10 تا مهمترین خواص پسته برای زنان

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

10 تا مهمترین خواص پسته برای زنان

10 تا مهمترین خواص پسته برای زنان

پسته یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین آجیل ها است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن می باشد ، همچنین مصرف پسته طیف وسیعی از فواید را برای زنان به ارمغان می آورد . پسته که سرشار از مواد مغذی مهم برای بدن است ، قرن هاست که به علت خواص دارویی مورد توجه قرار گرفته است . در این مقاله از موراتوس ، خواص پسته برای زنان و مزایای بی شماری که می تواند برای سلامت آنان به همراه داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

 

ارزش غذایی پسته

پسته حاوی مواد مغذی ، همچون :

کربوهیدرات ها ، پروتئین ، اسیدهای آمینه ، چربی و فیبرهای رژیمی می باشد .

پسته همچنین غنی از مواد معدنی ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، روی ، مس و سدیم است .

پسته، دارای ویتامین های ضروری ، مانند : ویتامین C ، B6 ، A ، K ، تیامین ، فولات ، کولین ، اسید و بتایین است .

 

مهم ترین خواص پسته برای زنان

  • درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
  • مناسب برای لاغری و کاهش وزن
  • افزایش تولید خون و جذب آهن
  • جوان‌سازی و رفع چین و چروک پوست
  • کمک به تغذیه و رشد موها
  • افزایش رشد سالم جنین
  • کاهش فشار و کلسترول خون
  • کمک به درمان یبوست و نفخ
  • تقویت سیستم ایمنی زنان
  • تنظیم سطح قند خون
  • کاهش علائم سندروم تخمدان پلی ‌کیستیک

 

10 مورد از مهمترین خواص پسته برای زنان

محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع آجیل ، پسته می باشد . کمتر کسی پیدا می شود که به پسته علاقه نداشته باشد . این خوراکی خوشمزه سرشار از پروتئین ، فیبر ، انواع ویتامین ها ، مواد آنتی اکسیدانی و… می باشد که به سلامت ارگان ها و سیستم های بدن کمک می کند . در ادامه متن 10 مورد از مهمترین خواص پسته برای زنان را بیان خواهیم کرد .

 

  1. کم خونی زنان

یکی از مشکلات شایع در میان زنان ، کم خونی می باشد . زنان به دلیل سیستم فیزیولوژیکی بدنشان ، هر ماه مقداری خون از دست می دهند و به همین دلیل اکثر زنان به کم خونی مبتلا هستند . یکی از بهترین خواص پسته برای زنان ، بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی می باشد . پسته از طریق چند روش مختلف کم خونی زنان را جبران می کند .

پسته دارای مقدار زیادی آهن می باشد. هر 100 گرم از آن حدود 15 میلی گرم آهن دارد . بدون شک نمی توان از خواص پسته به دلیل وجود ویتامین B6 غافل شد . ویتامین B6 یکی از اجزای لازم برای ساخت خون می باشد . همچنین پسته سرشار از مس می باشد و به جذب آهن در سیستم گوارش کمک می کند . بنابراین توصیه می کنیم که هر زن روزانه مقداری پسته مصرف کند .

 

25.[1]

 

  1. لاغری

یکی دیگر از خواص پسته برای زنان ، لاغری می باشد . امروزه بسیاری از زنان انواعی از دارو ها و قرص های شیمیایی را برای لاغری مصرف می کنند . در حالی که زیاد موثر نمی باشند و برای بدن عوارض بسیار زیادی دارند . حتی برخی از زنان برای لاغر شدن جراحی های مختلفی انجام می دهند که عوارض بسیار زیادی دارند . برای خرید اینترنتی پسته بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از خواص انواع آجیل ها ، لاغری می باشد . بدون شک نمی توان از خواص پسته برای لاغری چشم پوشی کرد . پسته سرشار از فیبر می باشد و کالری زیادی دارد . مصرف پسته موجب رفع یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود . مصرف آن به عنوان میان وعده می تواند شما را برای ساعات طولانی سیر نگه دارد و بدین صورت موجب لاغری شما می شود .

  1. بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک

یکی دیگر از خواص پسته برای زنان ، بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد . بیماری تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های نسبتا شایع در میان زنان می باشد .

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ، دارای علائمی همچون خونریزی زیاد ، چاقی ، داشتن چرخه های نامنظم قاعدگی ، آکنه ، داشتن ضایعات پوستی و… می باشند . تحقیقات ثابت کرده است که مصرف پسته و بادام برای کبد چرب در زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک ، علائم آن ها را به مقدار زیادی کاهش می دهد .

  1. پاکسازی پوست

از دیگر خواص پسته برای زنان می توان به پاکسازی پوست اشاره کرد . پسته دارای انواعی از اسید های چرب سالم می باشد و به همین دلیل رشد سلول های پوستی را تحریک می کند و موجب جوانسازی پوست می شود .

پسته سرشار از انواع مواد آنتی اکسیدانی می باشد و موجب رفع چین و چروک پوستی می شود . همچنین به دلیل وجود ویتامین E داخل آن ، به حفظ سلامت پوست کمک می کند و احتمال ابتلا به سرطان های پوستی را کاهش می دهد . همچنین می توانید از روغن آن به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید .

  1. خواص پسته برای پوست و مو

پسته دارای خواص متعدد و زیادی می باشد . پسته به دلیل داشتن انواع اسید چرب های سالم ، موجب تغذیه و رشد مو می شود . همچنین با افزایش رطوبت رسانی به مو ، موجب انعطاف پذیری مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند . برای خرید اینترنتی پسته احمد آقایی بر روی لینک کلیک کنید.

  1. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یکی دیگر از خواص پسته برای زنان ، بهبود عملکرد دستگاه گوارش می باشد . امروزه متاسفانه شایع ترین بیماری های سراسر جهان ، مربوط به بیماری های دستگاه گوارش می باشد . با افزایش سن ، عملکرد دستگاه گوارش در هضم غذا ها کاهش می یابد و موجب ایجاد یبوست و نفخ می شود . مقاله پسته کله قوچی چیست را بخوانید.

پسته سرشار از فیبر می باشد و موجب رفع یبوست و نفخ بدن می شود . همچنین پسته به دستگاه گوارش در هضم غذا های مختلف کمک می کند .

 

24

 

  1. خواص پسته برای زنان باردار

از دیگر خواص پسته برای زنان ، می توان به تغذیه زنان باردار اشاره کرد. همانطور که گفتیم پسته سرشار از انواع مواد مغذی ضروری بدن می باشد و بهترین تغذیه برای زنان باردار می باشد . این پسته حاوی مقدار زیادی امگا3 و مواد آنتی اکسیدانی می باشد و به همین دلیل به رشد جنین داخل شکم مادر کمک می کند . 

از مهم‌ ترین خواص پسته برای خانم ‌های باردار ، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع خطر ابتلا به دیابت بارداری
  • امکان کاهش فشار خون بارداری
  • تقویت سیستم ایمنی بدن در زنان باردار
  • کمک به رشد مغز جنین؛ به دلیل وجود ویتامین‌های گروه B و امگا ۳
  • حفظ سلامت و استخوان‌ها در مادر و کمک به رشد استخوانی جنین
  • رفع یبوست در بارداری
  • کاهش تمایل به خوردن تنقلات مضر
  • کمک به حفظ سلامت قلب مادر و جنین
  • پیشگیری از بروز نقص‌های مادرزادی
  • از بین بردن نفخ بدن
  • کمک به عملکرد سلول‌ های عصبی و بهبود خلق و خو در بارداری
  • نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است ، که علی رغم خواص پسته برای خانم ‌ها ، مصرف این مغز در دوران بارداری ، باید مطابق با نظر پزشک و به اندازه باشد ، زیرا در صورتی که این ماده غذایی بیش از حد مصرف شود، ممکن است عوارضی مانند یبوست ، شکم درد ، اسهال یا نفخ در پی داشته باشد .
  1. تنظیم قند خون

یکی از شایع ترین بیماری های سراسر جهان ، دیابت می باشد . اکثر زنان در بزرگسالی به دلیل قند خون بالا به این بیماری مبتلا می شوند . بیماری دیابت بسیار صعب العلاج می باشد و افراد را بسیار اذیت می کند . یکی از درمان های اصلی بیماری دیابت ، رعایت رژیم غذایی می باشد . پسته به دلیل مواد موجود در آن ، موجب تنظیم شدن قند خون می شود .

  1. حفظ سلامت قلب و عروق

از دیگر خواص پسته برای زنان می توان به حفظ سلامت قلب و عروق اشاره کرد . پسته کله قوچی به دلیل پتاسیم زیاد ، فشار خون را کاهش می دهد . همچنین موجب کاهش کلسترول داخل خون می شود و بدین صورت از ابتلا به انواع بیماری های قلب و عروق جلوگیری می کند .

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص پسته برای زنان ، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد . معمولا زنان سیستم ایمنی ضعیفی دارند . پسته به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی و انواع ویتامین ها ، موجب از بین بردن عوامل بیماری زا و میکروارگانیسم های داخل بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

 

26.[1]

 

مضرات و عوارض مصرف بیش از اندازه پسته

در ادامه به توضیح برخی مضرات و عوارض پسته می پردازیم :

  1. تولید آفلاتوکسین
  2. افزایش وزن
  3. فیبر اضافی
  4. خطر عفونت سالمونلا

موارد منع مصرف و عوارض پسته

برخی از موارد منع مصرف پسته را در ادامه بیان خواهیم کرد :

 

  1. کودکان زیر ۳ سال

مصرف آجیل در کودکان زیر ۳ سال منع مصرف دارد زیرا می تواند آلرژی غذایی ایجاد کند زیرا خیلی زود معرفی می شوند و سیستم ایمنی هنوز نابالغ است . علاوه بر این ، پسته برای این سن مناسب نیست ، زیرا کودکان خردسال در حال یادگیری درست جویدن هستند و ممکن است هنگام تلاش برای خوردن آن خفه شوند .

  1. افرادی که به آجیل حساسیت دارند

باید توجه داشته باشیم که علائم آلرژی حاد در مدت ۰-۱.۵ ساعت بروز می کند و به صورت جوش، تورم ، کهیر یا اگزما ، خارش ، مشکلات تنفسی ، آنافیلاکسی یا حتی مرگ ظاهر می شود .

  1. افراد مبتلا به عدم تحمل به آجیل

این افراد نباید پسته مصرف کنند ، زیرا اگرچه علائم آن نسبت به افراد مبتلا به حساسیت به آجیل خطر کمتری دارد ، اما همچنان باید اجتناب شود. همچنین در صورت ابتلا به عدم تحمل فروکتان باید مراقب باشید . از آنجایی که پسته حاوی فروکتان است ، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث نفخ ، حالت تهوع یا درد شکم شود. اگرچه فروکتان ها خطرناک نیستند ، اما می توانند سیستم گوارشی را تحریک کرده و باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ ، نفخ ، درد شکم و اسهال یا یبوست شوند .

میزان این عوارض پسته بستگی به مقدار مصرفی دارد. مصرف بیشتر ، عوارض بیشتری در پی دارد . پسته های با پوست و بدون پوست بدون طعم سالم تر هستند ، پسته های شیرین یا شور ممکن است به دلیل افزودنی های مصنوعی موجود در محصول ، مضر باشند . علائم عدم تحمل فروکتان با علائم آلرژی متفاوت است . این علائم خفیف تر است و دیرتر ظاهر می شود (چند ساعت تا چند روز) . آن ها معمولا به صورت اسهال ، استفراغ ، افسردگی ، سردرد یا میگرن و غیره ظاهر می شوند .

  1. افراد مبتلا به مشکلات سدیم

پسته اغلب به صورت نمکی عرضه می شود . سدیم اضافی یکی از عوارض پسته نمکی است که در افراد مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که احتباس آب دارند (هیدروپسی) مضر است . محتوای بالای سدیم یا قند آنها ممکن است فواید سلامتی طبیعی پسته را از بین ببرد. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنین به افرادی که نسبت به ترکیبی به نام فروکتان حساس هستند هشدار می دهند که از مصرف پسته خودداری کنند . مهم نیست که بیماری دارید، بهتر است همیشه پسته بدون نمک یا کم سدیم بخورید .

 

روزانه چند عدد پسته بخوریم ؟

با اینکه خواص پسته بسیار زیاد می ‌باشد اما مانند بسیاری از دیگر مواد غذایی در استفاده از آن نباید زیاده روی شود. اگر نمی ‌دانیم روزانه چند عدد پسته بخوریم ، باید در مورد عوارض و مضرات استفاده بیش از اندازه پسته اطلاعات بیشتری به دست آوریم .

مصرف ۳۰ الی ۴۵ عدد دانه پسته به صورت روزانه برای افراد مشکلی به وجود نمی ‌آورد . افرادی که سالم و بدون بیماری خاص هستند می ‌توانند روزانه ۴۵ عدد پسته استفاده کنند . اگر شما مبتلا به بیماری ‌های متفاوت هستید برای استفاده از پسته باید با پزشک مشورت کنید تا تعداد مناسبی از دانه‌ های پسته را به صورت روزانه میل نمایید .

سخن پایانی

در این مقاله از موراتوس 10 مورد از مهم ترین خواص پسته برای بانوان را مورد بررسی قرار دادیم امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع گردد . برای خرید پسته اکبری درجه یک بر روی لینک کلیک کنید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

کدام عرقیات گیاهی برای سلامت بدن مفیداند؟

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

خواص بادام هندی برای زنان ( 10 تا از خواص بینظیر بادام هندی برای بانوان)

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش