پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

whatsapp
whatsapp

فروشــگاه اینترنتی موراتوس

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

 

پسته خام چه خاصیتی دارد؟ 10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

خواص پسته خام و تازه برای سلامت بدن بی‌نظیر است. پسته دانه‌ خوراکی درخت Pistacia vera است که حاوی چربی‌های سالم و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است. به علاوه این دانه حاوی چندین ماده مغذی ضروری است و خواص پسته تازه می‌تواند به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک کند. در ادامه این مقاله از موراتوس میخواهیم خواص بینظیر پسته خام را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

 پیش از مطالعه ادامه مقاله می توانید مقاله روزانه چند عدد پسته بخوریم؟ را مطالعه نمایید.

1. خواص پسته برای قلب

با مصرف این آجیل خوشمزه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید. ترکیبات موجود در پسته، موجب کاهش سطح التهابات بدن می شوند، سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید خون را تنظیم و کاهش می دهند، از ایجاد لخته های خونی جلوگیری می کنند و ریسک مرگ زود هنگام ناشی از بیماری های قلبی را کم تر می کنند. اسید های چرب موجود در پسته، به تنظیم ریتم ضربان قلب کمک کرده و از حملات قلبی نیز، جلوگیری می کنند. مغز پسته منبع مناسبی از ال آرژنین است که در سلامت دیواره های شریان ها موثر است.

 

 

2. خاصیت پسته خام  برطرف کننده خشکی مو و رفع شکنندگی آنها

پسته با فواید و مزایای زیادی برای سلامتی همراه است. خوردن پسته می‌تواند به داشتن موهایی محکم و انعطاف‌پذیر کمک کند. مصرف پسته می‌تواند برای مو بسیار مفید باشد. این آجیل محبوب حاوی مقادیر خوبی بیوتین است که با ریزش موها مبارزه می‌کند. فاکتور اصلی ایجاد ریزش مو کمبود بیوتین در بدن است. بعلاوه پسته به تغذیه‌ی موهای خشک کمک می‌کند و باعث افزایش انعطاف‌پذیری تارهای مو می‌شود.

مصرف پسته راه حل خوبی برای کم‌آبی و موخوره و یا سایر مشکلات مرتبط با موها است. با مصرف پسته، ریشه‌های مو تقویت می‌شود. اسیدهای چرب موجود در پسته نیز برای رشد سالم ریشه‌های مو بسیار مفید است.

 

شما عزیزان می توانید برای خرید پسته به وبسایت موراتوس مراجعه نمایید و بهترین محصولات را از فروشگاه ما تهیه نمایید.

 

10 خاصیت شگفت انگیز پسته خام

 

3. خاصیت پسته خام برای رشد جنین

پسته دارای پروتئین زیادی است و پروتئین هم یکی از مواد مغذی ضروی در دوران بارداری است و می‌تواند در رشد عضله و بافت یک کودک تاثیرگذار باشد. همچنین پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون نیز کمک کند؛ بنابراین می‌تواند به کنترل سطح چربی در بارداری کمک نماید. وجود ویتامین‌های آ و ای در پسته که دارای عوامل آنتی‌اکسیدانی هستند؛ سبب می‌شود تا مشکلات عفونی از بین رفته و حتی از بروز آن‌ها نیز جلوگیری شود.

برخی خانم‌های باردار، ممکن است در این دوره به یبوست دچار شوند که یک مشکل رایج در دوران حاملگی است، پسته به عنوان یک منبع غنی از فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک زیادی کند. پیشنهاد میکنیم مقاله فواید و خواص بینظیر پسته برای یبوست را مطالعه نمایید.

 

4. خاصیت پسته خام برای کودکان

از خواص پسته برای کودکان می توان به این مورد اشاره داشت که پسته کلسیم و آهن است که برای استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها بسیار مؤثر است. همچنین وجود اسیدهای چرب امگا ۳ در پسته تازه به رشد مغز کودک کمک می‌کند. کمبود روی باعث ضعف دید شبانه می‌شود و پسته با سرشار بودن از روی از این امر جلوگیری می‌کند.

 

5. خاصیت پسته خام برای کم‌خونی

از خواص پسته خام برای کم خونی می توان گفت مغز پسته تازه به دلیل داشتن آهن خون‌ساز است و برای افرادی که کم‌خونی ناشی از فقر آهن دارند مفید است. علاوه بر آن وجود مس در مغز پسته تعداد هموگلوبین‌ها را زیاد می‌کند، باعث افزایش جریان خون شده، به جذب بیشتر آهن موجود در مواد غذایی و درنتیجه به بهبود کم‌خونی کمک می‌کند.

 

خاصیت پسته خام برای کم‌خونی

 

6. خاصیت پسته خام برای کاهش کلسترول بد (LDL)

پسته‌ها، به عنوان یکی از مغزهای محبوب و مغذی، حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی‌های غیراشباع هستند که برای سلامت قلب بسیار مفیدند. این چربی‌های سالم به کاهش سطح کلسترول LDL، که به عنوان کلسترول “بد” شناخته می‌شود، کمک می‌کنند، در حالی که سطح کلسترول HDL یا “خوب” را افزایش می‌دهند. این تاثیر مثبت بر سطح کلسترول خون به بهبود سلامت عروق و کاهش خطر تصلب شرایین منجر می‌شود.

 

7. خاصیت پسته خام ، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

پسته حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند لوتئین و زیگزانتین است که برای حفظ سلامت قلب مهم هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک کنند.

 

8. خاصیت پسته خام برای لاغری

خواص پسته خام برای لاغری بی‌نظیر است. پسته خام جزو مغزهای خوراکی است که مواد مغذی و مفید بسیار زیادی برای بدن دارد و به دلیل فیبر فراوان، بعد از مصرف آن احساس سیری زیادی را تجربه می‌کنیم. مصرف پسته تازه به شما کمک می‌کند تا وزن خود را مدیریت کنید؛ زیرا یک میان وعده‌ی مغذی و سیرکننده است.

مصرف این دانه باعث می‌شود تا در کل غذا کمتری بخورید و وزن کم کنید. خرید پسته تازه با پوست، سرعت مصرف شما را کاهش می‌دهد. مصرف پسته خام شما را چاق نمی‌کند اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. استفاده از پسته خام می‌تواند به بهبود فرایند هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک کند و از همین رو برای افرادی که از رژیم‌های لاغری پیروی می‌کنند، بسیار مفید است.

 

8. خاصیت پسته خام برای لاغری

 

9. خاصیت پسته خام برای دیابت

پسته خام یکی ازمفیدترین خوراکی‌ها برای کنترل قند خوندربیماری دیابتاست. مصرف پسته خام به پیوند بین مولکول‌های قند و پروتئین کمک می‌کنند و در تنظیم قند خون بسیار مؤثر هستند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از پسته دو بار در روز می‌تواند قند خون ناشتا را کاهش دهد.

 

10. خواص پسته خام برای پوست

پسته خام سرشار از آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. مصرف پسته خام ازپیری پوستجلوگیری می‌کند و با تأمین چربی مورد نیاز پوست مانع خشک شدن پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته خام جلوی آسیب رادیکال‌های آزاد را می‌گیرند و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

 

خواص پسته بو داده بیشتر است یا پسته خام ؟

تفاوت چندان و چشم گیری بین خواص پسته بو داده و خواص پسته خام وجود ندارد. پسته بوداده نسبت به پسته خام دارای نمک، شکر یا مواد نگه‌دارنده است و باید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

 

 

سخن پایانی

شما می‌توانید پسته را به صورت خام به عنوان یک میان‌وعده مصرف کنید و یا آن را به غذا یا سالاد خود اضافه کنید. بعلاوه می‌توان پسته را به انواع مختلف شیرینی‌ها و دسرها اضافه کرد و از فواید بی‌نظیر آن برای سلامتی بهره‌مند شد. پسته میوه‌ی پرانرژی و بسیار سالمی است و می‌تواند برای تعادل وزن و تناسب اندام هم مفید باشد. با توجه به مطالب ذکر شده در این مطلب و فواید بسیار زیاد پسته برای سلامتی، توصیه‌ی ما به شما این است که حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از خواص مغذی و فواید متنوع آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

 


تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

آشنایی با 7 مورد از عرقیات پرمصرف دنیا

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

معرفی 7 عرق گیاهی منتخب برای کاهش وزن!

کالری یک خرما چقدر است؟

کالری یک خرما چقدر است؟

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

12 تا از بهترین خواص توت خشک برای سلامتی بدن شما

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

آیا پسته چربی دارد؟ چربی موجود در پسته مضر است یا مفید؟

دسته بندی مطالب

خوار و بار

خوار و بار

هات چاکلت

هات چاکلت

خشکبار

خشکبار

آجیل

آجیل

زعفران

زعفران

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

قهوه

قهوه

چای و دمنوش

چای و دمنوش