خواص پوست پسته چیست؟

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته امروزه در بین عموم سوالاتی را به همراه داشته که آیا واقعاً پوست پسته مفید است؟ به پاسخ این سوال در مقاله‌ای که از فروشگاه اینترنتی موراتوس مطالعه خواهید کرد می‌رسید. با ما همراه باشید تا از خواص بی نظیر پوست پسته با خبر شوید و از آن در درمان بیماری و حفظ سلامت بدن استفاده کنید.

از نظر ظاهری پسته دارای دو نوع پوست است که هر دو مدل حاوی خواص درمانی بی نظیری هستند. پوست تازه پسته که در فصل برداشت پسته از اواخر تابستان تا اوایل پاییز بر روی درختان مشاهده می‌شود. در همین بازه زمانی با خرید پسته تازه می‌توانید از کاربردها و خواص آن بهره مند شوید. نوع دیگر پوست پسته، همان پوست سفت و استخوانی است که باید شکسته شود تا بتوانید مغز پسته را میل کنید. این پوست سفت نیز کاربرد و خواص بسیاری دارد که مهم‌ترین آن تولید کربن فعال است.

 

خواص پوست پسته چیست؟

 

 علاوه بر انواع پسته، پوست پسته هم دارای مزایای شگفت انگیزی است:

چگونه از خواص پوست پسته بهره‌مند شویم؟

روش‌های مختلفی برای استفاده از خواص پوست پسته بهره وجود دارد که به بررسی آن پرداخته‌ایم:

  • جوشانده پوست پسته:  برای مصرف خوراکی،  شستشوی مو و ماساژ پوست می‌توان جوشانده پوست پسته را مورد استفاده قرار داد.
  • ماسک پوست پسته: پوست پسته را می‌توان به همراه عسل، ماست و سفیده تخم‌مرغ برای تهیه ماسک صورت و از بین بردن آلودگی منافذ پوست استفاده کرد.
  • مربا یا ترشی پوست پسته: پوست پسته برای تهیه مربا و ترشی‌های بی نظیر نیز کاربرد دارد.

پسته خود دارای خواص بسیاری است اگر خوردن فرآورده‌های پوست پسته تازه برای شما سخت است بهتر است کمی پسته خام را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

انواع خواص پوست پسته:

از خواص و فواید پوست پسته تازه رفع بوی بد دهان، التیام زخم‌های داخل دهان، استحکام لثه، رفع حالت تهوع و استفراغ، رفع سکسکه و اسهال و آرام‌بخش و تسکین دهنده معده و … دارد. در ادامه با دیگر خواص بی نظیر پوست پسته آشنا می شوید.

 

انواع خواص پوست پسته:

 

خواص پوست پسته: التیام زخم‌های داخل دهان

زخم‌های داخل دهان بسیار آزاردهنده هستند و سلامت دهان و دندان را به خطر می‌اندازند. خواص پوست پسته تازه برای التیام زخم‌های داخل دهان مفید است. جویدن پوست تازه پسته علاوه بر رفع بوی بد دهان استحکام لثه‌ها را نیز تضمین می‌کند. جویدن و مالیدن آن روی لثه‌ها به مستحکم شدن آن‌ها کمک می‌کند، این کار در سلامت لثه‌ها تاثیر گذار است. مقاله خواص پسته برای زنان را نیز مطالعه نمایید.

 

خواص پوست پسته برای پوست صورت:

از خواص جالب پوست پسته دارا بودن کربن فعال طبیعی در آن است. این ماده تا حد زیادی آلودگی‌های روی پوست صورت را برطرف می‌سازد. جوشانده پوست پسته در از بین بردن التهاب پوست بسیار موثر است. برای درمان آکنه و مشکلات پوستی جوشاندهٔ پوست پسته را به صورت منظم بر روی پوست تمیز بمالید. این نکته قابل ذکر است که آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست پسته از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

 

خواص پوست پسته برای مو:

خواص پوست پسته دارا بودن مواد معدنی مانند: منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن است که تماماً مورد نیاز مو هستند. برای رشد و تقویت فولیکول مو می‌توانید مقداری پوست پسته جوشانده و  بر روی پوست سر بمالید. سایر مواد معدنی موجود در عصاره پوست پسته برای بلندتر شدن موها و تنظیم چربی کف سر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خواص پوست پسته برای معده:

پوست پسته داردی فیبر زیادی است در نتیجه به هضم غذا در معده کمک می‌کند. احساس تهوع و دل پیچه گاها در برخی افرد رخ می‌دهد. در این مواقع با خوردن دم کرده پوست پسته، به آرام کردن معده کمک کنید. مقاله فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست را مطالعه کنید

 

خواص پوست پسته برای اسهال:

 آیا خوردن پسته برای درمان اسهال مفید است؟ دم کرده پوست پسته برای افرادی که دچار حالت تهوع و اسهال هستند، مفید خواهد بود. بنا بر تحقیقات عصارهٔ پوست پسته می‌تواند در زمانی کوتاه اسهال و دل پیچه را نیز بهبود بخشد.

 

خواص پوست پسته برای سکسکه:

 یکی از مشکلاتی که افراد گاها به آن دچار می‌شوند سکسکه  است و دلیل اصلی آن مشخص نیست. در برخی افراد نیز به‌صورت یک بیماری مزمن اتفاق می‌افتد و ادامه دار است که به دنبال راهی برای درمان آن هستند. اغلب گفته می شود در اثر خنده زیاد و یا ترسیدن  به وجود می آید. احتمالا راه‌های زیادی برای رفع لحظه ای سکسکه را شنیده اید. اما روشی طبیعی درمان آن استفاده از پوست پسته تازه به صورت دمنوش است.

 

 کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب

یکی از مهم‌ترین خواص پوست پسته، آرام‌بخش بودن آن است. با مصرف این دمنوش به کاهش اضطراب و استرس خاتمه بخشید. از این رو نوشیدن دمنوش پوست پسته قبل از خواب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و رفع مشکلات خواب کمک کنید.

 

خواص پوست پسته برای تقویت سیستم ایمنی

ترکیباتی که در پوست پسته وجود دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌سازد. همچنین پوست پسته با خواص ضدالتهابی می‌تواند در کاهش التهاب‌های بدن و درمان بیماری‌های مرتبط با التهاب نقش مهمی را ایفا می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کنند و از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. دمنوش پوست پسته منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و مصرف منظم این دمنوش به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌نماید.

 

خواص پوست پسته برای گیاهان

پوست پسته تازه علاوه بر خواصی درمانی که برای سلامت بدن دارد، یک کود گیاهی بسیار عالی برای گیاهان به‌حساب می‌آید. همیشه شاهد دور ریخته شدن مقدار زیادی از این ماده پر خاصیت هستیم که می‌توان به شکلی مؤثر از آن بهره‌مند شد. در باغبانی پوست پسته را به همراه بقیه کودهای حیوانی ترکیب می‌کنند و از خواص بی‌نظیر آن برای گیاهان بهره‌مند می‌شوند. این ترکیب به دست آمده مقاومت گیاه را نسبت به آفات و بیماری‌ها بالا می‌برد. همچنین، با مصرف کود پوست پسته می‌توانید تولید گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش دهید.

 

خواص پوست پسته برای گیاهان

 

خواص پوست پسته برای دام و طیور

پوست پسته تازه با داشتن مواد مغذی و قیمت مناسب می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها برای خوراک دام و طیور باشد. محققان با آزمایشات لازم روی این ماده دریافتند که در پوست پسته مواد مغذی شامل چربی، فیبر، خاکستر، ماده خشک و پروتئین وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع و در کنار قیمت مناسب، همچنین انرژی بسیار بالایی که پوست پسته دارد، می‌توان آن را برای خوراک دام و طیور نیز استفاده کرد.

 

خواص پوست پسته برای خاک

پوست پسته تازه برای خاک هم خواص فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این ماده می‌تواند فرسایش خاک را کاهش دهد و در مقابل آن زهکشی خاک را افزایش دهد. همچنین قادر است تهویه خاک را بهبود بخشد و به استحکام ساختار خاک کمک کند. این ماده ارزشمند مواد مفید خاک را افزایش می‌دهد و برای گسترش ریشه در خاک‌های سنگین نیز مفید است.

 

جمع‌بندی

همان گونه که تا به اینجا همراه ما بودید این ماده پر خاصیت و ناشناخته هرساله مقدار زیادی از آن  تبدیل به ضایعات می‌شود و از بین می‌رود. خواص پوست تازه پسته برای سلامتی عمومی بدن بسیار زیاد است که در این مقاله به بررسی هرکدام از آن‌ها پرداختیم. همچنین با تحقیقات انجام‌شده دریافتیم که پوست پسته می‌تواند یک کود گیاهی مرغوب و خوراکی کم‌هزینه برای دام و طور باشد. علاوه بر همهٔ این خواص پوست استخوانی پسته کاربردهای فراوانی دارد که به دلیل نبود صنایع تبدیلی مناسب به کشورهای همسایه صادر می‌شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس به خواص پوست پسته پرداختیم امیدواریم قابل توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

چگونه پسته خام را شور کنیم؟

آیا پسته چاق کننده است؟

آیا پسته چاق کننده است؟

خواص پوست پسته چیست؟

خواص پوست پسته چیست؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

از چه سنی می‌توان به کودک پسته داد؟

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

آموزش مراحل و نحوه ی عرق گیری از گیاهان دارویی!

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش