چهار مغز برای تقویت تخمدان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

چهار مغز برای تقویت تخمدان

چهار مغز برای تقویت تخمدان

یکی از راهکارهای مفید برای پیشگیری از تنبلی تخمدان و ناباروری، تقویت تخمدان‌ها در بانوان است. برای تقویت تخمدان ها آجیل چهار مغز بسیار مفید است؛ چراکه حجم زیادی از ویتامین E، فولات، سلنیوم و آهن را به بدن می‌رساند، که تاثیر زیادی بر سلامت رحم و تخمدان‌ها دارند. خرید مغز پسته اعلا ، فندق، بادام درختی و بادام هندی، اجزای اصلی آجیل چهار مغز هستند، که اگر به شکل خام و بدون نمک مصرف شوند، خواصی به مراتب بیشتر از آجیل مخلوط بو داده و نمکی خواهند داشت.

در این مقاله از موراتوس به بررسی بیشتر خواص چهار مغز برای تقویت تخمدان می پردازیم با ما همراه باشید.

 

چهار مغز برای تقویت تخمدان

در ترکیب چهار مغز برای تقویت تخمدان، از مغزهای پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق استفاده می‌شود، که هر کدام از آن‌ها، خواص فوق العاده‌ای برای بدن دارند. مصرف ترکیب آن‌ها، سبب می‌شود تا نیاز بدن بانوان به انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها تامین شده، و زمینه برای تقویت تخمدان‌ها فراهم گردد. در ادامه، به مهم‌ترین خواص آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان، اشاره می‌کنیم.

 

  • خواص پسته برای تخمدان

پسته از مقادیر زیادی آهن، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع و همچنین، منیزیم و سلنیوم برخوردار است. همه ی این مواد، برای تقویت رحم و تخمدان‌ها ضروری هستند. ویتامین E موجود در پسته، نقش موثری بر تضمین سلامت آندومتر دارد. ضمن این که این آنتی اکسیدان قوی، از بروز انواع سرطان‌های مربوط به رحم و تخمدان، پیشگیری می‌کند. از پسته می توان بعنوان آنتی اکسیدانی قوی در مقابله با سرطان رحم و تخمدان یاد کرد. با خرید پسته درجه یک می توانید از خواص آن بهره مند شوید.

 

خواص پسته برای تخمدان

 

  • خواص بادام درختی برای تخمدان

یکی دیگر از چهار مغزها برای تقویت تخمدان بادام درختی است. کلسیم، ویتامین‌های E و A و همچنین، مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین‌های موجود در بادام درختی، به تقویت تخمدان‌ها و تولید تخمک سالم کمک می‌کنند. پس، یکی از مهم‌ترین خواص آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان را می‌توان تولید تخمک سالم برای باروری دانست.

ناگفته نماند که خواص بادام  درختی برای مردان نیز بسیار زیاد بوده و به تقویت اسپرم کمک می‌کند! به این ترتیب، زوج‌هایی که مشکل ناباروری دارند، می‌توانند به صورت همزمان، از خواص بادام درختی برای حل مشکل خود، استفاده کنند.

 

خواص بادام درختی برای تخمدان

 

  • خواص فندق برای تقویت تخمدان

فندق هم تاثیر زیادی بر اصلاح و تقویت گردش خون در بدن دارد! به همین دلیل، مصرف فندق، همراه با آجیل چهار مغز برای تخمدان، بسیار مفید است. در حقیقت، این مغز، با افزایش گردش خون در تخمدان‌ها و خونرسانی کافی به آن‌ها، عملکرد تخمدان‌ها را بهبود داده و سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند. ضمن اینکه این ماده غذایی، سرشار از فیبر است که می‌تواند به درمان اختلالات تخمک گذاری کمک کند! مصرف فندق موجب تقویت گردش خون در تخمدان ها می شود.

 

خواص فندق برای تقویت تخمدان

 

  • خواص بادام هندی و سلامت تخمدان‌ها

بادام هندی یکی دیگر از انواع چهار مغزها برای تقویت تخمدان است. مهم‌ترین خاصیتی که می‌توان در مورد مصرف بادام هندی برای تقویت تخمدان‌ها نام برد، مقدار فراوان اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع در این مغز خوشمزه است، که به شدت بر سلامت آندومتر و اجزای رحم تاثیرگذار خواهند بود. ناگفته نماند که بر اساس مطالعات انجام شده، بادام هندی می‌تواند علاوه بر تقویت تخمدان‌ها، اختلالات جدی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک را نیز بهبود بخشد.

 

دستور تهیه معجون چهار مغز برای تقویت تخمدان

مواد لازم:

 

شیر: ۲ لیوان

موز بزرگ: ۲ عدد

عسل: به مقدار دلخواه

مغز گردو: ۴ عدد

پسته: ۱۰ عدد (برای خرید پسته کله قوچی به وبسایت موراتوس مراجعه فرمایید)

بادام: ۱۰ عدد

فندق: ۵ عدد

پودر نارگیل (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

 ۱. شیر و موز‌ها را در مخلوط‌کن ریخته و به آن عسل اضافه کنید. ۲. آجیل‌ها را پودر کرده و به مخلوط شیر و موز اضافه نمایید. ۳. در صورت تمایل، پودر نارگیل را نیز بیفزایید تا طعم دلپذیری به معجون بدهد. ۴. تمام مواد را تا زمانی که یکدست شوند، میکس کنید.

این معجون نه تنها برای تقویت تخمدان‌ها مفید است، بلکه به دلیل طعم بی‌نظیر و مواد مغذی که دارد، می‌تواند بخشی از رژیم غذایی سالم شما باشد. مصرف منظم این معجون می‌تواند به تقویت سلامت باروری کمک کند و تجربه‌ای لذت‌بخش از خوردن آجیل به شکلی جدید را برایتان به ارمغان آورد.

 

روش دوم | دستور تهیه معجون چهار مغز برای تقویت تخمدان

مواد لازم:

شیر: ۲ لیوان

بستنی لیوانی: نیم کیلو

پودر فندق: ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

خرمای بدون هسته: ۱۲ عدد

یخ: ۸ تکه کوچک

موز: ۴ عدد

کنجد بوداده شده: ۲ قاشق غذاخوری

پودر مغز بادام درختی: ۲ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

 ۱. خرماها را پوست بگیرید و در مخلوط‌کن بریزید. ۲. شیر سرد، پودر چهار مغز، عسل، کنجد بوداده و بستنی را اضافه کنید و مخلوط کنید. ۳. موزهای خرد شده و خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کرده و تا حصول یکدستی میکس کنید. ۴. یخ را اضافه کرده و معجون را برای مدتی در یخچال قرار دهید.

این معجون چهار مغز، پس از خنک شدن، آماده مصرف است و می‌توانید از آن لذت ببرید. می‌توانید مقدار مواد را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید و در صورت تمایل، پودر کاکائو یا قهوه را برای افزودن طعم دلخواه اضافه کنید. این نوشیدنی نه تنها خوشمزه است، بلکه می‌تواند به تقویت تخمدان‌ها و بهبود سلامت باروری شما کمک کند

 

سخن پایانی

تخمدان ها نقش مهم و حیاتی در باروری زنان دارند و سلامت آن ها بسیار حائز اهمیت است. در این راستا مصرف چهار مغز برای تقویت تخمدان بسیار توصیه شده که در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم.

X


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش