دلایل بدطعم شدن قهوه چیست؟ 15 دلیل اصلی این مشکل

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

دلایل بدطعم شدن قهوه چیست؟

دلایل بدطعم شدن قهوه چیست؟

تلخی اصلی ترین ویژگی قهوه می باشد که اکثر مردم عاشق این ویژگی هستند واز دلایل اصلی پرطرفدار بودن قهوه است ولی گاهی قهوه ای که آماده می کنیم طعم تلخ ناخوشایندی دارد که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی موراتوس به دلایل بدطعم شدن قهوه می پردازیم با ما همراه باشید.

 

دلایل بد طعم شدن قهوه چیست؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر جهان می باشد. تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از داشتن یک روز سخت اقدام به درست کردن قهوه می کنید. بعد از درست کردن آن زمانی که شروع به نوشیدن قهوه می کنید طعم بد آن باعث می شود، که شما از خوردن آن منصرف شوید. در این مقاله سعی داریم دلایل بدطعم شدن قهوه  و راه های جلوگیری از آن را برای شما شرح دهیم.

 

دلایل بد طعم شدن قهوه چیست؟

 

در ادامه به 13 دلیل طعم شدن قهوه اشاره کی کنیم، که عبارتنداز:

 

ممکن است به این نوع قهوه علاقه ای نداشته باشید

ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید، که همه افراد در نوشیدن قهوه سلیقه های متفاوتی دارند. قهوه در انواع اندازه های مختلف دانه ها برشته و رست می شوند (مقاله رست قهوه را مطالعه کنید) . به همین دلیل طعم های متفاوتی دارند. بنابراین ممکن است قهوه ای که برای شما قابل نوشیدن است، برای دیگران غیر قابل نوشیدن باشد.

 

دم کردن قهوه به مقدار زیاد

بسیاری از افراد هستند، که قهوه را میزان زیادی دم می کنند. با گذشت چند ساعت قهوه ای که به مقدار زیاد دم شده است، کیفیت خود را از دست می دهد و طعم بدی می گیرد. بنابراین بهتر است، که قهوه دمی را هر بار به میزان کم دم کنید و بنوشید.

 

استفاده کردن از تجهیزات نامناسب در درست کردن قهوه

یکی دیگر از دلایلی که در بد طعم شدن قهوه تاثیر گذار است، استفاده کردن از تجهیزات نامناسب می باشد. به عنوان نمونه قهوه های تخصصی مانند قهوه اسپرسو و قهوه ترک به تجهیزات مناسب خود نیاز دارند (مقاله طرز تهیه قهوه ترک با موکاپات  را مطالعه نمایید) . به همین دلیل نباید آن ها را با تجهیزات نامناسب درست کنید. همچنین دقت داشته باشید، که برای نوشیدن قهوه خود از لیوان های شیشه ای و سرامیکی استفاده کنید.

 

برای خرید قهوه فوری جاکوبز به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

استفاده کردن از تجهیزات نامناسب در درست کردن قهوه

 

زیاد یا کم بودن دما آب برای تهیه قهوه

بهترین دما برای تهیه قهوه 96 درجه سانتی گراد می باشد. روغن هایی در قهوه وجود دارد، که در طعم آن بسیار تاثیرگذار است. اگر دما آب بیشتر از اندازه گفته شده باشد، روغن های درون قهوه نیز جوشانده می شوند. بنابراین باعث بدطعم شدن قهوه می شود. همچنین اگر دما آب خنک باشد، قهوه شما به خوبی استخراج نمی شود. به همین دلیل باعث می شود، که طعم و کیفیت قهوه کاهش پیدا کند.

 

تازه نبودن دانه قهوه

همان طور که می دانید دانه های قهوه بعد از برشته شدن، به مرور زمان طعم خود را از دست می دهند. یعنی بعد از برشته شدن دانه های قهوه، فرآیند اکسیداسون آغاز می شود. بنابراین ترکیبات طعم دهنده قهوه شروع به تغییر می کنند، که باعث بیات شدن دانه های قهوه می شود. بنابراین باید قهوه را به اندازه بگیرید و روش نگهداری از پودر قهوه را بدانید. همچنین بهترین بازه زمانی برای تازه بودن دانه های قهوه از چهار روز تا دو هفته بعد از برشته شدن می باشد.

 

زمان بندی نامناسب برای دم آوری قهوه

بازه زمانی ای که چای یا دمنوش دم می کشد اگر چند دقیقه بیشتر شود، ایرادی ندارد و طعم آن بد نمی شود. اما زمان دم آوری قهوه بسیار مهم است و باید بین 4 تا 10 دقیقه باشد. که زمان دم آوری آن با توجه به نوع قهوه و روش دم کردن آن متفاوت است. اگر زمان دم آوری قهوه بیشتر از بازه زمانی گفته شده باشد، قهوه طعم اصلی خود را از دست می دهد و بسیار تلخ می شود.

 

استفاده کردن از وسایل و تجهیزات قدیمی

زمانی که تمامی نکات گفته شده در تهیه قهوه را رعایت کردید و باز هم قهوه شما طعم بدی داشت، دلیل آن می تواند استفاده کردن از وسایل و تجهیزات قدیمی باشد. بنابراین بهتر است در همچین شرایطی به دنبال خرید یک دستگاه قهوه ساز جدید باشید. مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه را مطالعه کنید.

 

برای خرید قهوه ترک خاچیک به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

استفاده کردن از وسایل و تجهیزات قدیمی

 

استفاده کردن از تجهیزات و وسایل کثیف

شاید شما فکر می کنید، که بعد از درست کردن هر بار قهوه تمیز کردن و شستن پرتا فیلتر دستگاه کافی می باشد. اما کاملا در اشتباه هستید. زیرا با هر بار درست کردن قهوه، انواع زیادی ناخالصی ها در قسمت های مختلف دستگاه شما جمع می شود. بنابراین باید تمامی قسمت های دستگاه قهوه ساز خود را به خوبی تمیز کنید.

 

استفاده از قهوه به مقدار زیاد و آب به میزان کافی

یکی دیگر از دلایل بدطعم شدن قهوه استفاده از پودر قهوه بیش از میزان استاندارد و استفاده از آب به میزان کافی است. برای تهیه هر نوع قهوه باید نسبت آب و قهوه را بدانید. زیرا این موضوع در طعم قهوه تاثیر زیادی دارد.

 

استفاده کردن از آب لوله کشی نامناسب

شاید آب لوله کشی ای که از آن می نوشید طعم بدی به تنهایی نداشته باشد. اما ذرات موجود در آب لوله کشی می تواند تاثیر زیادی در طعم قهوه داشته باشد. بنابراین بهتر است برای اینکه قهوه ای با طعم خوب داشته باشید، از فیلتر آب استفاده کنید.

 

بد برشته شدن دانه های قهوه

یکی دیگر از موضوعاتی که در بدطعم شدن قهوه تاثیر گذار است، برشته شدن دانه های قهوه است. تفت دادن قهوه یک فرآیند مهم و حساس است. دانه های قهوه نیاز به حرارت پیوسته دارند، تا بتوانند به خوبی برشته شوند. بنابراین اگر شما قهوه را خودتان در خانه تفت می دهید، باید به میزان کافی در انجام آن دقت و مهارت داشته باشید.

 

پایین بودن کیفیت قهوه

شاید اگر قهوه ای با هزینه کمتر بگیرید، مقرون به صرفه باشد. ولی امکان دارد با طعم و کیفیت پایین تری رو به رو شوید. بنابراین بهتر است پودر قهوه ای با کیفیت بهتر خریداری کنید، تا از بدطعم شدن قهوه تان جلوگیری کنید.

 

برای خرید پودر قهوه ایلی به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید.

 

پایین بودن کیفیت قهوه

 

آسیاب کردن دانه های قهوه

آسیاب کردن دانه های قهوه در طعم و کیفیت قهوه بسیار تاثیرگذار است. اندازه آسیاب قهوه باید به گونه ای باشد، که از سیستم فیلتر دستگاه شما عبور نکند. اگر آسیاب دانه های قهوه درشت باشد، از استخراج عطر و طعم قهوه جلوگیری می کند. بنابراین باعث می شود، در زمان دم آوری، دانه های قهوه به خوبی حل نشوند. به همین دلیل طعم و مزه قهوه ضعیف و ترش می شود.

اگر آسیاب دانه های قهوه ریز باشد، باعث می شود قهوه مورد نظر بیش از حد استخراج شود. در نهایت باعث تلخ شدن قهوه می شود. همچنین بهتر است بدانید، که نحوه آسیاب کردن قهوه با توجه به نوع قهوه ای که می خواهید درست کنید متفاوت است.

 

نتیجه گیری

به صورت کلی دلایل بدطعم شدن قهوه به 3 دسته تقسیم می شوند، که شامل: نامناسب بودن دانه قهوه، ایراد و مشکل داشتن تجهیزات و وسایلی که به کمک آن قهوه را تهیه می کنید و همچنین آبی که به قهوه اضافه می کنید کیفیت مناسبی نداشته باشد، است. اگر شما هنگام درست کردن قهوه با طعم بدی رو به رو شدید می توانید با خواندن مطالب بالا مشکل خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید.


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

طرز تهیه آیس کافی خوش طعم در منزل

فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست

فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست

طرز تهیه شیر قهوه کافی شاپی در خانه!

طرز تهیه شیر قهوه کافی شاپی در خانه!

5 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

5 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو

طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش