خواص قهوه ترک برای زنان ، با مهم ترین خواص قهوه ترک برای زنان آشنا شوید!

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص قهوه ترک برای زنان ، با مهم ترین خواص قهوه ترک برای زنان آشنا شوید!

خواص قهوه ترک برای زنان ، با مهم ترین خواص قهوه ترک برای زنان آشنا شوید!

مصرف قهوه عادت بسیاری از مردم جهان است و در طول چند قرن گذشته بحث‎های زیادی در مورد فواید و مضرات قهوه شکل گرفته است. برخی از افراد علت مسائلی مانند ناتوانی جنسی، جنون، مشکلات قلبی و… را به گردن قهوه تلخ می‎اندازند و از نظر برخی دیگر این نوشیدنی «هدیه‎ای از بهشت» و درمانی برای کسالت، پیری، افسردگی و.. است.

 

قهوه ترک چیست ؟

قهوه ترک (به ترکی استانبولی Türk kahvesi) شیوه‌ای برای سرو قهوه بوده که در این روش دانه‌ها برشته‌ شده و بعد از پودر شدن، این دانه‌ها در قهوه‌جوشی به اسم جذوه جوشانده و در فنجان سرو می‌شود. قهوه ترک از دانه‌های بسیار مرغوب قهوه عربیکاگرفته شده است ‌‌و با درجه آسیاب بالا خرد می‌شود و ویژگی‌هایی نظیر طعم دلچسب، روش تهیه و سبک نوشیدن آن توانسته این قهوه را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین قهوه‌ها در ترکیه و ایران و حتی دیگر کشورهای جهان تبدیل کند. باید توجه داشته باشید دانه‌های قهوه حاوی ترکیبات مفیدی از جمله اسیدهای کلروژنیک هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند. مقاله تمامی خواص و فواید قهوه ترک را برای اطلاعات بیشتر خود در خصوص قهوه مطالعه نمایید.

 

 

درباره خواص قهوه ترک برای زنان

همانطور که اشاره شد، یک فنجان قهوه ترک با استفاده از ترکیب پودر قهوه و مقداری آب تهیه می‌شود. با پیروی از روند آسان آماده‌سازی این قهوه، تمامی خواص قهوه فوری حفظ خواهد شد. ویژگی‌های منحصر به فرد و خواص درمانی این نوشیدنی می‌تواند تاثیر بسزایی در تناسب اندام، سلامت کلیه و کبد داشته باشد. البته می‌بایست در نظر داشت که از اصلی‌ترین خواص این نوشیدنی لذیذ می‌توان به انرژی بخش بودن آن نیز اشاره کرد.

 

کاهش ابتلا به سرطان سینه در بانوان

زنانی که در طول روز ۵ فنجان قهوه می نوشند ۵۷% کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. قهوه ترک مهمت افندی 250 گرمی حاوی برخی از مواد شیمیایی بوده که از بروز سرطان سینه پیشگیری می کند. مصرف قهوه به دلیل کافئین موجود در آن به میزان ناچیزی فشار خون را افزایش می دهد. نوشیدن قهوه در طول روز بخصوص در زنان احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. نتایج تحقیق‌ها نشان می‌دهد زنانی که هر روز بیشتر از ۴ فنجان قهوه ترک می‌نوشند، ۲۰ درصد کمتر از دیگران افسردگی می‌گیرند.

 

درباره خواص قهوه ترک برای زنان

 

تاثیر قهوه ترک بر کبد در بانوان

همانطور که می دانید کبد یکی از مهمترین و حیاتی ترین ارگان های داخلی بدن است که وظیفه سم زدایی و دفع مواد زاید از بدن را بر عهده دارد. از جمله مزایای مصرف قهوه ترک، حفاظت از کبد است. جالب است بدانید، احتمال ابتلا به بیماری سیروز کبدی ( که ناشی از الکل و ویروس هپاتیت است. ) در بین کسانی که روزانه ۴ فنجان ( یا بیشتر )  قهوه جاکوبز گولد 190 گرمی مصرف می کنند، تا حدود ۸۰ درصد کمتر از دیگران است.

آنتی اکسیدان ها از جمله تاثیرگذار ترین ترکیبات موجود در قهوه می باشد که علاوه بر بهبود سیروز در پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز موثر هستند. البته این ویژگی منحصر به فرد قهوه، شامل انواع سرو آن نمی‌ شود. قهوه‌ هایی که همراه با شکر فراوان مصرف می ‌شوند، قاعدتا نه تنها مزیتی برای کبد نخواهند داشت بلکه مضرات گوناگونی را برای تمامی اعضای بدن به همراه دارند.

 

محافظت از مغز از مهمترین فواید قهوه در بانوان

بیماری آلزایمر مشهورترین بیماری مخرب سیستم عصبی و یکی از دلایل اصلی زوال عقل است. یکی دیگر از خواص و فواید قهوه کمک به حافظه انسان است، تحقیقات نشان داده است افرادی که قهوه می‎نوشند تا 65 درصد از احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر خود کم می‎کنند.

 

محافظت از مغز از مهمترین فواید قهوه در بانوان

 

محافظت از مغز از مهمترین فواید قهوه برای بانوان

بیماری آلزایمر مشهورترین بیماری مخرب سیستم عصبی و یکی از دلایل اصلی زوال عقل است. یکی دیگر از خواص و فواید قهوه کمک به حافظه انسان است، تحقیقات نشان داده است افرادی که قهوه می‎نوشند تا 65 درصد از احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر خود کم می‎کنند. مقاله عوارض قهوه برای زنان را نیز بخوانید.

 

افزایش متابولیسم

همه ما درباره خواص قهوه تلخ برای لاغری شنیده‌ایم. درواقع قهوه به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا حاوی اسید کلروژنیک است که متابولیسم را افزایش می‌دهد. مطالعات ثابت کرده‌اند که قهوه با کاهش کالری دریافتی و کاهش اشتها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. افرادی که دو یا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند، چربی بدنشان به میزان قابل توجهی کمتر از افرادی است که قهوه نمی‌نوشند. علاوه بر این، تصور می‌شود که کافئین موجود در قهوه التهاب و درد را کاهش می‌دهد و ممکن است به مدیریت وزن کمک کند.

 

قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد

دیابت نوع دو یک بیماری تهدید کننده سلامتی است که در حـال حاضر میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان دچار کرده است. این عارضه با افزایش سطح قند خون ناشی از مقاومت به انسولین یا کاهش توانایی ترشح انسولین مشخص می‌شود. پزشکان مدعی هستند که قهوه می‌تواند تاثیر چشمگیری در احتمال ابتلا به آن داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشند ۲۳ تا ۵۰ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

 

خواص قهوه ترک برای پوست و مو

سلولیت نوعی بیماری پوستی است که شیوع آن بیشتر در زنان و پس از دوران بلوغ می باشد. همچنین یکی از فاکتورهایی که موجب می شود سلولیت توسعه یافته و بیشتر به چشم بیاید، اضافه وزن است. در همین راستا قهوه ترک به شما کمک می کند تا با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم به کاهش وزن خود تحقق ببخشید و هم از سلولیت خلاصی یابید.

برای اینکار تنها کافی است پس از مصرف قهوه، تفاله های آن را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و به قسمت های درگیر سلولیت پوستتان بمالید. استمرار در انجام این عمل است که کمک می کند تا طراوت، یکدستی و صافی مجددا به پوستتان بازگردد.

در رابطه با تاثیر قهوه ترک بر مو ها باید بگوییم که شستشوی مو ها با قهوه های قوی همچون ترک و اسپرسو، به شما کمک می کند تا به شکلی کاملا طبیعی مو های خود را تیره تر کنید، به خصوص اگر موهای قهوه ­ای یا مشکی دارید، این یک راهکار فوری برای پنهان کردن تارهای موی سفید می­باشد.

شگفت آور اینکه آبکشی موها با قهوه می تواند کدری و تاری مو را بهبود ببخشد، چرا که قهوه محتوی فلاوونوئیدهایی است که سبب تقویت آنتی اکسیدان های لازم برای بازسازی مو شده و بدین طریق تارهای موی شما نرم تر شده و با راحتی بیشتری شانه خواهند شد. خاصیت اسیدی قهوه، علاوه بر نرمی بافت مو، درخشندگی فوق‌ العاده‌ای به مو می‌بخشد؛ پس اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید، قهوه را دست کم نگیرید.

 

خواص قهوه ترک برای پوست و مو

 

افزایش رشد مو با قهوه ترک

ریزش و کم حجم شدن مو با افزایش سن رخ می‌دهد؛ در چنین شرایطی بانوان برای افزایش رشد و حجم مو‌های خود از تکنیک‌های درمانی متعددی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنیک‌های موثر درمانی، استفاده از قهوه پی بی PB لمیز 250 گرمی  برای افزایش رشد مو است. جهت تحریک و رشد بیشتر مو‌های خود، تنها کافی است مقداری قهوه ترک را بر روی ساقه مو‌ها قرار دهید. پس از ماساژ دادن ساقه و پوست سر خود به شستشو مو‌های خود اقدام نمایید.

 

خواص قهوه ترک برای لاغری

منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه به بدن انسان کمک می کند از انسولین استفاده کند. این امر کمک می کند تا سطح قند خون کاهش پیدا کند و تمایل کمتری برای خوردن شیرینی و تنقلات داشته باشید که همین مورد برای لاغری بسیار مفید می باشد.

افزون بر اینکه کافئین قهوه از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند؛ در نتیجه می توان گفت که قهوه یک چربی سوز طبیعی قوی است. برای اینکه اثر چربی‌ سوزی بیشتری از قهوه ببینید، یک قاشق مرباخوری قهوه ترک را با یک قاشق دارچین در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از وعده ناهار میل کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید وزنتان را کاهش دهید، در نظر داشته باشید که در کنار نوشیدن قهوه و مواد چربی ‌سوز، باید فعالیت ‌های ورزشی هم داشته باشید. مقاله بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری و چربی سوزی چه موقعی است؟ را مطالعه کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش