10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

 10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

برای بسیاری از افراد نوشیدن قهوه بسیار خوشایند است ولی ممکن است لکه قهوه روی لباس، به‌خصوص یک لباس روشن آزاردهنده و ناخوشایند باشد . در این مقاله از موراتوس به 10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس می پردازیم با ما همراه باشید .

 

10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

 

  1. آب و صابون لکه قهوه را پاک می‌کند

ساده‌ترین روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس، استفاده از آب و صابون است. این ترکیب ساده را می‌توانید در خانه پیدا کنید و بدون نیاز به کار اضافه‌ای، لکه را پاک نمایید. با این حال هر چه لکه تازه‌تر باشد، نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس آسان‌تر خواهد بود .

ابتدا مقداری صابون را با آب ولرم مخلوط کنید. سپس لکه قهوه لباس را داخل ترکیب آب و صابون قرار دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. در صورتی که لکه قهوه پاک شد، می‌توانید لباس را به روش معمول بشویید.

با این حال در صورتی که جای لکه قهوه روی لباس باقی مانده است، توصیه می‌کنیم ظرف آب و صابون را عوض کنید و مرحله اول را دوباره تکرار نمایید تا در نهایت، اثری از لکه قهوه روی لباس باقی نماند. مقاله هنر ترکیب کردن یا میکس کردن قهوه را مطالعه نمایید.

 

  1. پاک کردن لکه قهوه با سرکه سفید

یکی از پاک کننده های قوی و خانگی در منزل سرکه سفید می‌باشد چون حاوی مقدار زیادی اسید طبیعی و ارگانیک می‌باشد که به راحتی به عمق مولکول های هر نوع لکه ای نفوذ می‌کند و به راحتی آن را از بین می‌برد برای شروع شما باید محل مورد نظر را اگر خیس است اجازه دهید خشک شود و سپس روی آن سرکه سفید بریزید.

البته میزان سرکه ای که شما روی لکه می‌ریزید به اندازه لکه نیز کاملا بستگی دارد سپس اجازه دهید فرآیند شیمیایی پاک کردن لکه توسط سرکه آغاز شود سرکه سفید به تنهایی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌تواند این نوع از لکه ها را از بین ببرد.

مدت زمانی که برای قرار گرفتن سرکه سفید روی لکه باید اختصاص دهید ۳۰ الی ۲۵ دقیقه می‌باشد در انتها پس از جذب شدن تمام سرکه ها باید فرآیند شستشو را آغاز کنید در این مرحله مقدار قابل توجهی از لکه چون با سرکه ترکیب شده است.

هنگام شستشو با آب گرم از بین می‌رود و سپس شما برای شستشوی ۱۰۰ درصدی می‌توانید محل مورد نظر را با هر نوع شوینده ای دیگری نیز بشویید سرکه سفید علاوه بر خاصیت شویندگی، قدرت لکه بری کاملا بالایی نیز دارد.

 

برای خرید قهوه آنلاین به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

how-to-remove-oil-stains-2147115_03-2fe380da22f14d979c447a3bfb7b8753

 

  1. پاک کردن لکه قهوه روی لباس با سفید کننده

یکی از مواد شوینده پاک کننده و گندزدا محبوب بازاری سفید کننده می‌باشد که به نسبت سایر نمونه های تولید و عرضه شده به بازار قدرت پاک کنندگی و لکه بری فوق العاده بالایی دارد و حتی برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس نیز استفاده می شود البته بهره گیری از این ماده شوینده برای پاک کردن لکه قهوه روی لباس کمی به دقت بیشتری احتیاج دارد و شما قبل از استفاده از این روش باید جنس و نوع پارچه خود را بررسی کنید چون برخی از پارچه های به کار رفته در لباس با سفید کننده واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند و در نتیجه لباس شما دچار رنگ پریدگی می‌شود حتما قبل از بهره گیری از این روش به این نکات توجه کنید.

برای شروع کار حتما از دستکش استفاده کنید، تا دچار حساسیت نشوید سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری سفید کننده را روی لکه بریزید.

سپس اجازه دهید، سفید کننده فرآیند پاک کنندگی خود را آغاز کند مدت زمان لازم برای قرار گرفتن سفید کننده روی لکه فقط ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌باشد.

در مرحله بعدی بلافاصله به کمک آب گرم و مقداری شوینده دیگر نظیر مایع لباسشویی فرآیند شستشو را تکمیل کنید.

در نهایت آب کشی با آب سرد و اتوکشی را فراموش نکنید و در انتها لباس شما مثل روز اول می‌شود.

 

  1. پاک کردن لکه با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از پاک کننده های قوی خانگی که در ترمیم لکه وایتکس و همچنین در تمیز کردن پشت قابلمه از آن استفاده می‌شود و به راحتی می‌تواند در فرآیند پاک کردن لکه های ایجاد شده در اثر قهوه به شما کمک کند، جوش شیرین می‌باشد این ماده خاصیت اسیدی و شیمیایی بسیار بالایی داشته و در نابودی لکه ها به شما کمک شایانی می‌کند.

ابتدا جوش شیرین را در یک ظرف جداگانه ریخته و سپس آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

سپس این ترکیب را بلافاصله روی لکه قهوه ریخته و اجازه دهید مولکول های لکه ها را از بین ببرد ۱۰ الی ۲۰ دقیقه مدت زمان جهت قرار گرفتن این ترکیب روی لکه کافی می‌باشد.

سپس به راحتی به کمک آب گرم و یک دستمال تمیز به صورت رفت و برگشتی می توانید لکه را از بین ببرید.

 

  1. از بین بردن لکه قهوه روی لباس با نمک

این ماده به راحتی می‌تواند به عمق هر لکه ای نفوذ کرده و به طور کامل آن را از بین ببرد البته نمک خاصیت ضد میکروبی نیز دارد که باعث گندزدایی لباس های شما نیز می‌شود.

برای شروع کار حتما نمک را با مقداری ماده شوینده و سس مایونز ترکیب کنید این ترکیب ۳ گانه دارای ویژگی های منحصر به فردی جهت پاک کردن لکه می‌باشد.

سپس این ترکیب جادویی را روی لکه ریخته و ۳۰ دقیقه صبر کنید.

در ادامه شما مشاهده خواهید کرد، که لکه قهوه روی لباس به راحتی پاک می‌شود و لباس شما مثل روز اول درخشان و پاکیزه می‌شود.

در انتهای برای پاکیزگی بیشتر می‌توانید لباس خود را جلوی نور آفتاب پهن کنید.

 

برای خرید انواع قهوه فوری به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه نمایید.

 

6ef6e570-96f5-e911-a94e-00163e5973c9

 

  1. پاک کردن لکه با آبلیمو

از دیگر اسیدهای خانگی و ضعیف شده جهت به کارگیری و شستشوی تکمیلی در منزل آبلیمو می‌باشد شما برای شروع این کار ابتدا محل مورد نظر را با آب گرم خیس کنید و سپس لباس خود را آغشته به آبلیمو کنید این ماده بلافاصله فرآیند شستشو را آغاز کرده و در انتها بعد از ۲۰ دقیقه شاهد نتایج شگفت انگیز خواهید بود. آبکشی با آب گرم برای از بین بردن هر چه بیشتر این گونه لکه ها بسیار توصیه می‌شود. این اسید خانگی یک روش پاک کردن نقره نیز می باشد که در مقالات دیگر به آن اشاره شده است . مقاله تفاوت قهوه کلاسیک و گلد و اسپرسو فوری را بخوانید.

 

  1. پاک كردن لكه قهوه از روي لباس با خمیر دندان

این ماده شیمیایی نیز دارای ترکیبات مختلفی است که علاوه بر حفظ بافت پارچه می‌تواند هر نوع لکه ای را به صورت فوری و آسان از بین ببرد.

در مرحله اول به اندازه دو بند انگشت روی لکه خمیر دندان بریزید.

در مرحله بعدی به کمک یک مسواک خمیر دندان را روی لکه به صورت رفت و برگشتی بکشید تا کاملا به لکه نفوذ پیدا کنید این کار را حدود ۵ دقیقه ادامه دهید و سپس روی لکه آب گرم ریخته و دوباره تکرار کنید.

پس از چند دقیقه متوجه می‌شوید که لکه به طور کامل از بین رفته و هیچ گونه آثاری از آن باقی نمانده است. مقاله طبع قهوه سرد است یا گرم؟ را مطالعه کنید.

 

  1. از بین بردن لکه با گلیسرین

این ماده نیز در رده پاک کننده ها قوی و سریع خانگی قرار دارد و به شما در پاکیزگی هر چه بیشتر کمک می‌کند برای شروع کار شما باید به مقدار ۲ قاشق غذاخوری گلیسرین را روی لکه ریخته البته اگر اندازه لکه بزرگ تر باشد به مقدار گلیسرین بیشتری احتیاج دارید سپس باید به مدت ۲۵ دقیقه صبر کنید و در انتها به کمک شوینده و آب گرم لکه شما به راحتی قابل پاک کردن می‌باشد علت این مسئله خاصیت روان کنندگی مولکول های لکه قهوه به کمک گلیسیرین می‌باشد.

 

  1. از بین بردن لکه قهوه با استفاده از پودر بچه

شاید در ابتدا بهره گیری از این روش برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس کمی خنده دار باشد در صورتی که این روش کاملا تضمینی است و حتی آسیبی به بافت پارچه وارد نمی‌کند. نکته طلایی پاک کردن لکه قهوه به کمک این روش خشک بودن سطح لباس می‌باشد چون فقط باید قسمت لکه شده را به صورت جزئی خیس کنید و سپس پودر بچه را در محل مورد نظر بریزید و بعد از ۱۰ دقیقه به راحتی به کمک هر نوع ماده شوینده ای خصوصا پودرهای ماشین لباسشویی که خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند می‌توانید لکه ایجاد شده را کاملا نابود کنید.

 

برای خرید انواع کاپوچینو به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

remove-tough-grease-stains-from-clothes-6274288-recirc-68caa5e4de0143ef9cdbb105455221f7

 

       10. از بین بردن لکه قهوه با مایع ظرفشویی

ترکیبات مایع ظرفشویی به گونه ای است که به طور طبیعی خاصیت پاک کنندگی دارد و برای از بین بردن لکه قهوه روی لباس نیز کاملا موثر می‌باشد.

برای شروع شما باید مقدار قابل توجهی از مایع ظرفشویی را روی لکه ریخته و سپس اجازه استراحت به او بدهید تا کاملا جذب شود.

در مرحله بعدی به کمک یک دستمال تمیز و حتی به صورت دستی با استفاده از آب گرم روی لکه قهوه را به همراه مایع ظرفشویی ماساژ دهید.

پس از چند دقیقه شاهد محو شدن لکه خواهید بود .

 

سخن پایانی

در این مقاله با 10 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس آشنا شدیم . امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد .


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش