زیرا بسیاری از بیماران و افراد به دنبال بهبودی با استفاده از روشهای طبیعی و بدون مصرف داروهای شیمیایی هستند. 

اسید معده بر اثر عوامل مختلفی ممکن است در مقدار زیادتر از حد معمول ترشح شود که این امر مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و حتی در برخی موارد موجب می شود تا فرد دردهای طاقت فرسایی را تحمل کند که در صورت به وجود آمدن این قضیه بهترین روش درمانی مصرف انجیر خشک می باشد.  امروزه حتی بسیاری از شرکتهای تولید دارو در تولید انواع شربت مخصوص معده از انجیر استفاده می کنند زیرا آنها نیز به خاصیت این محصول واقف شده اند.

 

انجیر خشک برای رفلاکس معده

یکی از سوالات شایعی که در مورد انجیر خشک پرسیده می شود این است که آیا مصرف انجیر خشک برای رفلاکس معده مفید است؟ رفلاکس یا ترش کردن معده حالتی است که طی آن محتویات اسیدی معده از دریچه بین مری و معده عبور کرده و با ورود به مری، علائمی همچون سوزش گلو و سر معده را ایجاد می کند. این بیماری یک مشکل شایع است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. هر چند که امروزه داروهای شیمیایی زیادی برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار می گیرند، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین درمان های طبیعی شود.

انجیر خشک توانایی بالایی در کاهش شدت اسیدی بودن معده دارد. این خاصیت مهم انجیر خشک برای اسید معده توانسته است این خوراکی را به یک ماده غذایی جادویی برای بیمارانی که با رفلاکس معده درگیر هستند تبدیل کند. در واقع مصرف این ماده به دلیل خواص انجیر خشک برای رفلاکس معده و توانایی این ماده در خنثی کردن اسید معده باعث کاهش رفلاکس می شود. شما می توانید از ترکیب عسل و انجیر خشک برای درمان درد معده نیز استفاده نمایید.

 

انجیر خشک برای رفلاکس معده

 

طریقه مصرف انجیر خشک برای معده

با وجود تمامی خواصی که انجیر خشک برای معده دارد، اگر این ماده خوراکی را به صورت مداوم مصرف نکنید نتیجه دلخواه را نمی گیرید. بنابراین نیاز است که با طرز استفاده از انجیر خشک برای معده آشنا شوید. توصیه بسیاری از پزشکان طب سنتی این است که برای دریافت حداکثر بازدهی از یک ماده خوراکی سعی کنید آن را به صورت ناشتا مصرف نمایید. بنابراین پیشنهاد ما نیز این است که شب قبل پیش از آن که بخوابید چند انجیر خشک با کیفیت را در یک ظرف آب خیس نمایید و صبح آن را مورد استفاده قرار دهید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، بهتر است سعی کنید تا یک ساعت پس از مصرف انجیر خشک از خوردن غذا خودداری نمایید. در این صورت تمامی خواص انجیر خشک جذب بدن شما می شود.

در انتها باید این نکته را نیز اضافه کنیم که هر چند مصرف انجیر خشک برای معده بسیار مفید است، اما باید تعادل را حفظ کنید. سطح بالای ویتامین k موجود در این ماده غذایی می تواند در تضاد با داروهای رقیق کننده خون باشد. بنابراین اگر دارای بیماری خاصی هستید حتما در این رابطه با پزشکتان مشورت کنید. از طرفی استفاده بیش از حد از این ماده غذایی سبب نفخ می شود و می تواند اذیت کننده باشد. بنابراین توصیه می شود که از مقدار مجاز روزانه برای مصرف این خوراکی فراتر نروید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

خواص قهوه چیست؟

خواص قهوه چیست؟

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

آشنایی با انواع چای و دمنوش برای کبد چرب

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته آرت

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

آشنایی با میزان کالری انواع قهوه

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

معرفی چند نوشیدنی ضد استرس

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش