راهنمای انتخاب پسته مرغوب

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

پسته از جمله آجیل‌های خوشمزه‌ و پر طرفداری است که از قلب آسیا و خاورمیانه به تمام جهان صادر می‌شود. کشور ما هم یکی از تولیدکنندگان بزرگ این محصول بینظیر است. اما انتخاب و خرید پسته مرغوب حتی برای کشور ماهم که تولید کننده است کار ساده‌ای نیست. 

 ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس قصد داریم تا راهنمای انتخاب پسته مرغوب را بگوییم. تا انتها همراه ما باشید.

 

معرفی انواع پسته موجود در بازار ایران 

پسته ایرانی  بهترین آجیل برای کم خونی محصوب می گردد و از نظر ارقام دارای انواع و نژادهای متنوعی است، اما چهار نوع پسته موجود است که نتها در ایران بلکه در خارج هم همه آن ها می شناسند:

 

علت مرغوب بودن پسته های ایرانی

پسته‌‌ها، مغزهای مقوی روغنی، البته بدون اسیدهای چرب مضراند. هر چقدر هم که پسته‌ها چرب‌تر باشند، لذیذتر خواهند بود. اگرچه در حال حاضر در هر گوشه‌ی دنیا در تلاش اند تا پسته پرورش دهند، اما هیچچ یک موفق نمی شوند که پسته ای به خوشمزگی پسته ایرانی تولید کنند. علت اصلی خوشمزه بودن پسته های ایرانی نسبت به سایر پسته‌های جهان، نوع خاک و آب و هوای کشور است.

 

 علت مرغوب بودن پسته های ایرانی

 

نکات مهمی که قبل از خرید پسته باید بدانید!

همانطور که گفتیم پسته یک آجیل بسیار محبوب است، یعنی هر کسی که به خرید آجیل می رود و یا تصمیم دارد بسته‌ای از آجیل برای دوستان خود هدیه بگیرد، حتماً یک پسته ممتاز را نیز درون آجیل خود جای می دهد. طعم و مزه پسته عالی است و بافت آن نیز نرم و ترد می باشد.

فواید پسته نیز فوق‌العاده است، اما نکته مهم اینجا است که تمامی این ویژگی‌ها در پسته مرغوب وجود دارد و در پسته‌های معمولی و یا بی‌کیفیت وجود ندارند. اگر می‌خواهید بهترین پسته را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که نکات زیر را حتماً در نظر بگیرید:

 

 طعم پسته

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در زمان خرید باید بررسی کنید، طعم پسته است. طعم پسته بیشترین تأثیر را در کیفیت آن دارد و هر چه خوش‌طعم‌تر باشد، میزان لذیذی آن نیز بیشتر می‌شود. نه‌تنها پسته بلکه در بسیاری از آجیل‌ها و خشکبارها طعم اولین حرف را می‌زند.

طعم پسته می‌تواند نشان‌دهنده تازگی و یا کهنه بودن پسته باشد. از طرف دیگر هر چه طعم پسته خوشمزه‌تر و لذیذتر باشد، نشان‌دهنده شرایط مناسب برای رشد این آجیل محبوب را دارد. هر کدام از نوع‌های پسته از پسته اکبری تا پسته احمد آقایی و پسته کله‌قوچی طعم منحصربه‌فرد خود را دارند و با یکدیگر متفاوت اند.

هنر دوستدار پسته این است که طعم خوش هر نوع پسته را حفظ می نماید و زمان خرید بهترین طعم را انتخاب کند. این موضوع مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب پسته است. می‌توانید برای این کار از یک علاقه‌مند به پسته کمک بگیرید. چنین فردی می‌تواند به‌راحتی بهترین طعم برای پسته را تشخیص دهد.

 

اندازه پسته

مورد دیگری که بررسی آن بسیار ضروری است و به‌عنوان بهترین راهنمای انتخاب پسته مرغوب می باشد، اندازه پسته است. شما می‌توانید با بررسی اندازه پسته اصیل بودن و باکیفیت بودن آن را تشخیص دهید. برخی از افراد فکر می‌کنند که آجیل و مغزیجات اندازه‌ای یکسان دارند و اگر اندازه متفاوت باشد، تأثیر بالایی در قیمت و یا ارزش آن نخواهد داشت، اما این را باید بدانید که اندازه هم در پسته مهم است و هم در آجیل‌های دیگر.

مدل‌های مختلف پسته ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند، شما باید با این اندازه‌ها آشنایی داشته و ببینید که هر کدام چه اندازه‌ای را دارا هستند. اگر به طور مثال فروشنده‌ای پسته ریزی را به‌جای پسته اکبری جا بزند، می‌توانید با اندازه‌گرفتن پسته و دقت به شکل ظاهری آن به‌راحتی بی‌کیفیت بودن و اصل نبودن پسته را تشخیص بدهید.

اگر پسته کوچ باشد باید مطمئن شوید که آن نوع پسته اکبری نبوده و فروشنده قصد کلاهبرداری از شما را دارد. البته نسبت به دیگر معیارها، اندازه پسته ممکن است اهمیت کمتری داشته باشد، زیرا ممکن است زمان رشد عوامل مختلفی موجب کوچک‌تر شدن پسته شده باشند.

 

اندازه پسته

 

ظاهر پسته‌ها

یکی از مهم‌ترین راهنمای انتخاب پسته مرغوب که حتماً باید آن را زمان خرید پسته این مورد را بررسی کنید، ظاهر پسته‌ها است. ظاهر پسته می‌تواند نشانه‌های مختلفی را برای پسته به شما ارائه کند. شما می‌توانید با بررسی ظاهر پسته تشخیص دهید که پسته در چه شرایطی رشد کرده و چه طعم و مزه‌ای هم دارد.

به طور مثال زمانی که پوست پسته شکسته شده باشد، نشان‌دهنده این است که پسته در فشار بوده و نمی توان از نظر کیفیت آن را در دسته بندی ممتاز قرار داد. از طرف دیگر لک‌های قهوه‌ای که روی پوست پسته ایجاد می‌شوند نیز نشان‌دهنده کیفیت پایین پسته مدنظر هستند.

این موضوع ممکن است به دلیل رنگ‌آمیزی پوست پسته برای زیباتر جلوه‌دادن آن باشد، اما این کار برای انسان ضرر زیادی دارد. برای تشخیص رنگی بودن پسته شما می‌توانید بر روی سطح پوست آن دست کشیده و یا از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

 

مغز پسته

اگر به دنبال بهترین نکته برای راهنمای انتخاب پسته مرغوب هستید، مغز پسته می‌تواند نکاتی عالی در رابطه‌ با پسته را  به شما ارائه دهد. در واقع نه‌تنها مغز پسته بلکه مغز آجیل‌های دیگر  نیز مهم‌ترین معیار برای بررسی مرغوب بودن آن‌ها است.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید پسته با بررسی مغز آن نمایان می‌شوند. زمانی که به خرید پسته می‌روید معمولاً پسته خندان را به شما معرفی میکنند. پسته زمانی خندان می‌شود که به‌اندازه رسیده شده و مغز آن درشت شده است. مغز زمانی که درشت شود پر از ویتامین و طعم عالی شده و پوست پسته را می‌شکافد.

کافی است یک‌مشت پسته در دستان خود تکان دهید، اگر صدای زیادی از پسته درآمد، یعنی مغز پسته کوچک بوده و پسته هنوز کامل نرسیده است. این پسته‌ها طی فرایند مکانیکی خندان می‌شوند که باعث کاهش کیفیت آن‌ها می‌شود.

 

مغز پسته

 

خرید از فروشگاه های مطمئن و پرفروش

خرید از فروشگاه های مطمئن میتواند به چند دلیل اهمیت داشته باشد. یکی آنکه این فروشگاه ها مشتریان بسیاری دارند و احتمالا محصولات آنان از جمله پسته، کیفیت بالایی دارد که افراد زیادی ترجیح میدهند خرید خود را از این فروشگاه انجام دهند. دلیل دوم این است که پسته این فروشگاه ها به دلیل حجم بالای فروش خود، زودتر به پایان میرسد و همواره پسته تازه در اختیار شما قرار میگیرد. خرید از فروشگاه های مطمئن و پرفروش میتواند برای افرادی که تجربه بالایی در خرید پسته ندارند، گزینه مناسبی باشد.

 

کلام پایانی

در بسیاری مواقع برخی از افراد سودجو از طریق طعم دار کردن پسته سعی در مخفی کردن طعم و بوی نامطبوع پسته بی کیفیت دارند. در این زمان روش تشخیص پسته مرغوب از پسته بی کیفیت دشوار است و ممکن است با خرید پسته نامرغوب برخی از خواص پستهرا از دست بدهید.

برای جلوگیری از این موضوع می توانید پسته خام را تهیه کرده و از طریق انواع روش بو دادن پسته خامدر خانه آنها را طعم دار کرده و از خوردن آن لذت ببرید. باتوجه به تمام مواردی که تا به اینجا گفته شد، خرید پسته از فروشنده های معتبر اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر قصد خرید اینترنتی پسته را دارید حتما و حتما از فروشگاهی خرید داشته باشید که برای شما ضمانت مرجوعی قرار دهد و همچنین دارای نشان ملی ثبت و اینماد باشد.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

موثرترین عرقیات گیاهی برای افزایش اشتها کدام اند؟

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

راهنمای انتخاب پسته مرغوب

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

معرفی آجیل های که سرشار از ویتامین B12 هستند!

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش