تفاوت قهوه کلاسیک و گلد و اسپرسو فوری

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

تفاوت قهوه کلاسیک و گلد و اسپرسو فوری

تفاوت قهوه کلاسیک و گلد و اسپرسو فوری

با توجه به طرز تهیه آسان و سریعی که قهوه‌های فوری دارند در میان مردم بسیار پرطرفدار هستند. البته قهوه فوری خود نیز در انواع مختلفی از نظر عطر و طعم تقسیم بندی می‌شود. سه قهوه گلد و کلاسیک و اسپرسو فوری از قهوه‌های پرطرفدار و محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند. در این مقاله از موراتوس تفاوت قهوه کلاسیک و گلد و اسپرسو فوری را بررسی خواهیم کرد تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

 

آشنایی با قهوه کلاسیک

قهوه فوری ساده یا همان قهوه کلاسیک از دیگر قهوه‌های فوری پرفروش است که در مجموعه اینترنتی موراتوس یز عرضه می‌گردد. از فرایند خشک برای تولید این نوع قهوه استفاده شده که در طی آن کلیه آب درون قهوه تبخیر و خشک می‌گردد. مهمترین مزیت این قهوه قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه آن در مقایسه با سایر قهوه‌های فوری در بازار است. مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه را مطالعه کنید.

در اغلب کارخانه‌ها برای تولید قهوه‌های فوری کلاسیک معمولاً دانه‌های ارزان قیمت و با کیفیت پایین را انتخاب می‌کنند. بدین صورت که توسط دستگاه‌های مکانیکی برخی دانه‌های خشک شده قهوه را تحت فشار قرار داده و تبدیل به ذرات کوچکی می‌کنند.

در انتها قهوه تولید شده بسته‌بندی و سپس در بازار عرضه می‌گردد. همانطور که اشاره شد این نوع قهوه در مقایسه با قهوه گلد و اسپرسوفوری از نظر طعم و کیفیت در سطح پایینتری قرار دارد. برای تولید اسپرسوفوری و قهوه‌ای فوری گلد اغلب از دانه‌های مرغوب قهوه استفاده می‌شود و همچنین با توجه به فرایند تولید مناسب‌تر، از عطر و طعم مطلوب‌تری برخوردار هستند.

 

برای خرید قهوه آنلاین به فروشگاه اینترنتی موراتوس مراجعه نمایید.

 

gold-instant-coffee-3

 

آشنایی با اسپرسو فوری

قهوه‌های فوری در انواع مختلفی از جمله اسپرسوفوری نیز تولید می‌شوند. در تهیه اسپرسوفوری از دانه‌های قهوه تازه استفاده می‌گردد. بدین صورت که در بخش بالای یک برج استوانه‌ای شکل بلند، هوای داغ در جریان بوده و به آن عصاره قهوه را اسپری می‌کنند.  سپس قطرات قهوه خشک شده و هنگامی که به پایان استوانه برسند به ذرات ریز تبدیل می‌شوند. در این مرحله پودر به دست آمده را تبدیل به گرانول می‌کنند تا فرایند انحلال آن در آب راحت‌تر صورت گیرد. این روش تولید به حفظ عطر و طعم اصلی اسپرسو کمک کرده و همچنین می‌توان آن را به سرعت و به آسانی آماده کرد.

اسپرسوفوری همانند اسپرسو تازه از نظر طعم و قوام بسیار مطلوب بوده، با این تفاوت که سریع تر آماده می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید بدون داشتن دستگاه اسپرسوساز به راحتی در منزل یا محل کار این نوشیدنی خوش طعم را آماده نمایید. مهمترین مزیت اسپرسوفوری در مقایسه با قهوه تازه ماندگاری بالای آن است که تا سال‌ها قابل نگهداری خواهد بود. اما همچنان می‌توان گفت که اسپرسو تازه از نظر کیفیت و طعم جایگاه بالاتری از اسپرسوفوری دارد.

 

آشنایی با قهوه گلد

قهوه گلد از جمله پرمتقاضی‌ترین قهوه‌های فوری در بازار به شمار می‌آید. با توجه به اینکه قهوه گلد از دانه‌های مرغوب و درجه یک قهوه تولید شده، برای طرفداران قهوه که به دنبال تهیه یک نوشیدنی سریع و خوشمزه هستند گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این قهوه فوری در دو نوع معمولی و فاقد کافئین تحت فرایند فریز خشک به دست می‌آید. طبق فرایند فوق قهوه بعد از دم شدن در دمای زیر ۴۰ درجه سانتیگراد منجمد می‌گردد. در کارخانه ها، فشار بسیار زیاد قهوه منجمد را از طریق دستگاه‌های مخصوص توسط ایجاد خلا کاهش می‌دهند.

از جمله مزیت‌های قهوه فوری گلد می‌توان به دسترسی راحت، آماده سازی آسان و سریع، طعم مطلوب و قیمت به صرفه آن اشاره کرد. همچنین این نوع قهوه دارای کمترین میزان چربی و قند بوده و از این جهت مناسب افراد دارای قند خون و یا اضافه وزن می‌باشد.

از نقاط ضعف قهوه فوری گلد می‌توان به عطر و طعم ضعیف آن نسبت به قهوه‌های تازه اشاره کرد. البته این ویژگی در اغلب قهوه‌های فوری مشاهده می‌شود. اما با توجه به مزایای بسیار زیاد آن می‌توان به عنوان یک نوشیدنی سریع، خوش طعم و تازه از قهوه فوری گلد استفاده کرد.

حال که با سه نوع قهوه فوری پرتقاضا در بازار آشنا شدید نوبت آن می‌رسد تا تفاوت قهوه‌ گلد و کلاسیک و اسپرسوفوری را از نظر میزان کافئین، طعم، عطر و روش تهیه مورد بررسی قرار دهیم.

 

برای خرید خرید قهوه فوری نسکافه به وبسایت موراتوس سر بزنید.

 

008

 

تفاوت قهوه‌ گلد و کلاسیک و اسپرسوفوری

 

  • عطر

قهوه‌های فوری با توجه به فرایند تولید و نوع قهوه مورد استفاده از نظر عطر با یکدیگر متفاوت هستند. با توجه به اینکه برای تولید اسپرسو فوری از قهوه غلیظ بهره گرفته می‌شود می‌توان گفت که این نوع قهوه فوری از نظر عطر بسیار قوی‌تر از قهوه گلد و کلاسیک است. همچنین قهوه گلد در مقایسه با قهوه کلاسیک از عطر مطلوب و ملایم‌تری برخوردار است.

  • طعم

کیفیت طعم قهوه‌های فوری با توجه به ذائقه افراد بستگی دارد. بنابراین برای تصمیم گیری در مورد عطر مطلوب و محبوب قهوه فوری بهتر است هر سه نوع قهوه گلد، کلاسیک و اسپرسوفوری را امتحان کرده و در نهایت متناسب‌ترین آنها را با توجه به ذائقه و میل خود برگزینید.

چنانچه به طعم‌های تلخ و بسیار قوی قهوه علاقمند هستید قهوه فوری کلاسیک می‌تواند نظر شما را جلب نماید.

چنانچه طعم‌های شیرین قهوه مورد پسند شما است می‌توانید از قهوه گلد که اغلب کشورهای برزیل، کره، ویتنام، هند و اکوادور آن را تولید می‌کنند استفاده نمایید. البته توجه کنید که طعم قهوه گلد با توجه به کشور تولید کننده آن متفاوت است. به عنوان مثال قهوه گلد برزیل طعم و عطر متعادلی دارد، قهوه گلد اکوادور از نظر عطر قوی‌تر بوده و همچنین قهوه هند از تلخی بالاتری برخوردار است. اسپرسوفوری نیز در مقایسه با قهوه گلد و کلاسیک عطر و طعم بسیار قوی‌تری دارد.

  • کافئین

در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت قهوه‌ گلد و کلاسیک و اسپرسوفوری از نظر مقدار کافئین موجود در آنها خواهیم پرداخت. میزان کافئین در قهوه‌های فوری با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع قهوه، تولید کننده، ترکیبات و میزان قهوه‌ سرو شده بستگی دارد. مثلاً یک قاشق چای‌خوری از قهوه اسپرسوفوری دارای ۵۰ الی ۶۰ میلی‌گرم کافئین بوده، در حالی یک قاشق چای‌خوری از قهوه کلاسیک دارای ۶۰ الی ۸۰ میلی‌گرم کافئین است. بر همین اساس بهتر است برای محاسبه مقدار کافئین هر یک از قهوه‌های فوری برچسب محصول را مشاهده کرده و مشخصات دقیق را از تولید کننده آن دریافت نمایید.

به طور کلی اگر از یک نوع قهوه در تولید تمامی قهوه‌های فوری استفاده شده باشد می‌توان گفت که کافئین موجود در قهوه گلد کمترین و کافئین موجود در اسپرسوفوری در بیشترین میزان خواهد بود. مقاله کافئین چای بیشتر است یا قهوه را مطالعه کنید.

 

برای خرید قهوه ترک اصل به وبسایت موراتوس مراجعه کنید.

 

coffee

 

 

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت قهوه‌ گلد و کلاسیک و اسپرسوفوری از معروف‌ترین قهوه‌های فوری در بازار را مورد بررسی قرار دادیم. شما می‌توانید با توجه به ذائقه و علاقه‌ای که دارید نسبت به انتخاب و خریداری هر یک از قهوه‌های فوق اقدام نمایید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

طرز تهیه هات چاکلت رژیمی

بهترین زمان مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

پیاز زعفران چیست؟

پیاز زعفران چیست؟

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

عوارض مصرف بیش از حد چای سبز

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش