آجیل چهار مغز چیست ; آجیل چهار مغز شامل چه محصولاتی است و معرفی خواص آن

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

آجیل چهار مغز چیست ; آجیل چهار مغز شامل چه محصولاتی است و معرفی خواص آن

آجیل چهار مغز چیست ; آجیل چهار مغز شامل چه محصولاتی است و معرفی خواص آن

آجیل، یکی از خوراکی های پر طرفدار است که در ایام عید نوروزدر اکثر خانه های ایرانی وجود دارد. آجیل چهار مغزیکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته، مغز بادامدرختی، مغز بادام هندیو مغز فندقمی باشد و به صورت شور و یا خام در بازار موجود است. این مغز های خوشمزه اگر به اندازه و درست مصرف شوند، دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا در خصوص آجیل چهار مغز و خواص آن به شما بگوییم.

 

آجیل چهار مغز چیست؟

همان‌طور که از اسم این آجیل پیدا است، مخلوط ۴ مغز بادام هندی، پسته، فندق و بادام درختی را با هم به آجیل چهار مغز شهرت یافته است. مانند انواع دیگر خشکبار و آجیل، این نوع هم به صورت خام و هم به شکل فرآوری شده و یا به اصطلاح بو داده و شور در بازار وجود دارد که افراد طبق ذائقه و سلیقه خود آن را تهیه و مصرف می‌کنند. هر چند که به عقیده کارشناسان تغذیهآجیل چهارمغز خاماز نظر پیشگیری از بیماری‌های و حفظ سلامتی بدن و نیز امکان مصرف برای افراد دچار بیماری‌های نظیر فشار خون بالا و بیماران قلب و عروقی بهتر بوده و بیشتر توصیه می‌شود‌.

 

آجیل چهار مغز چیست؟

 

 

آجیل چهار مغز شامل چیست؟

به مخلوط مغز چهار قلم از مشهورترین آجیل‎ها چهار مغز گفته می‌شود. این چهار قلم شامل مغز پسته، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی است. هرکدام از این مغزها دارای خواص بیشماری برای سلامتی هستند. از سلامت قلب و عروق گرفته تا سلامت پوست و مو.

 

ترکیبات و عناصر تشکیل ‌دهنده آجیل چهارمغز

آجیل چهارمغز منبع غنی از املاح، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز است که هر یک از آن ها حاوی فواید و خواص بسیاری برای سلامتی هستند. از کلیدی ترین مواد معدنی موجود در آجیل چهار مغز می توان به آهن، فسفر، پتاسیم، روی، منگنز، کلسیم، مس اشاره کرد. علاوه براین ویتامین های گروه B، A، E نیز در این آجیل موجود است. آنتی اکسیدان ها، انواع پروتئین، امگا 3 و اسیدهای چرب غیر اشباع دیگر مواد تشکیل دهنده آجیل چهار مغز را شامل می شوند.

 

چرا باید آجیل چهار مغز و هفت مغز را انتخاب کنیم؟

آجیل هفت مغز و چهار مغز به عنوان دو نمونه از بهترین آجیل های موجود به حساب می آیند. زیرا در ترکیبات این آجیل ها از مغز های خوشمزه با خاصیت فراوان استفاده شده است. مغزهایی که استفاده از هریک از آن ها می تواند مزایای ارزشمندی را برای بدن به ارمغان آورد.

شاید یکی از دلایل محبوبیت آجیل چهار مغز و هفت مغز خواص بسیار خوب آن ها باشد. البته این موضوع تنها یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع از آجیل است. دلیل دیگری که بسیاری از افراد این دو نوع آجیل را انتخاب می کنند طعم خوشمزه و دلپذیر آن است.

همانطور که گفته شد در آجیل چهار مغز و هفت مغز از ترکیبات مختلف و پرطرفداری استفاده می شود. همچنین هر یک از مغز های استفاده شده در ترکیبات این دو نوع آجیل به تنهایی طرفداران خود را دارند. به طور کلی استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز در ایام مختلف سال مانند شب یلدا صورت می‌گیرد.

 

چرا باید آجیل چهار مغز و هفت مغز را انتخاب کنیم؟

 

خواص آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز برای سلامت قلبو عروق

مصرف به اندازه آجیل چهار مغز برای حفظ سلامت قلب مفید است. مصرف آجیل خام برای کسانی است که عادت به خام خواری دارند، توصیه می شود. افرادی که از آجیل چهار مغز سالم و تازه استفاده می کنند، کلسترول بد خونشان کاهش می یابد و به همین علت از بیماری های قلبی عروقی در امان می مانند.

 

سرشار از آنتی اکسیدان

آجیل چهار مغز منشا آنتی اکسیدان است و در جلوگیری از سرطان موثر می باشد. در نتیجه توصیه می شود که افراد می تواند در روز 7 عدد از این آجیل مصرف کنند.

 

جلوگیری از بروز بیماری سرطان

ترکیبات موجود در آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند باعث جلوگیری از بروز سرطان شود. این موضوع با استفاده مداوم از این آجیل ها به سادگی امکان پذیر خواهد بود؛ زیرا ترکیبات موجود در آجیل های چهار مغز و هفت مغز سرشار از آنتی اکسیدان های گوناگون است. به همین منظور پیشنهاد می شود تا این آجیل ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

آجیل چهار مغز منبع پروتئین

آجیل چهار مغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی های امگا 3و اسید آلفا لینولنیک است که مصرف منظم آن، سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، کلیه، دیابت، سنگ صفرا و دیگر بیماری ها می شود.

 

خواص آجیل چهار مغز

 

بهبود عملکرد سلول های مغز

مصرف این آجیل می تواند در بهبود عملکرد سلول های مغز بسیار موثر باشد و کم کم با مصرف روزانه منجر به افزایش هوش می گردد.

 

جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر کم خونی

از دیگر خواص آجیل چهار مغز و هفت مغز می توان به جلوگیری از بروز کم خونی اشاره نمود. بهتر است بدانید که کم خونی به عنوان یکی از مشکلات رایج در میان افراد محسوب می شود. این مشکل در نتیجه کمبود مواد معدنی همچون آهن رخ می دهد. به همین جهت استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند به تامین آهن بدن کمک زیادی نماید. مقاله خواص پسته خام برای کم خونی را مطالعه کنید.

 

چهار مغز غذای مغز و درمان بی خوابیاست

از دیگر مواد مفید موجود در چهارمغز ملاتونین است که به بهبود خواب کمک می کند و مصرف آن در کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالات خواب مؤثر است.

 

خواص چهار مغز در بارداری

زنان باردار باید در دوران بارداری به تغذیه خود توجه نمایند و از خوراکی های سالم و مقوی استفاده کنند که حاوی ارزش غذایی بالایی باشند. مصرف آجیل چهار مغز در دوران بارداری به خانم ها کمک می کند تا زیبایی مادر در اثر بارداری از بین نرود. اگر زنان باردار روزانه یک عدد چهار مغز مصرف کنند، بعد از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ می کند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

آشنایی با انواع پسته و خواص آنها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه مرغ یکی از پرکاربردترین ادویه ها

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

ادویه ایتالیایی چیست؟ این ادویه شامل چه ترکیباتی است؟

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

انواع ادویه ‌جات ; لیستی کامل از انواع ادویه که هر خانم خانه داری باید بداند!

فلفل سیاه ادویه ای با خواص دارویی و ارزش غذایی بسیار بالا

فلفل سیاه ادویه ای با خواص دارویی و ارزش غذایی بسیار بالا

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش