خواص خرما برای مردان | 10 از مزایای مصرف خرما برای آقایان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص خرما برای مردان | 10 از مزایای مصرف خرما برای آقایان

خواص خرما برای مردان | 10 از مزایای مصرف خرما برای آقایان

وقتی صحبت از میان وعده های شیرین و سالم می شود، نمی‌توانید تاثیر خرما را نادیده بگیرید. خواص خرما در هر حالتی بسیار زیاد است اما با این حال، خوردن یک مشت خرما مغذی بیشتر از چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای آقایان مفید است. در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا خواص خرما برای مردان را به شما بگوییم.

 

خواص خرما برای مردان

خرما Date یکی از بهترین و مفیدترین میوه‌ها و تنقلاتی است که در سبد غذایی مردم خاورمیانه از دیرباز وجود داشته است. این میوه با داشتن اثرات تغذیه‌ای اعجاب‌انگیز و بسیار مفید، به سلامت ما کمک زیادی می‌کند. اثرات استفاده از این میوه شفابخش، آن قدر زیاد است که نمی‌توان در یک مقاله گنجاند. یکی از مهم‌ترین تاثیرات و فواید این میوه، بهبود وضعیت سلامت کلی بدن مردان و افزایش بهداشت جنسی در آنان است. در ادامه با مهم‌ترین خواص خرما برای مردان در سلامت عمومی بدن و نیز تاثیرات آن در بهداشت جنسی را بررسی خواهیم کرد. مقاله تفاوت خرمای مجول و پیارم را هم بخوانید.

 

خواص خرما برای مردان

 

احتمالا به درمان ناباروری کمک می کند

در درمان های طب سنتی آفریقا، مردم مدتهاست که از خرما برای درمان ناباروری مردان استفاده می نمایند. با این حال، طبق یک مطالعه، تحقیقات علمی کمی از اثربخشی خرما، برای این منظور حمایت می کنند. این مطالعه هنوز تحت بررسی دقیق قرار نگرفته است. محققان اثرات خرما را بر باروری موش های صحرایی مبتلا به ناباروری ناشی از نوروتوکسین، آزمایش کردند. 

قیمت خرمای پیارم ۱۴۰۲ باعث کاهش علائم ناباروری در موش صحرایی می شود، اما همچنین می تواند منجر به کاهش سطح هورمون تستوسترون، که با باروری مرتبط است، گردد. محققان پیشنهاد می کنند که در مطالعات آینده، مقدار مناسب خرما برای درمان ناباروری مشخص شود. قبل از توصیه به مصرف خرما برای این منظور، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر آن بر باروری انسان انجام دهند.

 

کنترل و بهبود دیابت نوع یک با مصرف خرما

مصرف مواد غذایی دارای قندهای مصنوعی و سبک زندگی ناسالم سبب شده است تا میزان افراد با دیابت نوع یک روزبه‌روز افزایش یابد. بنابراین، مصرف ماده‌ای که بتواند جایگزین مناسبی برای قندهای مصنوعی و شکر سفید باشد می‌تواند مانع از بروز دیابت شود که خرما یکی از بهترین گزینه‌هاست. به‌علاوه، خرما دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که بر عملکرد پانکراس تاثسر می‌گذارند.

پانکراس در بدن مسئول ترشح و تولید انسولین است که در بیماری دیابت با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین، از خواص خرما برای مردان آن است که عملکرد پانکراس در تولید انسولین را تنظیم می‌کند و همچنین با کاهش سرعت میزان جذب قندها توسط روده به کنترل و بهبود دیابت کمک می‌کند.

 

جلوگیری از یبوست در آقایان

خواص خرما همچنین سرشار از فیبر است تا دستگاه گوارش شما را سالم نگه دارد. و در نتیجه، کمتر با یبوست مواجهخواهید شد. خرما همچنین منبع آهن است که به کاهش احتمال آسیب روده بزرگ کمک می کند. دانه‌های کوچک خرما همچنین آهن و ویتامین K مورد نیازبدن را تامین می‌کنند.

 

جلوگیری از یبوست در آقایان

 

جلوگیری از یبوست در آقایان، از خواص خرما در مردان

خرما همچنین سرشار از فیبر است تا دستگاه گوارش شما را سالم نگه دارد. و در نتیجه، کمتر با یبوست مواجهخواهید شد. خرما همچنین منبع آهن است که به کاهش احتمال آسیب روده بزرگ کمک می کند. دانه‌های کوچک خرما همچنین آهن و ویتامین K مورد نیازبدن را تامین می‌کنند.

 

می تواند سلامت مغز را تقویت کند

یک بررسی علمی معتبر در سال ۲۰۱۶ خاطرنشان می کند که برخی مطالعات، مصرف منظم خرما را به بهبود مهارت های تفکر و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط دانسته اند.بیماری آلزایمر، حافظه و توانایی تفکر را مختل می کند. این بررسی نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از مکمل های خرما در جوندگان، با کاهش تشکیل پلاک در مغز همراه است. این پلاک ها در افراد مبتلا به آلزایمر دیده می شوند.

 

خرما منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است

خرما منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین‌ها، به‌ویژه ویتامین B12 است. خرما دارای مقادیری فوق العاده از برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین B5 و B6، مس و پتاسیم است. علاوه بر این، این میوه، دارای مقادیر زیادی فیبر و منیزیم است. خرما همچنین همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است که بر سلامت بسیاری از اعضای بدن تأثیر می‌گذارد. کمبود آهن منجر به مشکلات تنفسی، نوسان دمای بدن و کم خونی می‌شود و اطمینان از دریافت آهن کافی در رژیم غذایی، ضروری است.

علاوه بر این خواص خرما برای مردان، این میوه همچنین به دلیل دارا بودن کلسیم و فسفر برای استخوان‌ها و سلامت کلی بدن، عالی است. بر اساس تحقیقات، استفاده منظم از خرما می‌تواند به کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند. این موضوع همچنین به دلیل سطوح بالای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم است که در این میوه به وفور وجود دارد.

 

برای اطلاع از قیمت خرما ۱۴۰۲ بر روی لینک کلیک کنید.

 

خرما منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است

 

جوانسازی و شفافیت پوست، از شگفت‌انگیزترین خواص خرما برای مردان

شرایط کاری و به ویژه کار در زیر نور آفتاب سبب می‌شود تا بسیاری از مردان با مشکلات پوستی مواجه شوند. استفاده از خرما به شکل روغن یا کرم بر روی سطح پوست می‌تواند سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرده و به جوانسازی پوست کمک کند. همچنین از دیگر خواص خرما برای مردان آن است که محصولات پوستی دارای خرما با افزایش رطوبت پوست سبب رفع چین و چروک‌های پوستی شده و به شفافیت و درخشندگی پوست می‌افزایند.

 

تناسب اندام

اغلب آقایان برای رسیدن به وزن ایده‌آل یا داشتن عضلاتی قوی به سمت استفاده از مکمل‌ها حرکت می‌کنند. جالب است بدانید که خرما می‌تواند جایگزین مناسبی برای این مکمل‌ها باشد. بهترین زمان مصرف خرما این ماده غذایی به دلیل داشتن انواعی از اسید آمینه‌ها و مواد معدنی به کنترل وزن و عضله‌سازی کمک می‌کند. از طرفی خواص خرما برای مردان به اینجا محدود نمی‌شود و افرادی که با کاهش وزن یا افزایش وزن بیش از حد دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند از خواص خرما برای رسیدن به وزن مناسب کمک بگیرند.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش